به عنوان فردي که با مردم زندگي مي کنم معتقدم:  بر هم خوردن توافق هسته اي براي مردم قابل تحمل نبود و نيست  مشکلات معيشتي با مشکلات سياسي ارتباط دارد
به عنوان فردي که با مردم زندگي مي کنم معتقدم:  بر هم خوردن توافق هسته اي براي مردم قابل تحمل نبود و نيست  مشکلات معيشتي با مشکلات سياسي ارتباط دارد

   حسين انصاري راد با تاکيد بر اينکه انتخابات را مي توان به عنوان بنيادي ترين اتفاق سال 94 قلمداد کرد، از اهميت برجام و قرارداد هسته اي و ارتباط آن با زندگي مردم سخن گفت. رييس کميسيون اصل نود مجلس ششم در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران اظهار […]

 

 1حسين انصاري راد با تاکيد بر اينکه انتخابات را مي توان به عنوان بنيادي ترين اتفاق سال 94 قلمداد کرد، از اهميت برجام و قرارداد هسته اي و ارتباط آن با زندگي مردم سخن گفت.

رييس کميسيون اصل نود مجلس ششم در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران اظهار کرد: بدون شک مهم ترين رويداد سياسي سال 94، برگزاري انتخابات و حضور پرشور مردم در آن بود.

وي ادامه داد: البته نبايد فراموش کرد که قرارداد هسته اي هم اتفاق مهم ديگري بود که در اين مسير رخ داد البته درجه اهميت انتخابات به مراتب بالاتر از موفقيتي بود که در زمينه هسته اي نصيب کشورمان شد.

انصاري راد تصريح کرد: البته براي مردم و به صورت لحظه اي، قرارداد هسته اي اهميت بيشتري داشت. بنده به عنوان فردي که با مردم زندگي مي کنم، به جرات اعلام مي کنم که بر هم خوردن قرارداد هسته اي براي مردم قابل تحمل نبود و نيست.

وي افزود: مسئله قرارداد هسته اي و برجام بسيار حساس بود؛ چون با زندگي مردم ارتباط داشت. البته موضوع انتخابات هم به عنوان مسئله اي پايه اي که تمامي امور کشور بر محور آن مي چرخد، موضوعي مهم تلقي مي شود.

رئيس کميسيون اصل نود دوره ششم مجلس شوراي اسلامي همچنين يادآور شد: اجرايي شدن قرارداد هسته اي به صورت کامل، برداشته شدن کامل تحريم ها از الويت هايي است که براي سال جديد بايد در دستور کار قرار بگيرد.

وي اضافه کرد: همچنين در سال جديد بايد شرايط به گونه اي رقم بخورد که دولت با دست باز بتواند به مسائل داخلي و خارجي بپردازد و در راستاي رفع مشکلات معيشتي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي مردم گام بردارد.

انصاري راد تصريح کرد: مشکلات مختلف داخلي و خارجي از يکديگر جدا نيستند و افرادي که اين دو مورد را از هم تفکيک مي کنند، يا اشتباه مي کنند و يا دچار مغلطه مي شوند.

وي افزود: مشکلات معيشتي با مشکلات سياسي ارتباط دارد به اين معنا که اگر دکتر روحاني و دولت وي و همچنين آقاي ظريف حضور نداشتند، معلوم نبود سرنوشت برجام به کجا مي رسيد. بالاخره از نظر سياسي اگرچه رهبري انقلاب اين موضوع را تاييد کرده بودند، اما در عين حال گفت و گوهاي دکتر روحاني و کابينه ايشان نقش مهمي در روند تحقق اين موضوع ايفا کرد.

اين نماينده سابق مجلس خاطرنشان کرد: بنابراين برجام، هم مسئله اقتصادي و هم سياسي که بر مبناي آن روابط ايران با خارج از کشور بهتر شده و به دنبال آن موضوع رفع تحريم ها پيش آمده است. انتخابات هم بنيان اصلاح اقتصاد، معيشت، فرهنگ، سياست داخلي، سياست خارجي، مسائل دانشگاهي و مسائل آموزشي است.