دستگيري عامل سواستفاده 850 ميليوني يک بانک در نيشابور
دستگيري عامل سواستفاده 850 ميليوني يک بانک در نيشابور

اميرحسين دهنوي– فرمانده انتظامي نيشابور از دستگيري کارمند يکي از بانک هاي اين شهرستان به عنوان عامل سو استفاده بيش از هشت و نيم ميليارد ريال از وجوه مشتريان اين بانک خبر داد. هفته گذشته گزارشي مبني بر سو استفاده در يکي از شعب بانک هاي به پليس نيشابور اعلام شد. در پي اين گزارش، […]

dastgiri-ghatel-dastgiriاميرحسين دهنوي– فرمانده انتظامي نيشابور از دستگيري کارمند يکي از بانک هاي اين شهرستان به عنوان عامل سو استفاده بيش از هشت و نيم ميليارد ريال از وجوه مشتريان اين بانک خبر داد.

هفته گذشته گزارشي مبني بر سو استفاده در يکي از شعب بانک هاي به پليس نيشابور اعلام شد. در پي اين گزارش، تحقيقات ماموران آغاز و در بررسي ها، ابعاد جديدي از اين پرونده براي ماموران آشکار شد.

در يکي از روزهاي آغاز هفته، يکي از کسبه نيشابور، که اواخر سال 93 با راهنمايي يکي از کارکنان بانک ک. حدود سيصد ميليون تومان بابت خريد سهام نزد يکي از شعب آن سپرده گذاري کرده بود، در نبود کارمند مذکور براي بازپس گيري اصل سرمايه خود به شعبه آن بانک مراجعه مي کند اما با کمال تعجب با پاسخ باجه دار بانک مبني بر خالي بودن حسابش مواجه شد.

مشتري غافلگير شده، که از شوک شنيدن سخنان باجه دار عرق سردي به پيشاني ش نشسته بود، اقدام جست و جوي مسئول شعبه براي پيگيري موضوع کرد. اما مسئول شعبه، که همان کارمند مورد اعتماد و طرف مشورت اين مشتري براي سپرده گذاري بود، در شعبه حاضر نبود. همکاران او نيز به کاسب پريشان اعلام کردند که اساسا مبلغ سيصد ميليون تومان مورد ادعا به حساب او واريز نشده است.

وي به ناچار با مراجعه به پليس خواستار پيگيري موضوع مي شود.

به گفته رييس پليس شهرستان، پيگيري هاي بعدي نيروي انتظامي حاکي از آن بود که رئيس شعبه مذکور با استفاده از موقعيت شغلي و اعتماد مشتريان اصل سرمايه افراد را به ساير حساب هاي بانکي خود منتقل کرده و در عوض سود سپرده آنان را به حساب مشتريان واريز مي کرده است.

فرمانده نيروي انتظامي نيشابور با بيان اين که متهم 41 ساله با دستور مقام قضايي دستگير شده است، افزود: فرد دستگير شده تاکنون سابقه کيفري نداشته و با توجه به شواهد احتمال افزايش تعداد شاکيان بسيار زياد است.

آقابيگي افزود: با مطرح شدن اين شکايت و آگاه شدن ساير مشتريان بانک، تا کنون هشت نفر به صورت رسمي شکايت خود را اعلام کرده اند. آن چه تا اينجا مشخص است، حاکي است که فرد دستگير شده  تاکنون بيش از 8 ميليارد و 500 ميليون ريال از اين هشت نفر وجه دريافت کرده است.