چگونه از امروز و فردا کردن رها شويم؟!
چگونه از امروز و فردا کردن رها شويم؟!

چگونه از امروز و فردا کردن رها شويم؟! اگر به سندرم «فردا» گرفتاريد؛ بخوانيد در ادامه راههاي ايجادآرامش درخانواده دراين شماره به موضوعي اشاره مي شودکه مورد تقاضاي تعداد زيادي از خانواده هايي بوده که طي يک ماه گذشته به دفتر مشاوره اين جانب مراجعه نموده اند. اميدوارم خوانندگان محترم بتوانندازاين مطالب استفاده عملي و […]

چگونه از امروز و فردا کردن رها شويم؟!

اگر به سندرم «فردا» گرفتاريد؛ بخوانيد

در ادامه راههاي ايجادآرامش درخانواده دراين شماره به موضوعي اشاره مي شودکه مورد تقاضاي تعداد زيادي از خانواده هايي بوده که طي يک ماه گذشته به دفتر مشاوره اين جانب مراجعه نموده اند. اميدوارم خوانندگان محترم بتوانندازاين مطالب استفاده عملي و کاربردي نمايند.

راه هاي مقابله با طفره روي يا

سندرم فردا

شايد شما هم از جمله افرادي باشيدکه از دست خودتان يا يکي از اعضاي خانواده يا دوستان تان به خاطرطفره روي و امروز و فردا کردن ناراحت باشيد. اگراين طور است بهتراست، اول نشانه هاي طفره روي را بشناسيم و بعد راه هاي مقابله با آن را بشناسيم

علائم و نشانه هاي طفره روي مزمن عبارتند از:

1- انجام کارها با شتاب و سرعت در آخرين دقايق

2- خيالبافي زياد به جاي انجام کار

3- نداشتن برنامه ريزي

4- بيان حرف هايي که معمولا جامه عمل نمي پوشند.

راهکارهاي مقابله

1- اهداف خود را مشخص نماييد و اين اهداف را به اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و فوري تقسيم کنيد.

2- راه هاي رسيدن به اهداف بلند مدت تان رامشخص کنيد. مثلا اگر مي خواهيد تايک سال ديگر زبان خارجي ياد بگيريد بايد از حالا به فکر باشيد و اگر نياز هست در کلاس آموزشي شرکت نماييد.

3- از کارهاي کوتاه مدت و فوري، که بايد انجام شود، ليستي تهيه کنيد و درجيب تان بگذاريد و سعي کنيد در اسرع وقت به انجام آن ها مبادرت کنيد.

4- قبل از انجام کار در مورد کار زياد صحبت نکنيد، صحبت زياد انرژي رواني شما را تحليل مي برد.

5- هرشب موقع خواب کارهاي روزمره خود را مرور کنيد و اتلاف وقت خود را مشخص کنيد و سعي نماييد اين موقعيت ها فردا تکرار نشود.

6-براي روزهاي تعطيل خود بر اساس اهداف برنامه اي ازقبل تنظيم کنيد.

7-برعمل تاکيدکنيد. يعني اگر برنامه اي داريد، «فوري عمل کردن» به آن را آغاز کنيد.

سعادتمند باشيد!

علی رضا حدادی