مظفري فرمانداري نيشابور را ترک کرد تا به ديوان محاسبات برود
مظفري فرمانداري نيشابور را ترک کرد تا به ديوان محاسبات برود

آزاده مهديار/ مظفري در اخرين جلسه شوراي اداري از کارنامه 18 ماهه و دلايل رفتن اش گفت. جلسه شوراي اداري و اعلام خبر رسمي رفتن فرماندار گرامي داشت مقام شهيدان باهنر و رجايي و روز کارمند در نيشابور که جلسه شوراي اداري هم به منظور تجليل از کارمندان نمونه شهرستان برگزار شد، مقارن شد با […]

15آزاده مهديار/ مظفري در اخرين جلسه شوراي اداري از کارنامه 18 ماهه و دلايل رفتن اش گفت.

جلسه شوراي اداري و اعلام خبر رسمي رفتن فرماندار

گرامي داشت مقام شهيدان باهنر و رجايي و روز کارمند در نيشابور که جلسه شوراي اداري هم به منظور تجليل از کارمندان نمونه شهرستان برگزار شد، مقارن شد با اخبار جسته گريخته از خداحافظي غلامحسين مظفري از پست فرمانداري ويژه نيشابور و فرصتي براي ارائه گزارش کار از سوي وي.

در اين جلسه که روز پنجشنبه پنجم شهريور ماه در سالن شهيد عابد فرمانداري برگزار شد، حضور دو نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و مسئولين دستگاه هاي شهرستان و نيز کارمندان ادارات، سخنان مهمي را در پي داشت.

مظفري در ابتداي سخن خود ضمن گرامي داشت مقام شهداي دولت، با اشاره به آموزه هاي ديني، دروغ، تهمت، افترا و چاپلوسي را براي کشور آفت خواند که بايد ريشه کَن شود.

وي در رابطه با اعتماد مردم به حکومت از پژوهشي سخن گفت که اخيرا انجام شده و به دفتر رهبر انقلاب هم ارسال شده است و در آن نتايج به گفته وي نااميد کننده اي از شاخص اعتماد مردم به مسئولان به چشم مي خورد.

مظفري به پيام دبير کل سازمان ملل در نشستي با موضوع «حقوق شهروندي» اشاره داشت که در آن آمده است: «در زمينه حقوق شهروندي از فرامين امام اول شيعيان تبعيت کنيد.» وي افزود: کشور ما به بازگشت به اين اصول اعتقادي نياز جدي دارد.

مظفري به تشريح شرايطي که دولت يازدهم مديريت را در دست گرفته پرداخت و از جمله تورم افسار گسيخته، کاهش ارزش دارايي هاي مردم به يک سوم و عدم ثبات مديريتي ارنام برد و ادامه داد: تورم تک رقمي، آرامش در حوزه بين المللي و ثبات نسبي اقتصادي حاصل کار دولت يازدهم است.

دلايل رفتن مظفري از زبان خودش

فرماندار ويژه شهرستان در باب نيشابور با سخن از وفاق همه دستگاه ها در مسائل کليدي آغاز به سخن نمود و در مورد اخبار منتشر شده از خروج ش از فرمانداري اظهار کرد: قرار من براي تصدي پست فرمانداري نيشابور تا مهر 95 بوده است و اين عهد را با دوستان اجرايي و مهم تر از آن با خانواده ام بسته ام و انتخابات ديوان محاسبات هم خارج از برنامه شخصي من بود.

گزارش 18 ماه فعاليت آقاي فرماندار

مظفري در ادامه به ارائه گزارشي از فعاليت هاي خود و مديران شهرستان پرداخت بو اظهار داشت: راه اندازي مرکز توسعه سرمايه گذاري با 57 طرح توجيه شده فني و آماده اجرا، فراهم آمدن امکانات فني بنياد توسعه گردشگري شهرستان، تلاش براي تبديل نيشابور به منطقه ويژه اقتصادي و رايزني براي بهره گيري از لايحه اخير دولت به مجلس در رابطه با مناطق ويژه اقتصادي، برپايي نمايشگاه بين المللي، ساماندهي گمرک نيشابور و افزايش قابل توجه صدور کالا از شهرستان، فعاليت بيش از هفتاد سازمان مردم نهاد، پويايي پارلمان زنان و پارلمان دانش آموزي، ثبت نيشابور به عنوان يکي از شهرهاي تاريخي جهان، پايتختي کتاب نيشابور، برگزاري همايش ملي آب با 19 بند اجرايي که پايلوت شدن دشت نيشابور در زمينه مطالعات آبهاي زير زميني يکي از دست آوردهاي آن بود، از کارهاي انجام شده در اين 18 ماه بوده است.

از ديگر اقداماتي که مظفري بيان کرد، برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي به صورت شفاف و مشارکتي، برگزاري همايش اقتصاد و انرژي و پايلوت شدن نيشابور در حوزه انرژي هاي نو، برگزاري همايش فضل بن شاذان و روزهاي ملي خيام و عطار و نيز پيگيري راه اندازي افلاک نما بود.

وي علاوه بر 110 پروژه اي که در هفته دولت افتتاح خواهد شد، در بخش روستايي به آسفالت 63 روستا، احداث 13 سالن ورزشي، گازرساني به 150 روستا اشاره کرد.

مظفري از برنامه خود جهت تقدير از نمايندگان پيشين مردم در مجلس شوراي اسلامي و نيز امام جمعه سابق نيشابور سخن گفت و با لبخند بيان کرد: اما گويا اين دوستان راضي به زحمت مديران و همشهريان نبودند و اين توفيق حاصل نشد. وي در پايان همگان را به قدم نهادن در مسير اعتدال و آرامش سياسي توصيه کرد و افراط را همواره مخرب دانست.

در اين نشست حميد گرمابي، نماينده نيشابور در مجلس ضمن تبريک هفته دولت و با تاکيد بر نقش نظارتي مجلس در قبال دولت، از سه محور اصلي توسعه شهرستان يعني کشاورزي، گردشگري و صنعت سخن گفت و به بسته حمايتي دولت در حوزه صنعت اشاره کرد.

هاجر چناراني نيز با اشاره به تذکر اخير تعدادي از نمايندگان از جمله وي به دولتمردان در رابطه با برگزاري کنسرت ها افزود: ما معتقد به آزاد انديشي هستيم ولي با «ولنگاري» مخالف ايم، کنسرت ها بايد در راستاي قانون اجرا شود و مراقب مشکلات احتمالي بعد از آن نيز بود.

وي همچنين از تلاش هاي مظفري در مدت به گفته وي کوتاه مديريتي تقدير کرد که اين سخن واکنش مظفري را در پي داشت که با خنده گفت: «خانم چناراني براي بنده مراسم توديع هم برگزار کردند، من هنوز در نيشابور هستم.»

در اين نشست حجت الاسلام يعقوبي، امام جمعه شهرستان نيز بيان کرد: کساني که وارد مناصب حکومتي مي شوند بايد بدانند علاوه بر نمايندگي مردم، نماينده اسلام و مسلمانان اند و اگر عملي خلاف اسلام انجام دهند ما و مردم بايد فرياد بزنيم.

در اين نشست از 70 کارمند نمونه شهرستان نيز تجليل به عمل آمد.

مظفري چگونه به ديوان محاسبات رفت؟

دادستان ديوان محاسبات کشور که پس از افتتاح هر دوره مجلس به پيشنهاد کميسيون محاسبات و بودجه مجلس و تصويب نمايندگان انتخاب مي‌شود، پس از دريافت حکم خود، اسامي 40 نفر از ميان افراد واجد شرايط را به کميسيون محاسبات و‌بودجه مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد مي کند که کميسيون از بين افراد مذکور 24 نفر را به عنوان اعضاي اصلي هيأتهاي مستشاري و 8 نفر را به‌عنوان عضو جانشين معرفي مي کند.

مطابق قانون، مستشاران ديوان از بين کارکنان امين و متدين و متخصص در امور ديوان محاسبات و ‌يا افراد ديگر واجد شرايط مذکور انتخاب مي‌شوند.

ديوان محاسبات کشور اعمال کنترل و نظارت ‌مستمر مالي به منظور پاسداري از بيت‌المال و نظارت بر فعاليتهاي مالي کليه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت هاي دولتي و ساير دستگاه هايي که از بودجه کل کشور‌استفاده مي‌کنند، در چارچوب بودجه و قوانين مرتبط را بر عهده دارد.

جانشين مظفري کيست؟

اگر چه مظفري در گفت و گويي با خبرنگار خيام نامه از نام بردن از جانشي خود امتناع کرد، اما اين گفته او که اميدوارم گزينه اي که براي فرمانداري نيشابور در نظر گرفته شده گزينه خوبي باشد «که ان شاا… هست!» حاکي از اطلاع او از فرد محتمل براي به دست گرفتن فرمانداري نيشابور داشت.

گزينه اي که خود مظفري حاضر نشد نامي از او ببرد. اما شنيده هاي خبرنگار خيام نامه حاکي از گفت و گوهاي استاندار با رضاييان فرماندار سابق و همچنين مروج الشريعه يکي از معاونان نيشابوري استانداري براي اين سمت دارد. با اين وجود دست کم دو گزينه ديگر براي سمت فرمانداري نيشابور، به عنوان اولويت هاي بعدي مورد مصاحبه قرار گرفته اند.

گرمابي و چناراني، نمايندگان نيشابور نيز بر اساس شنيده ها اعلام کرده اند از دخالت در نصب فرماندار و معرفي گزينه، به علت آن که خلاف وظايف نمايندگي است خودداري مي کنند و تنها ملاک ها و معيارهاي مورد نظرشان را به مقامات وزارت کشور اعلام مي کنند.