ختم قائله سيد عباس حسيني ,  رئيس شورا: بگذاريد شهر به آرامش برسد .
ختم قائله سيد عباس حسيني ,  رئيس شورا: بگذاريد شهر به آرامش برسد .

  مهلت ثبت نام به کانديداهاي شهرداري تا سي و يکم خرداد . آزاده مهديار/ هفته گذشته تمرکز اخبار حول ساختمان شهرداري و شوراي شهر بود. پس از صدور حکم انفصال از خدمت عباس حسيني، دستور توقف حکم از سوي ديوان عدالت اداري پس از شکايت حسيني به حکم، اتفاقات بي سابقه اي را در […]

 

3aaمهلت ثبت نام به کانديداهاي شهرداري تا سي و يکم خرداد .

آزاده مهديار/ هفته گذشته تمرکز اخبار حول ساختمان شهرداري و شوراي شهر بود. پس از صدور حکم انفصال از خدمت عباس حسيني، دستور توقف حکم از سوي ديوان عدالت اداري پس از شکايت حسيني به حکم، اتفاقات بي سابقه اي را در پي داشت. اين دستور موجب شد روز شنبه، بيست و دوم خرداد ماه، عباس حسيني به همراه شهرداران مناطق، جمعي از کارکنان شهرداري، عضو مستعفي شورا و گروهي موسوم به «دلسوزان» و با سلام و صلوات وارد ساختمان شهرداري شد و بر صندلي شهردار تکيه زد.

اما همزمان با اين رويداد، جلسه شوراي تامين در فرمانداري تشکيل شد که به گفته رئيس شورا شهردار مي بايست به جاي حضور در شهرداري در اين جلسه حضور پيدا مي کرد.

در حالي که فضاي ساختمان شهرداري ملتهب مي نمود و حتي بسياري از کارکنان درخواست مرخصي استحقاقي کرده بودند، حسيني چندين نامه با امضاي خود به کارکنان شهرداري ابلاغ کرد. از جمله با دستور مستقيم، مسلمي، سرپرست منتخب شهرداري را برکنار اعلام کرد و خود را شهردار خواند. همچنين طي نامه اي به اعضاي شوراي شهر اعلام کرد که در محل کار حاضر شده است و نيز در دستوري مکتوب به زير مجموعه هاي شهرداري، از آنان خواست تا با وي هماهنگ باشند!

در پي آن پارسا، عضو شورا، طي نامه اي خطاب به رياست شورا خواستار برخورد با اين قضيه شد.

روز بعد يعني يکشنبه، بيست و سوم خرداد، رئيس شورا طي نامه اي با به رسميت شناختن مسلمي به عنوان سرپرست و اعلام اين که «هيچ نامه اي از سوي مراجع ذي صلاح مبني بر ابقاي عباس حسيني در سمت شهردار به شورا واصل نشده است» از مسلمي خواست نسبت به ادامه کار به عنوان سرپرست شهرداري اقدام کند و به دنبال آن هشت نفر از اعضاي شورا به استانداري اعتراض خود را نسبت به اقدامات سيد عباس حسيني اعلام داشتند و درخواست تعيين تکليف کردند.

روز دوشنبه، بيست و چهارم خرداد، در حالي که حسيني بر مسند شهردار تکيه زده بود، ديوان عدالت اداري دستور موقت خود مبني بر توقف حکم انفصال از خدمت حسيني را لغو کرد که به استناد آن حسيني ديگر حق ادامه حضور در سمت شهردار را نداشت. در اين دستور که به فرماندار و شوراي شهر ابلاغ شد، نماينده تام الاختيار وزير کشور در رسيدگي به تخلفات اداري، خطاب به معاون عمران شهري و روستايي، بي اثر بودن دستور موقت توقف اجراي حکم شهردار نيشابور را اعلام کرد و خواستار اجراي مراحل بعدي حکم برکناري حسيني شد.

جلسه عصر سه شنبه شوراي شهر، متاثر از وقايع پيش آمده از ابتداي هفته، کم تنش نبود. در همان ابتدا رئيس شورا با قرائت آخرين حکم ديوان عدالت اداري و با شرح ماوقع، از ضرورت احترام به قانون گفت و از همشهريان و اعضاي شورا خواست مباحث مربوط به سيد عباس حسيني را خاتمه دهند تا به گفته وي آرامش به شهر بازگردد.

همت آبادي 5 کانديداي پست شهرداري تا همان لحظه را معرفي کرد، که طبق اخبار به دست آمده حسيني قاضي عضوشورا، شريعتي و صديق مديران مناطق دوگانه شهرداري نيشابور، کلاني و محروقي کانديداهاي اسبق شوراي شهر اعلام کانديداتوري کرده بودند.

رئيس شورا که نگران وقوع ماجراي غير قابل پيش بيني ديگري بود، پيشنهاد داد در همين جلسه بررسي کانديداهاي ثبت نام شده آغاز شود. اما اقبالي با بيان اين که «اين آخرين فرصت ما است، ديگر نمي شود اشتباه کرد» خواستار زمان بيشتري براي بررسي کانديداها شد و اين پيشنهاد با موافقت اعضا مواجه شد.

در اين بين شريعتمداري، رئيس کميسيون حقوقي شورا، که در هفته گذشته بر طبل موجه بودن حضور حسيني در پست شهرداري مي کوبيد، با بيان اين که ما اصراري بر تکرار ماجراها نداريم، مجددا به نحوه انتخاب مسلمي، سرپرست شهرداري انتقاد کرد و از لزوم 7 راي به جاي 5 راي براي اين انتخاب سخن گفت و خواستار راي گيري مجدد شد.

همت آبادي اما از توافق همه اعضاي شورا پيش از راي گيري براي احراز پست سرپرستي و تاييد کميته انطباق در رابطه با نحوه راي گيري سخن گفت  و پارسا نيز با بيان اين که به دنبال چه مي گرديد؟ افزود: تاييد نهاد هاي بالا دستي يعني فرمانداري براي نحوه راگيري فصل الخطاب است.

اين سخن واکنش شريعتمداري را به دنبال داشت که آقاي فرماندار هم تخلف کرده است.

اين بحث کم کم بالا گرفت، شريعتمداري ورود کميته انطباق را در صورت وجود مغايرت با قانون لازم دانست نه براي تاييد مصوبه شورا، همت آبادي به وي گفت: اگر اين موضوع مشکل قانوني داشت چرا در همان جلسه نگفتيد؟ چرا از فرداي آن روز اين مباحث مطرح شد؟

رئيس شورا افزود: مردم از اين فضا خسته شده اند، اين قدر مسئله را کش ندهيد، بگذاريد شهر به آرامش برسد. شريعتمداري خطاب به رئيس شورا گفت: مسئله را نپيچانيد که همت آبادي پاسخ داد: خير، من چنين اخلاقي ندارم.

شريعتمداري گفت: اتفاقا شما ساخته شده ايد براي همين کارها!

در اين لحظه پارسا خطاب به شريعتمداري چنين مداخله کرد که «شما دنبال اين هستيد که تاريخ سرپرستي امروز بخورد تا حسيني را برگردانيد، بچه که نيستيم!»

نهايتا رييس شورا کفايت مذاکرات در مورد شهردار پيشين را اعلام و با آرزوي عاقبت به خيري براي عباس حسيني، ابراز اميدواري کرد که شهرداري ظرف يک هفته آينده با انتخاب شهردار جديد به آرامش و ثبات برسد.

با خاتمه يافتن بحث مقرر شد تا روز دوشنبه سي و يک خرداد، مهلت ثبت نام نامزدهاي پست شهرداري ادامه داشته باشد. در حالي که  بررسي صلاحيت کانديداها از روز شنبه و طي چندين جلسه فوق العاده آغاز گردد.

در پايان نيز با راي اعضاي شورا مقرر شد تمام مکاتبات شهرداري که با امضاي عباس حسيني صورت گرفته است از تاريخ يازدهم خرداد ماه، باطل شود.