مجيدجلالي مربي صاحب نام ومدرس بين المللي فيفادر ايران:به دنبال ايجاد آکادمي فوتبال در نيشابورم
مجيدجلالي مربي صاحب نام ومدرس بين المللي فيفادر ايران:به دنبال ايجاد آکادمي فوتبال در نيشابورم

  اواخر خرداد ماه نيشابور به ويژه علاقه مندان به فوتبال در اين شهر ميزبان يکي از چهره هاي نام آور و مطرح کشور در اين عرصه بودند. «مجيد جلالي» مربي نام آشناي تيم سايپا که چند سالي است تاسيس مراکز آموزشي و تحقيقاتي در زمينه فوتبال و حرکت به سمت ورزش علمي در کنار […]

 

12 (2)اواخر خرداد ماه نيشابور به ويژه علاقه مندان به فوتبال در اين شهر ميزبان يکي از چهره هاي نام آور و مطرح کشور در اين عرصه بودند.

«مجيد جلالي» مربي نام آشناي تيم سايپا که چند سالي است تاسيس مراکز آموزشي و تحقيقاتي در زمينه فوتبال و حرکت به سمت ورزش علمي در کنار نگاه حرفه اي را دغدغه خود قرار داده است اواخر خرداد ماه به دعوت جمعي از پيشکسوتان و دغدغه داران فوتبال شهر مهمان مربيان ،سرپرستان و فوتبال دوستان نيشابوري بود تا ضمن بررسي شرايط استعداد يابي، آموزش و امکانات فوتبال شهرستان با اعضاي هيئت فوتبال و چهره هاي اثر گذار فوتبالي شهر به گفت و گو بنشيند و شرايط تاسيس آکادمي فوتبال، يا به گفته خودش «فرهنگستان فوتبال» را در نيشابور بررسي کند.

اين مربي خوش نام و با سابقه که دبيرکل کانون مربيان فوتبال و مدرس بين المللي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در ايران است، در نشستي با مربيان و پيش کسوت هاي فوتبال شهر، راه اندازي آکادمي فوتبال در تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتباط با شهرستان ها و استان هاي مختلف کشور و حتي روستاها يکي از نيازهاي اين فرهنگستان است و براي تاسيس شعبه يا نمايندگي آکادمي در نيشابور در حال بررسي هستيم.

مجيد جلالي وظيفه و کارکرد فرهنگستان را رصد نمودن و کشف استعدادهاي نابي دانست که در گوشه و کنار شهر وجود دارد اما ممکن است با غفلت و ديده نشدن، از بين برود. وي افزود: در مرحله بعد فراهم کردن زمينه رشد و امکانات براي تربيت اين استعدادها از کارويژه هاي اصلي فرهنگستان است.

وي نيشابور را مانند همه جاي ايران داراي استعدادهاي بسيار خوبي دانست که نيازمند برنامه ريزي و تلاش براي ارتقاي آن هاست و افزود: در بازديدي که در نيشابور داشتم با استعدادهاي بسيار خوبي در ميان نونهالان برخورد کرده ام.

وي اضافه کرد: مشاهدات من حاکي است که هر چه به سنين پايين تر مي رويم، در شهر شما استعدادهاي بهتري پيدا مي شود و اميدواري بيش تر مي شود که يکي از دلايل اين موضوع مهيا نبودن امکانات آموزشي و جدي نگرفتن آموزش صحيح براي اين استعدادها باشد که امکان شکوفايي اين استعدادها در سنين بالاتر فراهم نمي شود.

دبيرکل کانون مربيان فوتبال در نشست با حاميان مالي فوتبال نيشابور نيز با اشاره به سخنان قبلي خود در خصوص لزوم مهيا کردن شرايط آموزش براي نونهالان و نوجوانان گفت: نياز امروز جوانان سرگرمي مفيد و سازنده است و بزرگ ترين خدمت، که در حوزه مسئوليت اجتماعي صاحبان امکانات قرار مي گيرد، آماده کردن زمينه براي پرورش جوانان به ويژه در امر ورزش است.

جلالي در بخشي از سفر خود به نيشابور باحضور در زمين چمن و مشاهده بازي و تمرين حدود 200 تن از نونهالان، نوجوانان و جوانان نيشابور در سنين 8 تا 20 سال، به ارزيابي شرايط آموزشي و تمريني آنان پرداخته و با اشاره به وجود استعدادهاي ارزشمند در شهرستان نيشابور، از مسئولان شهرستان خواست که به مساله ورزش با نگاه علمي و استعداديابي بر پايه اصول علمي توجه نشان دهند.

 

12