راهکارهاي ضد سرقت براي طلافروشي ها
راهکارهاي ضد سرقت براي طلافروشي ها

راهکارهاي ضد سرقت براي طلافروشي هاي نيشابور! اگر مطلب دو شماره پيش ما را خوانده ايد که در آن از قرار دادن کانکس نيروي انتظامي درست در مقابل باغ امين اسلامي و مخدوش شدن چهره ي آن جا گلايه کرده بوديم و اگر تازگي ها گذارتان به باغ امين اسلامي نيفتاده است بايد به شما […]

راهکارهاي ضد سرقت براي طلافروشي هاي نيشابور!

اگر مطلب دو شماره پيش ما را خوانده ايد که در آن از قرار دادن کانکس نيروي انتظامي درست در مقابل باغ امين اسلامي و مخدوش شدن چهره ي آن جا گلايه کرده بوديم و اگر تازگي ها گذارتان به باغ امين اسلامي نيفتاده است بايد به شما خبر بدهم که آن کانکس کماکان همان جا که بوده هست و تکان نخورده است! اگر شما فکر مي کنيد مسئولان نيروي انتظامي انتقادپذير هستند يا ما آن مطلب را نوشتيم به اميد اين که ترتيب اثر داده شود بايد بگويم هر دو تايمان اشتباه کرده ايم. به فرض که ايراد ما ايراد داشت و براي قرار گرفتن آن کانکس در آن مکان دلايل قابل قبولي وجود داشت مسئول محترم نيروي انتظامي مي توانست در راستاي توجيه اذهان عمومي چهار خط جوابيه بنويسند بلکه ما و شما را قانع کند اما همان طور که ملاحظه مي کنيد به بند پوتينشان هم حساب نکردند. اين را داشته باشيد تا برويم سراغ طلا فروش هاي عزيز همشهري….

راهکار

فرمانده محترم نيروي انتظامي نيشابور در گفتگو با فرسيمرغ درباره ي سرقت اخير طلافروشي گفته اند طلافروش ها پر توقع شده اند بعد هم پيشنهاد داده اند طلا فروش ها بايد پول بدهند تا ما برايشان نگهبان محله استخدام کنيم. يعني آدم کيف مي کند اين گونه پاسخ گويي شفاف را مي شنود. من که جيگرم حال آمد! در همين راستا چند تا راهکار منحصر به فرد هم بنده دارم که به طور اختصاصي تقديم مي کنم به سرهنگ سيد حسن حسيني عزيز:

1-هر طلافروش يک مامور مسلح مجهز به جليقه ضد گلوله استخدام کند حقوق ماهيانه و بيمه تامين اجتماعي و بيمه عمرش را هم پرداخت کند. 2-ساعات کار طلافروش ها به روزي نيمساعت محدود شود و در آن نيم ساعت، نيروي انتظامي به حالت آماده باش در آيد. 3-هر کس خواست وارد طلافروشي شود قبلش برود از نيروي انتظامي گواهي عدم سوء پيشينه به تاريخ همان روز بياورد. 4-همه ي طلا فروش ها جمع شوند در يک سوله و دور همي کار کنند. چه معني دارد هر که هر گوشه ي شهر دلش خواست طلا فروشي بزند. 5- اصلا خود نيروي انتظامي کنترات امور خريد و فروش طلاجات و ديگر فلزات قيمتي را بردارد ببرد داخل يکي از پادگان ها، دم درش هم چند تا تانک مستقر کند ببينم کدام شيرپاک خورده اي از اين پس هوس سرقت از طلافروشي مي کند!

جوابيه

اينجانب هندوانه فروش ميدان باغاي نيشابور که در شماره ي قبلي آن نشريه به من گير داده بوديد خواهشمندم مطابق قانون مطبوعات، جوابيه ي مرا در همان صفحه و ستون منتشر نماييد. عرض به حضورتان بنده داشتم کارم را مي کردم و با توجه به کسادي بازار کار و رکودي که رييس جمهور محترم چند روز پيش در مشهد گفتند تمام شده رفته پي کارش ولي گويا هنوز از شهر ما نرفته، خواستم با حمل هندوانه هاي مشتريان، تبليغاتي براي کارمان شده باشد و چارتا مشتري ديگر جذب کنم که نمي دانم جنابعالي از کجا به پوست ما خورديد و آبروي ما را جلو در و همسايه برديد. از وقتي آن مطلب را در نشريه نوشتيد تا که مي خواهم هندوانه هاي يک مشتري را برايش ببرم اجازه نمي دهد و بعد هم يک جور ناجوري به من نگاه مي کند. اميدوارم آن هندوانه ها خورده تان نشود اگر هم شده است با روغن پالم هاي بدنتان ترکيب شود بزند قلبي، کليه اي جايي تان را از کار بيندازد. زت زياد!

طنز خیام نامه