گرمابي: محرمانه بودن قراردادها براي مجلس محلي از اعراب ندارد ; خودروسازان بايد کيفيت محصولات شان را بالا ببرند
گرمابي: محرمانه بودن قراردادها براي مجلس محلي از اعراب ندارد ; خودروسازان بايد کيفيت محصولات شان را بالا ببرند

  عضوکميسيون صنايع و معادن مجلس از بررسي قراردادهاي جديد خودرويي در کميسيون متبوعش خبرداد و گفت:شايد بخشي از اطلاعات و مفاد قراردادها براي مردم قابل طرح نباشد،اما محرمانه بودن قراردادها براي مجلس و کميسيون صنايع و معادن محلي از اعراب ندارد. حميد گرمابي درگفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، درخصوص قرارداد سازمان گسترش و […]

 

19عضوکميسيون صنايع و معادن مجلس از بررسي قراردادهاي جديد خودرويي در کميسيون متبوعش خبرداد و گفت:شايد بخشي از اطلاعات و مفاد قراردادها براي مردم قابل طرح نباشد،اما محرمانه بودن قراردادها براي مجلس و کميسيون صنايع و معادن محلي از اعراب ندارد.

حميد گرمابي درگفت وگو با خبرگزاري خانه ملت، درخصوص قرارداد سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با شرکت رنو فرانسه گفت: بايد شرح اختيارات و مسئوليت هاي ايدرو مشخص شود که آيا انعقاد قرارداد جزء وظايف و مسئوليت هاي اين سازمان توسعه اي بوده است.

نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس، با بيان اينکه کميسيون صنايع و معادن با استفاده از بازوي نظارتي خود قراردادهاي جديد خودرويي را بررسي مي کند، افزود:بايد متن قراردادها و مستندات کافي درخصوص انعقاد قراردادهاي جديد خارجي در اختيار کميسيون صنايع و معادن قرار بگيرد، تا اطمينان کافي از نوع قرارداد و ميزان مشارکت حاصل شود.

کميسيون صنايع مجلس درجريان قراردادهاي خودروسازهاي دولتي قرار مي گيرد

گرمابي با تاکيد براينکه شايد بخشي از اطلاعات و مفاد قراردادها براي مردم قابل طرح نباشد،اما محرمانه بودن قراردادها براي مجلس و کميسيون صنايع و معادن معنايي ندارد، ادامه داد: قراردادهاي جديد خودرويي در کميسيون صنايع و معادن مجلس بررسي مي شود و کميسيون در جريان قراردادهاي خودروسازهاي دولتي قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه خودروسازان داخلي با ارتباط با خودروسازان خارجي مي‌توانند مشکل کيفيت خودروهاي داخلي را حل کنند، يادآور شد: به دنبال همکاري با خودروسازان خارجي،خودروسازان بايد توليد خودروهاي قديمي را متوقف کرده و کيفيت برخي ديگر از محصولات را نيز ارتقا دهند.

ورود خودروسازان جديد مي تواند استانداردهاي توليد خودروي داخلي را افزايش دهد

گرمابي با تاکيد براينکه خودروسازان داخلي بايد هدف خود را صادرات محصولاتشان به کشورهاي خارجي قرار دهند،ادامه داد:درآن صورت کيفيت خودروهاي توليدي درکشور تضمين شده و مصرف‌کنندگان داخلي نيز مي‌توانند از خودروهايي باکيفيت مناسب استفاده کنند.

وي با بيان اينکه ايران بايد به قطب خودروسازي منطقه توليد شود،اظهار کرد: وجود نيروي کار متخصص يکي از ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه ايران است و درهمين راستا بايد براساس استراتژي خاص کشور برحسب نيازها،شرايط و استعدادها و ظرفيت‌هاي موجود،اقدام کرد و در طول زمان به توان توليد ساخت محصولات درکشور دست يافت.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي،تصريح کرد:ورود خودروسازان جديد با رعايت اصل حفظ منافع ملي مي تواند شرايط رقابتي در کشور ايجاد کرده و کيفيت و استانداردهاي توليد خودروي داخلي را افزايش دهد.