در شوراي شهر عنوان شد:  در سال 91 به جاي گاز، هوا به مردم فروخته شده است!
در شوراي شهر عنوان شد:  در سال 91 به جاي گاز، هوا به مردم فروخته شده است!

آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر محل طرح موضوعات مختلفي بود، از تخلفات در کشتارگاه و ميدان احشام تا حضور اساتيد خوشنويسي در صحن شورا. يکي از موضوعات مطرح شده در جلسه علني سه شنبه چهارم آبان شورا، تخلفاتي بود که به گفته بعضي شورائيان در کشتارگاه نيشابور روي مي دهد. کشتارگاه نيشابور که به […]

آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر محل طرح موضوعات مختلفي بود، از تخلفات در کشتارگاه و ميدان احشام تا حضور اساتيد خوشنويسي در صحن شورا.

1

يکي از موضوعات مطرح شده در جلسه علني سه شنبه چهارم آبان شورا، تخلفاتي بود که به گفته بعضي شورائيان در کشتارگاه نيشابور روي مي دهد.

کشتارگاه نيشابور که به بخش خصوصي واگذار شده همواره محل اعتراض کارکنان و سلاخان بوده است .

در اين باره هوشمند بيان داشت: قرار بود اين کشتارگاه با نيروهايش واگذار شود اما پيمانکار نيروي جديد گرفته و نيروهاي شهرداري مجدد به شهرداري بازگشته اند و حقوق مي خواهند. همين الان هم پيمانکار به سلاخان و کارکنان بدهکار است، حال شهرداري بدون مصوبه شورا تصميم گرفته قرارداد را فسخ کند و به اتحاديه واگذار کند.

وي افزود: در ميدان احشام نيز در اوزان احشام و ورودي و ساير موارد، مبالغ بيشتري از مبالغ تعيين شده از مردم مي گيرند. وي در ادامه وضعيت CNG ها و تخلفات آن را نيز بيان کرد. از جمله اين که 5جايگاه CNG تحت نظر شهرداري هستند اما نظارتي بر آنها صورت نمي گيرد.

جريمه کم فروشي CNG ها

هوشمند افزود: سازمان تعزيرات اين مراکز را به دليل کم فروشي در سال 91، مبلغ 82 ميليون تومان جريمه کرده است يعني به جاي گاز، هوا به مردم مي فروختند! در حال حاضر نيز با 60 درصد توان و پرسنل و ناظر کار مي کنند، 400 هزار تومان فقط پول تلفن يکي از اين دفاتر شده و سرويس بهداشتي نيز ندارند.

بر اساس اين گفته ها مقرر شد مسئولين کشتارگاه و ميدان احشام در کميسيون حضور به هم رسانند و به مسئولين CNG ها نيز تذکرات لازم داده شود.

به دنبال آن حسيني قاضي بدون ارائه اسناد ادعاي خود در اظهاراتي بدون مقدمه، اوضاع شهرداري را نابه سامان توصيف کرد و افزود: چندين ماه است که کارهاي عمراني قفل شده، پس چه زماني مي خواهيم کار عمراني کنيم؟ در برف و بوران؟

اين عضو شورا ادامه داد: کارهاي خدماتي شهرداري قفل شده، نقدينگي در خزانه زياد است اما حقوق کارکنان شهرداري پرداخت نشده، تکريم ارباب رجوع در شهرداري صورت نمي گيرد.

وي که با وجود شبهه اعضا نسبت به انتخاب ش به عنوان رئيس کميسيون عمران و اعتراض شان نسبت به نحوه راي گيري و نيز عدم توجه به تخصص در اين انتخاب، به عنوان رئيس اين کميسيون شناخته مي شود، در اين مورد گفت: در همين شورا در کميسيون عمران سه سال باند بازي کردند و سه سال کميسيون عمران دست شان بود، اما چه شد؟!

سخنان حسيني قاضي با هيچ واکنشي از سوي ساير اعضا رو به رو نشد.

شيوه نامه را جايگزين بخشش هاي موردي کنيد

در ادامه درخواست 3 ميليون توماني حميد خاني، ورزشکار کونگ فوکار جهت شرکت در مسابقات جهاني قبرس مورد بحث قرار گرفت.

اعضا با توجه به اين اين که اين مسابقات «سَبکي» است و به صورت فستيوال برگزار مي شود و افراد داوطلبانه در اين مسابقات حضور پيدا مي کنند، در ابتدا با اين درخواست مخالفت کردند. اما هوشمند با بيان اين که من مطمئن ام او در اين مسابقات اول مي شود خواستار موافقت اعضا با اين درخواست شد. برخي اعضا نيز با اشاره به اين که وي چندين بار نامه به شورا فرستاده و رد شده و نيز بليط رفت و برگشت وي نزديک به دو ميليون تومان مي شود، خواستار کمک شورا به اين ورزشکار شدند. به اين ترتيب شورا با پرداخت يک ميليون و پانصد هزار تومان از محل بودجه شورا موافقت کردند.

اما پس از راي گيري پارسا با بيان اين که «مگر بقيه همشهريان خار دارند!» تقاضاي ارائه شيوه نامه در اين موارد را داشت تا به صورت موردي رأي داده نشود.

دقايقي بعد هم با درخواست کمک پانصد هزار توماني دبستان شهيد عشقي واقع در منطقه محروم شهر براي براي خريد لباس متحدالشکل جهت برگزاري المپياد ورزشي موافقت شد، در حالي که اعضا از اين که آيا اين مدرسه در محدوده شهري هست يا خير مطمئن نبودند.

در ادامه ي قرائتِ مصوبات کميسيون فرهنگي – ورزشي، بحث استخدام امير فضلي به ميان آمد، ورزشکاري که در پي کسب عنوان قهرماني آسيا، درخواست استخدام در سازمان آتش نشاني را داشت. اين درخواست توسط شورا به تصويب رسيده بود،  اما در جلسه عنوان شد که اين مصوبه از سوي کميته انطباق فرمانداري، مغاير قانون تشخيص داده و رد شده است.

همت آبادي در رابطه با نمايشگاه کتاب و امنيت آن تذکراتي ارائه کرد و بيان داشت: اولا بايد محتواي شبهاي فرهنگي معلوم شود، ضمنا با توجه به اين که فضاي اطراف نمايشگاه باز و تاريک است بايد پيش بيني اتفاقات مختلف بشود که پارسا پاسخ داد: در جلسه اي که در فرمانداري در اين رابطه تشکيل شد اين مباحث مطرح شد و کميته امنيتي نمايشگاه تشکيل و وظيفه امنيت و انتظام آن بر عهده نيروي انتظامي گذاشته شد.

از ديگر موارد مطرح شده از کميسيون فرهنگي ثبت جهاني ميراث ناملموس نيشابور بود که بيان شد کميته اي جهت بررسي اين آثار و تلاش در جهت ثبت آن در شهرداري با کمک اداره ارشاد تشکيل شود.

يک استاد خوشنويسي «شهروند افتخاري» نيشابور شد

با حضور کيخسرو خُروش، استاد خوشنويسي کشور به همراه رئيس اداره ارشاد، سادات شرفي، دربهشتي و دانشجو از اساتيد خط نيشابوري جهت تصويب «انتخاب استاد خروش به عنوان شهروند افتخاري نيشابور» فضاي صحن شوراي شهر تغيير کرد.

رئيس اداره ارشاد با بيان اين که استاد خروش کم سخن اند و از خودشان نمي گويند، وي را چنين معرفي کرد: متولد سال 1320 تهران، استاد الاساتيد خط نستعليق که کتاب هاي زيادي از جمله رباعيات خيام را کتابت کرده و از «چهره هاي ماندگار» کشور در خوشنويسي و نقاشي شناخته شده است.

با سپردن تريبون به استاد خروش، وي از سال هاي دوري که به نيشابور آمده بود گفت و در مورد حضور اين باره خود در نيشابور اظهار کرد: من اين جا آنقدر محبت و مهمان نوازي ديدم که شيفتگي من به نيشابور مضاعف شد و اگر قرار باشد غير از تهران در جايي ديگر زندگي کنم، نيشابور را انتخاب مي کنم. اين شهر تاريخي با روحيه هنرمندان سازگار است. الان هم که به عنوان شهروند نيشابور انتخاب شدم براي من افتخاري است و سعي مي کنم بيشتر به اينجا بيايم.

خروش در پاسخ به اين سوال حسيني قاضي که در اين عصر يارانه و تايپ، چه رهنمودي براي ما و فرزندان مان داريد که خط مان خوب شود؟ گفت: در زمان قديم و وقتي من دوره ابتدايي تحصيل مي کردم، کتابها به خط نستعليق نوشته مي شد و اين براي شاگردي که مشق مي کرد کمک زيادي بود که چشم اش با اين خط آشنا باشد و ذوق ها هم بروز پيدا مي کرد اما الان متاسفانه خط روزنامه اي جايگزين خط نستعليق شده است. لوازم نوشتن هم تغيير کرد، ما با قلم آهني و دوات مرکب مشق مي نوشتيم ولي از زماني که خودکار آمد خوشنويسي هم کمرنگ شد. الان عصر سرعت است و مجال نوشتن با قلم و مرکب نيست. و اين دغدغه به جايي است.

در ادامه همسر آقاي خروش،  زهرا امينيان، که خود در حوزه هنرهاي تجسمي کار کرده و کارمند وزارت ارشاد بوده است، در مورد همسر خود بيان داشت: ايشان بيش از سي جلد کتاب را کتابت کردن و در حوزه نقاشي هم بسيار فعال بودند، چندين پرتره از امام خميني، از خانواده امام و رهبري داشته اند و فکر نمي کنم کسي به اندازه ايشان کتاب خطاطي کرده باشد.

در پايان اعضا براي راي گيري در باب انتخاب استاد خروش و همسر ايشان به عنوان شهروند افتخاري نيشابور به پيشنهاد يکي از اعضا با قيام کردن موافقت خود را اعلام کردند.

دعوت به شام اعضاي شورا از استاد هم به اين دليل که اعلام شد براي وي برنامه ريزي ديگري شده قبول نشد.