در پرده اي ديگر از نيک انديشي هاي نيشابوريان براي توسعه فضاهاي درماني رخ داد
در پرده اي ديگر از نيک انديشي هاي نيشابوريان براي توسعه فضاهاي درماني رخ داد

اميرحسين دهنوي/ خبر نگار/ شهروند نيکوکار،  زمين 3 ميليارد توماني اش را  هديه کرد. شنبه گذشته  زميني به مساحت 2400 متر مربع و به ارزش تقريبي 30 ميليارد ريال توسط مسعود سعيدي، همشهري نيکوکار در راستاي ارتقاي سلامت شهروندان و براي احداث فضاي درماني به دانشکده علوم پزشکي نيشابور اهدا شد. نيشابور يکي از شهرهايي  […]

اميرحسين دهنوي/

خبر نگار/

شهروند نيکوکار،  زمين 3 ميليارد توماني اش را  هديه کرد.

6شنبه گذشته  زميني به مساحت 2400 متر مربع و به ارزش تقريبي 30 ميليارد ريال توسط مسعود سعيدي، همشهري نيکوکار در راستاي ارتقاي سلامت شهروندان و براي احداث فضاي درماني به دانشکده علوم پزشکي نيشابور اهدا شد.

نيشابور يکي از شهرهايي  است که نياز به ورود هرچه بيشتر خيرين به حوزه سلامت دارد که بايد فرهنگ خيرين سلامت به‌ گونه‌اي در بين مردم فرهنگ سازي شود که مردم در بخش سلامت اقدام به کمک‌هاي خيرخواهانه و مشارکت داشته باشند.

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور در مراسم امضاي تفاهم‌نامه اهداي زمين مزبور با اين شهروند نيکوکار در سالن دياليز بيمارستان 22 بهمن   با بيان مطلب بالا افزود: اين زمين 2400 مترمربعي که در حاشيه بلوار فضل قراردارد از ارزش تقريبي بيش از 3 ميليارد تومان برخوردار بوده که روز شنبه هفته گذشته طي تفاهم نامه اي با همشهري نيک انديش، آقاي دکتر سعيدي به اين دانشکده تحويل داده شد.

دکتر عظيمي نژاد نيشابور با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت در دو سال گذشته در شهرستان نيشابور اظهار داشت: با طرح‌ گسترش فضاهاي بيمارستاني در دو سال گذشته 100 تخت به تعداد تخت‌هاي بيمارستاني اضافه و اين تعداد تا پايان سال به 170 تخت افزايش مي يابد.

وي گفت: اين کارها همه نياز است اما کار اساسي، ساخت بيمارستان سوم با 175 تخت وموافقت با درخواست ساخت بيمارستان چهارم از وزير بهداشت است که از مهمترين اولويت هاي بخش سلامت نيشابور است.

وي ادامه داد: در دو سال اخير با تلاش هاي صورت گرفته موجي به راه افتاده به سمت سوق دادن اعتبارات خيرين به بهداشت و درمان و با کمک خيرين دولت هم اعتبارات لازم جهت تجهيز مراکز ساخته شده را تقبل مي نمايد.

عظيمي نژاد با اشاره به اين که بعد از اقدامات فيزيکي، نياز است بخش علمي را گسترش دهيم گفت: زيرساخت‌هاي دانشگاه علوم پزشکي نيشابور فراهم‌شده است و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در سفر اخير خود به نيشابور موافقت قلبي خود را با اين موضوع اعلام کرد اما بايد فرآيند اين تغيير به‌ مرور زمان اتفاق بيفتد.

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور تأکيد کرد: با کمک دو ميليارد و 200 ميليون ريالي يک شهروند نيکوکار در شهرستان نيشابور توانستيم بيش از 30ميليارد ريال هزينه دولتي جذب کنيم که پس از شروع به کار ساخت ‌و ساز، مجوز استخدام 190 نفر نيروي انساني را به ‌صورت پيماني کسب کرديم که به‌ زودي جذب خواهند شد.

وي از ساخت مجتمع درماني داوودي به عنوان الگويي مناسب براي ساخت مجتمع هاي درماني که هم مرکز بهداشت و هم درمانگاه تخصصي و هم پايگاه اورژانس دارد ياد نمود و افزود خير ديگر سلامت حاج اقاي لطفي يک مرکز در منطقه محروم جنوب شهر در حال ساخت دارد و در آينده دو مجموعه ديگر نيز براي دانشکده علوم پزشکي خواهد ساخت.

عظيمي نژاد در پايان با ابراز تشکر از اين شهروند نيک انديش، تأکيد کرد: يک فرد بايد از نظر انساني بزرگ‌ شده باشد که چنين زميني و با اين ارزش را بدون هيچ چشم‌داشتي به مردم شهرش هديه کند و همه مردم ارچ گزار اين اقدام ارزشمند و اقدامات خداپسندانه ديگر نيکوکاران همشهري خود هستند.

دکتر مسعود سعيدي در اين مراسم با تشکر از همه مردم نيکوکار کشور که مردم را فراموش نکرده‌اند گفت: به نظرم ارزش يک انسان بيش از آن که به مدرک تحصيلي او باشد، به ميزان برخورداري او از  انسانيت است. من بسياري از درس‌هاي زندگي‌ام را از افرادي آموخته‌ام که مدرک دانشگاهي نداشته‌اند و درس‌هاي شان در هيچ‌يک از دانشگاه‌هاي جهان تدريس نمي‌شود.

وي ادامه داد: براي تغيير در کشور بايد آموزش‌ و پرورش پيش گام باشد و تغييرات آينده را در آنجا برنامه‌ريزي کنيم.

سعيدي تصريح کرد: اگر خود را تافته جدا بافته از جامعه بدانيم و فقط خود را ببينيم نه‌تنها پيشرفت نمي‌کنيم، بلکه به جامعه ضرر مي‌زنيم، مهم نيست در چه ماشيني نشسته باشيم، وقتي هوا آلوده باشد همه آسيب مي‌بينند. جامعه نيز ‌مانند هوا بايد سالم باشد.

وي با اشاره به گسترش فضاي علمي و تحصيلي شهرستان تأکيد کرد: با گسترش مراکز علمي و معرفتي مي‌توانيم کشور و جهان را به سمتي سوق دهيم که روز به‌ روز بهتر شود.

وي ادامه داد: نياز کشور به وجود ديدگاه‌هاي درازمدت است و اگر مي‌خواهيم مشکلات کشور حل شود نبايد فقط به دنبال به نتيجه رسيدن و حل مشکلات در دوران مديريت خودمان باشيم، بايد 20 سال بعد را ببينيد.

سعيدي تصريح کرد: به نيشابوري بودن ام افتخار مي‌کنم و از اين که در اين شهر زندگي مي‌کرده و مي‌کنم خوشحال ام، حضور در جمع شما خيرين نيشابوري را براي خودم افتخار و ارزش مي‌دانم و از خداوند متشکرم در کنار امانتي که به من داد، اين قدرت را ارزاني داشت که آن را عطا کنم و بايد در تنهايي ‌هاي خود از خدا براي اين نعمت شکرگزار باشم.

سعيدي کيست؟

مسعود سعيدي متولد سال 1322 در نيشابور است. وي سيکل اول دبيرستان (تا کلاس نهم) خود را در نيشابور درس خواند و براي اخد ديپلم به مشهد رفت. وي سپس براي ادامه تحصيل به انگليس رفت و مدرک کارشناسي خود را در رشته مکانيک و فوق ليسانس مديريت صنعتي را در اين کشور دريافت کرد. سعيدي به دليل علاقه ايي که به کشورش داشت به ايران آمد و از سال 59 در دولت هاي شهيد رجايي و موسوي در وزارت صنايع مشغول پيشبرد پروژه هاي صنعتي کشور بود. در سال 70 براي ادامه تحصيل به آمريکا رفت و اين بار دکتري روان شناسي باليني خود را از يکي از دانشگاه هاي اين کشور دريافت کرد.

اين شهروند نيکوکار در حال حاضر در امريکا اقامت دارد و يکي از اساتيد ممتاز دانشگاه لس آنجلس است.

دکتر سعيدي در حال حاضر يک مطب تخصصبي طب چيني را در آمريکا مديريت مي کند و به گفته خودش به دليل علاقه زيادي که   به نيشابور دارد  معمولا سالي 3 يا 4 بار  براي انجام کارهاي خود به نيشابور سفر مي کند. او تا کنون اقدامات نيکوکارانه ديگري را نيز در زمينه آموزش و پرورش و بنياد مسکن مستضعفان  در نيشابور انجام داده است.

پدر مسعود سعيد، مرحوم  ابراهيم سعيدي از ملاکان قديمي و يکي از اعضاي فعال انجمن آثار ملي بود که راه اندازي بلوک بخش جراحي کنوني با کمک وي و ديگر خيرين شهرستان در بيمارستان 22 بهمن (عطارسابق)، از او به يادگار مانده است.