در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان شد:  فرماندار: کدام پاداش؛ دروغ نگوييد!
در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان شد:  فرماندار: کدام پاداش؛ دروغ نگوييد!

از منتشرکنندگان مطلب پاداش ده ها ميليوني شکايت کرده ام تا معلوم شود چه کسي اين مبلغ را گرفته است براي برگرداندن شهردار پيشين پيشنهاد رشوه دادند در پاسخ به درخواست تضمين برهم نخوردن تجمع هواداران احمدي نژاد: چون برهم زنندگان تجمعات خودشان طرفدار احمدي نژادند؛ مشکلي پيش نمي آيد وقتي مي توانم ار روابطم […]

18از منتشرکنندگان مطلب پاداش ده ها ميليوني شکايت کرده ام تا معلوم شود چه کسي اين مبلغ را گرفته است

براي برگرداندن شهردار پيشين پيشنهاد رشوه دادند

در پاسخ به درخواست تضمين برهم نخوردن تجمع هواداران احمدي نژاد: چون برهم زنندگان تجمعات خودشان طرفدار احمدي نژادند؛ مشکلي پيش نمي آيد

وقتي مي توانم ار روابطم در تهران به نفع نيشابور استفاده کنم، نشستن در اتاق فرمانداري هنر نيست.

آزاده مهديار / نشست خبري آخرين روز تيرماه با فرماندار ويژه شهرستان، به داغي هواي اين روزهاي شهر بود. در اين نشست، مظفري که خواست ابتدا شنواي تمام سوالات خبرنگاران از طيف هاي مختلف باشد و سپس پاسخ دهد، از سوي خبرنگاران دونشريه  نشريه اصولگرا مورد خطاب قرار گرفت،حتي پس از پاسخ هاي مظفري، مجددا همين صحبت ها مطرح و گاه جلسه مصاحبه تبديل به مناظره با فرماندار مي شد.

فرماندار ويژه شهرستان در پاسخ به انتقاداتي که در رابطه با عنوان «منطقه ويژه اقتصادي نيشابور» در برخي نشريات وارد شده بود، گفت: مجوز اين موضوع پس از چانه زني ها و مذاکرات بسيار به نيشابور داده شد، به کساني که مي گويند هيچ اقدامي صورت نگرفته مي گويم لااقل اطلاعات خود را کامل کنيد که اصلا موضوع چيست؟ در اين زمينه زمين منطقه تعريف و سندهاي پيوست شده و به نيمه راه رسيده ايم، اگر به فکرتوسعه نيشابور هستيم  بايد حمايت کرد تا راه تا انتها طي شود.

مظفري در پاسخ به اين سوال که برخي مديران نالايق در شهرستان هستند که پشت سر شما پنهان مي شوند، چرا در جهت تغيير آن ها،ازجمله اداره ورزش و جوانان اقدامي نمي شود؟ اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان مانند فضاي مسمومي که برخي جاها وجود دارد، هنوز تعيين تکليف نشده و من نظرات دستگاه سياسي شهرستان را به اداره کل منتقل کردم و منتظر نتيجه هستيم و البته اين را هم بگويم که به طور کلي متاسفانه وزارتخانه «ورزش و جوانان» وزارتخانه معطلي است.

اتهام وارد شده به مقام عالي دولت در شهرستان از سوي يک نشريه تازه متولد شده با اين مضمون که همزمان با پاداش 5 ميليون توماني که شهردار عزل شده به اعضاي شورا داده بود، 40 ميليون تومان پاداش هم فرماندار بابت جلسات هيات مديره سازمان هاي شهرداري دريافت کرده است، مظفري با اشاره به شکايت خود از اين نشريه بابت درج اين مطلب کذب گفت: دريافت چنين پاداشي دروغ است و علت شکايت من از اين نشريه اين است که بدانم اگر چنين چکي به نام فرماندار صادر شده؛ وآيا کسي اين مبلغ را دريافت کرده است؟ به هر حال، پيگير روشن شدن اين قضيه هستم.

وي کل دريافتي خود از شهرداري را بابت حق الجلسه شرکت در جلسات سازمان اتوبوس راني و تاکسي راني به مبلغ چهار ميليون تومان اعلام کرد و افزود: طبق قانون تجارت الزامي به حضور در جلسه براي امضاي صورت جلسه نيست، همين مبلغ را نيز به دفترم داده ام که به مراجعان نيازمند که به فرمانداري مي آيند داده شود.

مظفري در خصوص دريافت حق الجلسات از بانک شهر با وجود سِمت فرمانداري در نيشابور گفت: سيکل انتقال من به پُست فرمانداري حداقل شش ماه طول کشيد و در اين مدت، اخلاقا و قانونا بايد صورت جلسات را امضا مي کردم، مبلغ صورت جلسات هم 250 هزار تومان در هر جلسه بود که هر ماه چهار جلسه تشکيل مي شد، يک ميليون و دويست هزار تومان پاداشي هم که در اين مدت گرفتم به دليل آن بوده که عضو هيئت مديره چندين شرکت از پانزده شرکت بانک شهر بودم و با توجه به اين که بانک مي تواند طبق قانون تا سقف سه درصد سود خود را به عنوان پاداش به اعضاي هيئت مديره بدهد، اين مبلغ اصلا زياد نيست.

فرماندار در پاسخ به اين سوال که چرا در نيشابور حضور کمرنگ داريد؟ گفت: نشستن در نيشابور مشکلي را حل نمي کند، من در تهران بسياري مواقع بدون وقت قبلي مي توانم به دفتر رياست جمهوري، معاونين وي و بسياري وزارتخانه ها بروم، من اگر بتوانم از روابط م براي توسعه نيشابور استفاده کنم هنر کرده ام، و با همين پيگيري ها هم در برخي حوزه ها ازجمله در حوزه بهداشت و درمان کارهايي صورت گرفته است.

موضوع ديگري که طراحان سوال پيش کشيدند، چرايي موافقت کميته انطباق با حکم سرپرستي هادي مسلمي در پست شهرداري بود که به گفته پرسش کنندگان، نحوه راي دادن به وي خلاف بوده است.

مظفري در پاسخ به اين سوال با بيان اين که با وجود مراجعات دائم آقاي عباس حسيني به من در خصوص ماجراي ايشان، سعي کردم دخالتي در تصميمات شورا نکنم افزود: در عين حال توصيه کردم اجازه دهند روال قانوني طي شود.

فرماندار از موضوعي ديگر نيز پرده برداشت، رشوه 5 ميليون توماني  از سوي عباس حسيني به فردي که 4 ميليون آن را به دفتر ديوان عدالت اداري داده و 1 ميليون تومان ديگر را براي خود برداشته تا راي انفصال از خدمت وي «توقف موقت» بخورد! با اصرار خبرنگاران به معرفي اين فرد مظفري پاسخ داد: من خود اين فرد را براي تان مي آورم!

وي در خصوص حکم سرپرستي نيز با اشاره به توافق قبلي اعضاي شورا نسبت به روند راي گيري و استعلام از استانداري براي صحيح بودن نحوه راي گيري، آن را بلااشکال توصيف کرد.

خبرنگار نشريه اي که متعلق به علي جدي، عضوسابق شورا واز حاميان شهردار پيشين است، خطاب به مظفري گفت: اگر محمود احمدي نژاد را براي سخنراني به نيشابور دعوت کنيم آيا شما تضمين مي کنيد که مراسم ايشان دچار مشکلي نشود؟

مظفري با خنده پاسخ داد: کساني که مراسم و گردهمايي ها را بر هم مي زدند طرفداران ايشان بودند، اگر آنان ساکت باشند مشکلي پيش نمي آيد.

فرماندار در خصوص انتخابات سال 88 و کمک مالي وي به ستاد ميرحسين موسوي نيز بار ديگر مورد پرسش قرار گرفت و پاسخ داد: رد صلاحيت من در انتخابات بعدي مجلس طبق آنچه از وزارت اطلاعات اعلام شده بود، کمک مالي به ستاد آقاي موسوي بود، من به شوراي نگهبان هم اعلام کردم، آقاي موسوي مانند سه کانديداي ديگر تاييد صلاحيت شوراي نگهبان را گرفته اند و فعاليت در ستاد هيچ کدام مشکلي ندارد، من آقاي موسوي را در آن زمان بهترين گزينه مي دانستم و در ستاد ايشان در مشهد فعاليت کردم و دو ميليون تومان از حساب شخصي خودم کمک مالي کردم و اين هيچ ايرادي ندارد که عين حفظ ارزش هايي چون صداقت است.

وي به برخي تخلفات صورت گرفته در آن انتخابات هم اشاره کد از جمله عدم تطابق آمار برخي صندوق ها با آنچه فرمانداري شمارش کرده بود.

نشست فرماندار که به علت پرسش هاي حاشيه اي کم تر در آن مجال طرح پرسش هاي مرتبط با توسعه شهرستان ايجاد شد، مطالب ديگري هم داشت، که با توجه به اتمام جلسه پس از زمان ارسال «خيام نامه» به چاپخانه، در شماره هاي آتي و يا کانال خيام نامه به اطلاع مخاطبان خواهد رسيد.