شب دلنشين اهالي کتاب در باغ خيام
شب دلنشين اهالي کتاب در باغ خيام

  سحر سوقندي- برگزاري همايش کتاب کودک و نوجوان با حضور پنجاه نويسنده،شاعر و تصويرگر حوزه کودک و نوجوان کشور و جشن امضاي کتاب و تجليل از نويسنده ي زبردست نيشابوري در جوار آرامگاه حکيم عمر خيام نيشابوري، يکي از مهم ترين اتفاقات فرهنگي نيشابور در هفته اي که گذشت بود. در اغاز اين مراسم […]

 

20سحر سوقندي- برگزاري همايش کتاب کودک و نوجوان با حضور پنجاه نويسنده،شاعر و تصويرگر حوزه کودک و نوجوان کشور و جشن امضاي کتاب و تجليل از نويسنده ي زبردست نيشابوري در جوار آرامگاه حکيم عمر خيام نيشابوري، يکي از مهم ترين اتفاقات فرهنگي نيشابور در هفته اي که گذشت بود.

در اغاز اين مراسم در  ساعت 18 چهارشنبه ششم امرداد، مجري با اعلام حضور مهمانان گران قدر و عرض خير مقدم به آنان  توجه حاضرين در مراسم را به ورودي باغ خيام جلب نمود. ورود مهمانان همراه با استقباال پرشور مردم نيشابور و همچنين ثبت تصاوير و نواي سرناي محمد دهنوي، نوازنده محلي همراه شد.

پس از قرار گرفتن هنرمندان، نويسنگان و شعراي مهمان در جايگاه، مراسم خريد و امضاي کتاب آغاز گرديد.

کتاب هاي شعر، داستان و رمان در اين مراسم با 50 درصد تخفيف براي فروش در دسترس بازديدکنندگان قرار گرفت و هر شخص حاضر در جشن با ارايه شماره ملي خود مي تواسنت ازين تخفيف بهره مند گردد.

خريداران پس از خريد کتاب ها، آن  را به امضاي نويسندگان مهمان مي رسانند و ازين روز زيبا با خود يادگاري بس ارزشمند را به همراه مي بردند

در عصر خوش هواي تابستان نيشابور استقبال مردم هنردوست در کنار نواي موسيقي سنتي چشم اندازي بسيار زيبا و به يادماندني برجاي گذاشته و اندکي از مراسم نگذشته که باران شروع به باريدن  مي کند. هر چند اين باران دلنشين، کار خريد و فروش کتاب ها را کمي با مشکل مواجه نمود. اما اين روند ديري نپاييد و با قطع باران و ايجاد هوايي دلپذير و مطبوع، روال مراسم به وضعينت عادي بازگشت.

مراسم جشن امضاي کتاب تا آستانه ي اذان مغرب  در فضايي سرشار از مهرباني، همراهي و هنر  ادامه داشت.

پس از نواي اذان مغرب، مراسم تجليل از نويسنده زبردست و به نام نيشابوري، «جعفر توزنده جاني» آغاز گرديد

در اين بخش از برنامه غلامحسين مظفري، معاون استانداري و فرماندار نيشابور و حميد گرمابي نماينده مجلس و نيز جواد محقق نيشابوري، مدير کل کانون پرورشي استان در باره اهميت کتاب و لزوم استفاده از فرصت اعلام نيشابور به عنوان پايتخت کتاب ايران، سخن گفتند. سپس جعفر توزنده جاني دقايقي براي مردم شهرش نيشابور به صحبت پرداخت و از زحمات مديران و مسولان و دست اندرکاران برپايي مراسم تشکر کرد.

اهداي لوح تقدير و نشان سيمرغ فيروزه اي توسط فرماندار و نماينده نيشابور در مجلس به توزنده جاني پايان بخش مراسمي بود که  و تصاويري به ياد ماندني و زيبا از شوق دوست داران کتاب به ثبت رساند. برنامه اي که با همه تفصيل و به درازا انجاميدن آن تا ساعت 22:20 شب، چهره هاي بانشاط حاضران هنگام خروج از باغ مصفاي آرامگاه حاکي از پربار بودن آن بود.