طنز خیام نامه نگرانم! نگرانم!
طنز خیام نامه نگرانم! نگرانم!

نگرانم! نگرانم! همين ابتداي کار از جناب سبحاني نيا سپاس ويژه داريم براي اين که رک و راست گفته اند از اين که آقاي مظفري فرماندار نيشابور شوند نگراني هايي داشته اند. کاش اين شفافيت را در ديگر موارد هم داشته باشند و همچين رک و راست بگويند ديگر از چه کساني نگران هستند و […]

نگرانم! نگرانم!

همين ابتداي کار از جناب سبحاني نيا سپاس ويژه داريم براي اين که رک و راست گفته اند از اين که آقاي مظفري فرماندار نيشابور شوند نگراني هايي داشته اند. کاش اين شفافيت را در ديگر موارد هم داشته باشند و همچين رک و راست بگويند ديگر از چه کساني نگران هستند و از چه کساني هراسان هستند و چه کساني را دوست دارند و با چه کساني صميمي هستند و دوستان شيش دونگ ايشان چه کساني هستند تا مسئولان محترم همواره دغدغه هاي ايشان را در نظر داشته باشند.5 (3)

مثلا…

پرسش: چرا پرزيدنت روحاني بايد حواسش به دل نگراني هاي نماينده ها باشد؟ پاسخ: چون اگر بي اعتنا به مثلا همين آقاي سبحاني نيا، مثلا آقاي مظفري را فرماندار نيشابور مي کرد پس فردا جناب سبحاني نيا مثلا هف هش نفر ديگر را در مجلس ورشور مي کرد که بياييد امضا جمع کنيم مثلا وزير راه و شهرسازي را استيضاح کنيم. بعد هم مثلا مي زد و آن روز مجلس از دنده ي چپ برخاسته بود و راي عدم اعتماد مي داد و خلاصه بگير و برو ديگر تا ته ماجرا. اينجاست که ارزش يک راي شما مشخص مي شود بله با شما هستم همشهري نيشابوري عزيز.

مردم بي جنبه آمريکا

چقدر اين مردم شهر فرگوسن آمريکا بي جنبه هستند که به خاطر کشته شدن يک سياه پوست، راه افتاده اند توي خيابان و اعتراض ميکنند و دست بردار هم نيستند. پر روها تقاضا کرده اند که بايد در دادگاه به اتهامات مامور خطاکار رسيدگي شود. از تيليوزون خودمان که همچين اساسي اين اعتراضات را پوشش مي دهد و مچ آمريکاي جهان خوار را مي گيرد حسابي مچکريم.

سرقت ادبي

يکي از نشريات نيشابوري مطلب طنزي درباره ي اين که قرار است پروژه ي زير گذر ميدان باغرود به يک شرکت بنگلادشي واگذار شود نوشته است. بعد که سِـرچيديم ديديم اين مطلب درباره ي زاينده رود اصفهان و سي سه پل بوده، دوستان از آنجا کش رفته و به جاي نام سي و سه پل، گذاشته اند تقاطع غير هم سطح امام رضا!

5 (2)

تقاطع هم سطح يا غير هم سطح

صحبت از تقاطع غير هم سطح شد همينجا يک بار ديگر از نام گذاران محترم شهرمان خواهشمندم بي خيال نام تقاطع غير هم سطح امام رضا (ع) شوند و از اسامي مبارک ائمه در جاهاي بي ربط استفاده نکنند. آن ميدان، سال هاست که به نام باغرود شناخته مي شود و باغرود نيشابور هم در تمام کشور شناخته شده و معروف است. زيرگذر باغرود يا پل باغرود چه ايرادي دارد؟ تازه شهرداري مشهد تا توانسته از نام امام رضا در آن شهر استفاده کرده چرا مسئولان شهر ما از جاذبه هاي شهر خودمان استفاده نکنند؟

5 (5)

نيروي انتظامي در تخم چشم مردم

دو تا عکس برايتان انتخاب کرده ام. يکي اين که چرا کيوسک سيار نيروي انتظامي ماه هاست مقابل باغ امين اسلامي جا خوش کرده و منظره ي آن جا را مخدوش نموده است؟ آيا اين کيوسک (دوستان مي گويند بنويس کانکس. چشم!) آيا اين کانکس حتما بايد توي تخم چشم مردم باشد که امنيت برقرار شود؟ ديگر هم با توجه به اين که همکاران محترم در همين نشريه تيتر زده بودند: «سرنخ هاي پليس از دزدان طلافروشي» و با وجود آن سرنخ ها (که با فونت 36 چاپ شده بود) هنوز از سارقين محترم خيري نيست لذا ما جهت شفاف سازي، تصويري از سرنخ هاي يافت شده را چاپ مي کنيم شايد يکي از خوانندگان ما توانست ته نخ را پيدا کند. موفق باشيد.

طنز خیام نامه : میم.فریمن