قطع برق و گاز براي پرداخت عوارض نوسازي؟! ( قطع گاز در اول زمستان در شهر تنش ايجاد مي کند )
قطع برق و گاز براي پرداخت عوارض نوسازي؟! ( قطع گاز در اول زمستان در شهر تنش ايجاد مي کند )

آزاده مهديار/ شورائيان در هفته اي که گذشت با سفر سکاکي به تهران، پارسا را در صندلي رياست داشتند و ضمن بررسي نامه ها و مصوبات کميسيون ها، دست رد به استعفاي شريعتمداري زدند، استعفايي که بيش از وجود خارجي، سر و صداي بلندتري داشت. قطع برق و گاز براي پرداخت عوارض نوسازي؟! نامه شهرداري […]

آزاده مهديار/ شورائيان در هفته اي که گذشت با سفر سکاکي به تهران، پارسا را در صندلي رياست داشتند و ضمن بررسي نامه ها و مصوبات کميسيون ها، دست رد به استعفاي شريعتمداري زدند، استعفايي که بيش از وجود خارجي، سر و صداي بلندتري داشت.
2

قطع برق و گاز براي پرداخت عوارض نوسازي؟!

نامه شهرداري به فرمانداري جهت قطع برق و گاز منازلي که عوارض نوسازي خود را نپرداخته اند، با مخالفت و موافقت برخي اعضا مواجه شد. صادقي با بيان اين که اين نامه شهرداري کاملا قانوني است، تصريح کرد: شهرداري حق دارد در صورت عدم پرداخت عوارض نوسازي شهروندان از اداره برق و گاز بخواهد اقدام به قطع خدمات خود کنند اما شوراي تأمين شهرستان به دليل حساسيت موضوع، قبلا اين عمل را ممنوع اعلام کرده بود، حال چرا بايد با وجود مخالفت شوراي تامين از زبان شورا اين موافقت صورت گيرد؟

وي افزود: الان هم اداره آب بدون اطلاع قبلي اقدام به قطع مي کند و براي وصل مجدد مبلغ 18 هزار تومان به آب بها اضافه مي کند.

صالح آبادي نيز گفت: درست است که اين کار قانوني است اما شرايط اجراي قانون هم بايد فراهم باشد، اول زمستان گاز مردم قطع شود، فقط تنش ايجاد مي شود.

اقبالي هم بيان کرد: شورا بايد تصميمات را اقتضايي بگيرد، قطع برق خيلي خطرناک است، شايد جانباز و معلولي باشد که ادامه تنفس اش وابسته به دستگاه برقي باشد. اين قانون بايد اصلاح شود، اجراي قانون بدون فکر  به مصالح عمومي موجب شرمندگي ما جلو مردم مي شود.

در پايان مباحث با اين پيشنهاد که شهرداري ضمن رعايت موارد قانوني در اين مورد، نسبت به ارائه راه کارهاي جايگزين براي پرداخت عوارض از سوي شهروندان اقدام کند، موافقت شد.

کدام استعفا؟!

در حالي که شريعتمداري هفته گذشته از استعفاي خود از عضويت شوراي شهر، به دليل آن چه کسالت جسماني و مشکلات تحصيلي اش عنوان کرده بود، در رسانه ها خبرداده بود، اين هفته نيز با نطقي طولاني، مجددا بر استعفاي خود پافشاري کرد و از ديگر اعضا خواست با آن موافقت کنند. اما با وجود اعلام موافقت چند تن از اعضا، رياست شورا که در غياب ثمانه سکاکي، پارسا بر آن تکيه زده بود، با اين استعفا تا حضور همگي اعضا مخالفت کرد. البته عنوان هم شد که «تا الان متن استعفاي «کتبي و رسمي» استعفا به دست هيئت رئيسه نرسيده است!»

اگر شرايط را مي دانستيم، به مردم

 وعده نمي داديم

شريعتمداري که با طمأنينه سخن مي راند، گفت: در اين سه سال و اندي بخش اندکي از اهداف شوراي چهارم محقق شد و بسياري شعارها روي زمين ماند و اگر شرايط را مي دانستيم به مردم وعده نمي داديم.

وي ادامه داد: من يک نفر، در پيش وجدان خود شرمنده ام و به مردم بسيار بدهکارم. دليل استعفاي من مشکلات جسماني و تحصيلي است، حال رسانه ها آزادند هر طور مي خواهند تحليل کنند و بنويسند.

وي افزود: من دو هفته پيش در فضاي «مجازي» و به صورت الکترونيکي متن استعفاي خودم را براي همکارانم فرستادم و هفته گذشته هم متن را به آقاي پارسا دادم. نمي خواهم تصور شود قصد بازار گرمي يا مظلوم نمايي دارم. ولي اعلام مي کنم که خوب عمل نکردم. از نهادهاي نظارتي مي خواهم بيايند و اموال من را قبل و بعد از عضويت شوراي شهر بررسي کنند و ببينند جز همان آپارتمان و خودرو و يک سير آب ميراث پدري ام که قبلا داشتم، چيزي به من اضافه نشده و در اين مدت هم هيچ مراجعه اي براي هيچ کاري به نمايندگان مجلس پيشين و فعلي و ديگر مسئولين نداشته ام.

شريعتمداري که معمولا با بر ميز کوبيدن ها و فرياد و واکنش هاي ناگهاني در جلسات شورا اظهار نظر مي کرد، افزود: تُن صداي من بلند است، اگر جايي صداي من بلند شد و گفتمان من خَشن بود از همکاران م و خبرنگاراني که در اينجا حضور داشته اند عذر مي خواهم.

در ادامه صائب نيا مخالفت اعضا با اين استعفا را با اشاره به مشکل جسماني شريعتمداري شرعا جايز ندانست و صادقي نيز با بيان اين که حضور عضو جديد (علي البدل) و ناآشنايي به امور شورا در اين چند ماه باقي مانده از عمر شوراي چهارم به صلاح نيست گفت: هنوز متن استعفايي به شورا نيامده است، اما احترام به خواسته همکار خود را لازم مي دانم.

پارسا هم به عدم وجود متن استعفا اشاره کرد و افزود: خانم سکاکي و آقاي شاملي غايب هستند، من خواهش مي کنم صبر کنيم تا براي اين تصميم همه اعضا حضور داشته باشند آقاي شريعتمداري هم بيشتر فکر کنند. شريعتمداري با لبخند گفت: خواهش مي کنم با قيد دو فوريت به اين استعفا بپردازيد، مجددا اين خواسته از سوي پارسا رد شد.

نيروي انتظامي به دنبال وعده شورا

مورد ديگري که در صحن شورا مطرح شد، پيگيري نيروي انتظامي در رابطه با وعده اي بود که شوراي شهر در هفته نيروي انتظامي داده بود؛ يعني همکاري شورا و شهرداري و ارائه پروانه رايگان براي ساخت درمانگاه نيروي انتظامي.

در اين رابطه محمدکاظم صادقي بيان کرد: قرار بود ابتدا نقشه زمين و مبلغ مشخص شود تا ما پروانه بدهيم. ضمن موافقت با کليات درخواست مقرر شده برآورد دقيق مالي صورت پذيرد و با رعايت ضوابط پروانه ارائه شود.

شريعتمداري اما گفت: بايد عدل و انصاف رعايت شود، بهتر است تفاهم نامه اي با اين ارگان داشته باشيم که در برابر اقدام شورا و شهرداري، نيروي انتظامي هم نيروهايي که جهت برخورد با سد معبر يا موارد اين چنيني مورد نياز شهرداري است را به همکاري شهرداري در بياورد.

صادقي نيز با اين پيشنهاد موافقت کرد و گفت: با توجه به اين که هبه و بخشش از سوي شهرداري به هر ارگان و نهادي ممنوع است، با اين پيشنهاد احتمال رد شدن کل ماجرا در کميته انطباق هم از بين مي رود. اين پيشنهاد براي بررسي به کميسيون مربوطه ارجاع داده شد.

گزارش فضاي سبز تاييد نشد

در ادامه همت آبادي (کارشناس فضاي سبز) نامه اي به شوراي شهر فرستاده بود و تقاضاي دريافت حق کارشناسي خود در بررسي و ارائه گزارش از وضعيت فضاي سبز را کرده بود.

صادقي با بيان اين که اين گزارش ناقص است، افزود: بسياري از فضاهاي سبز در آن مغفول مانده و گزارش کل فضاي سبز شهر در 4 برگ آمده است.

وي افزود: خسارات وارده به گل هاي متفاوت، يکسان ذکر شده و يا قيمت درخت هاي متفاوت، در اين گزارش يکي است، ما به گزارشي مستند نياز داشتيم اما هيچ چيز عايد شورا نشد. به اين ترتيب مقرر شد اين کارشناس در کميسيون مالي حضور يابد و نسبت به ارائه مستندات و پاسخ به سوالات اقدام کند.

گفتني است ادامه جلسه و قرائت موارد کميسيون خدمات براي شرکت اعضا در برنامه «شب شعر مدافعان حرم» متوقف شد و جلسه زودتر از هميشه به پايان رسيد.