فرماندار از نامه خود به وزير بهداشت خبر داد . ظلم به سلامت نيشابوري ها بايد متوقف شود
فرماندار از نامه خود به وزير بهداشت خبر داد . ظلم به سلامت نيشابوري ها بايد متوقف شود

  اميرحسين دهنوي- فرماندار نيشابور در مراسم هفته سلامت در فرهنگسراي سيمرغ شهر نيشابور اظهار کرد: سلامت در هر دو بخش جسم و روان بسيار مهم است و ما در نيشابور به شدت نيازمند اين دو بخش هستيم. نيروهاي بهداشت و درمان نيشابور تاوان کمبود امکانات را مي دهند غلامحسين مظفري تصريح کرد: نياز ما […]

 

4اميرحسين دهنوي- فرماندار نيشابور در مراسم هفته سلامت در فرهنگسراي سيمرغ شهر نيشابور اظهار کرد: سلامت در هر دو بخش جسم و روان بسيار مهم است و ما در نيشابور به شدت نيازمند اين دو بخش هستيم.

نيروهاي بهداشت و درمان نيشابور تاوان کمبود امکانات را مي دهند

غلامحسين مظفري تصريح کرد: نياز ما به‌سلامت روان در شهرستان بسيار جدي است که بايد در اين زمينه کار شود.

فرماندار با اشاره به وضعيت سلامت در شهرستان نيشابور گفت: وضعيت بهداشت و درمان نيشابور از اين جهت قابل تقدير است که نسبت به امکانات، شرايط و وضعيت ديگر شهرها و استان‌هاي کشور، ما به لطف تلاش و فعاليت نيروهاي اين بخش، ضعف‌ها را جبران مي‌کنيم.

مظفري تأکيد کرد: البته من در نامه‌اي از وزير بهداشت گله کردم و به ايشان يادآور شدم که چرا در زماني که محور فعاليت‌هاي دولت، سلامت است، نيشابور کماکان مظلوم واقع شده است.

فرماندار ويژه نيشابور خاطرنشان کرد: با اينکه سلامت محور برنامه‌هاي دولت است، کماکان اين موضوع در نيشابور محروم و مظلوم واقع شده است. بايد سرانه بودجه حوزه سلامت را نه براساس مسائل و تقسيمات سياسي بلکه براساس سرانه جمعيت تنظيم کرد.

معاون استاندار خراسان‌رضوي با انتقاد از اينکه 7 سال پيش زمين بيمارستان سوم دولتي نيشابور به مرحله اول مسکن مهر اختصاص يافت، گفت: فونداسيون بيمارستان در زمين ايجاد شده بود، مسئولان وقت بهتر بود به‌جاي اين زمين به ‌دنبال جاهاي ديگر مي‌رفتند تا مردم در حوزه سلامت دچار عقب‌ماندگي شديد نسبت به ساير شهرستان‌هاي همجوار نشوند.

مظفري فعاليت در مرکز اورژانس را به‌لحاظ روحي بسيار سخت دانست و بيان کرد: اما با توجه به اينکه هر شهروند ممکن است سالانه حداکثر يک‌بار با اين مرکز ارتباط برقرار ‌کند، پرسنل دلسوز اورژانس همچنان، صبر، حوصله، متانت و خويشتن‌داري خود را حفظ کرده و به مردم مضطرب و نيازمند خدمات مناسب ارائه دهند.

ديابت، بيماري قرن

رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور در همايش بزرگداشت هفته سلامت گفت: براي جلوگيري از  ديابت بايد سبک زندگي خود را اصلاح کنيم و با رعايت چند کار ساده از جمله: رعايت رژيم غذايي،تحرک بدني ،کنترل اضافه وزن،  ميتوانيم از  شيوع و پيشروي ديابت جلوگيري کنيم

دکتر عظيمي نژاد، خاطرنشان کرد: ژنتيک در ديابت تاثير دارد، افراد داراي اين ژن استعداد بيشتري در ابتلا به بيماري دارد.

رئيس کميته اجرايي هفته سلامت نيشابور نيز در ادامه گفت: سازمان جهاني بهداشت بر اساس رصد مشکلات جهان، يکي از معضلات را انتخاب مي‌کنند و شعاري را تعيين مي‌کنند تا دستگاه‌هاي مسئول و علاقه‌مند بر اساس آموزش و پيشگيري موضوعي را برنامه‌ريزي و پيگيري کنند، پارسال شعار اين سازمان ايمني غذا از مزرعه تا سفره بود و امسال غلبه بر ديابت است.

دکتر محمدرضا تقوي گفت: از لحاظ آماري بيش از پنج ميلون نفر در کشور مبتلا به ديابت شناخته شده هستند که البته دو برابر آن احتمال مي‌رود که شناسايي نشده‌اند. وي اظهار کرد: نيمي از افراد مبتلا نمي‌دانند که ديابت دارند زيرا ديابت از آن بيماري‌هايي است که  ذره‌ ذره تأثير خودش را مي‌گذارد که اگر به موقع خودمان را کنترل کنيم مي‌توانيم جلو عوارض  بعدي را بگيريم.

تقوي درباره معيار ابتلا به ديابت بر اساس دستگاه اندازه‌گيري قند خون، گفت: از عدد 100 تا 126 در مرحله پيش از ديابت و از اين عدد به بالا نشان‌دهنده ابتلا به ديابت است

سخنراني ليلا شورورزي مسئول دفتر بهبود تغذيه معاونت بهداشتي درباره اغذيه سالم و تغذيه ديابتي‌ها، ارائه مطلب در خصوص لزوم تحرک بدني توسط فرح‌نيا مسئول  امور ورزشي معاونت  فرهنگي دانشجويي، اجراي شعر و نمايش سلامت توسط دانش‌‌آموزان پايه‌هاي اول، دوم و سوم دبستان عبدالرزاق يزداني نيشابور، پخش نماهنگ برنامه ملي خودمراقبتي، اجراي موسيقي سنتي  توسط گروه  شادياخ به سرپرستي  مجتبي روزبه و با آواز محمد خيري، نوازنده تارباس علي نجفي، نوازنده تنبک حميد سمقاني، نوازنده کمانچه محمد شمس‌‌آبادي، نوازنده تار و دوتار مجتبي روزبه با اجراي قطعاتي در دستگاه شور از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.