طاقت سپرده گذاران صندوق علويه طاق شد , مردم مي پرسند: چرا مسئولان برخورد جدي نمي کنند؟
طاقت سپرده گذاران صندوق علويه طاق شد , مردم مي پرسند: چرا مسئولان برخورد جدي نمي کنند؟

  آزاده مهديار–  اعتراضات سپرده گذارن صندوق علويه، قصه اي نخ نما که انگار پاياني بر آن نيست. هر روزِ هفته پيش به اعتراض و تجمع اين مال باختگان در مقابل ساختمان صندوق گذشت و حتي صندلي ها و گلدان هاي ساختمان هم به بيرون پرتاب شد تا شايد ثبت اين صحنه هاي رقت انگيز، […]

 

photo_2016-01-11_07-07-21آزاده مهديار–  اعتراضات سپرده گذارن صندوق علويه، قصه اي نخ نما که انگار پاياني بر آن نيست. هر روزِ هفته پيش به اعتراض و تجمع اين مال باختگان در مقابل ساختمان صندوق گذشت و حتي صندلي ها و گلدان هاي ساختمان هم به بيرون پرتاب شد تا شايد ثبت اين صحنه هاي رقت انگيز، به داد اين مردمان محِق برسد.

يکي از تجمع کنندگان مي گويد: مدير عامل صندوق اموال خود را که نمي فروشد، لااقل در اين روزهاي نزديک نوروز همين ساختمان و اموال آن را بفروشند و ميان سپرده گذاران تقسيم کنند تا شرمنده خانواده خود نباشيم.

ديگري مي گويد: هفده هجده هزار نفر از مردم در اين جا سپرده گذاشته اند، دادستان معين کرده بود ظرف بيست روز پول مردم مسترد شود ولي از آن تاريخ دو ماه است مي گذرد، چرا نهادهاي قضايي هيچ اقدامي نمي کنند؟ چرا آقاي دادستان مجددا ورود پيدا نمي کند و حق مردم را نمي گيرد؟

خانمي مي گويد: وقتي مسئولين با اين قضيه برخورد جدي نمي کنند و به شکايات رسيدگي نمي شود، ما هم «نتايجي که نبايد بگيريم» مي گيريم.

با توجه به اعتصاب چندي قبل کارکنان صندوق، نتيجه آن را از يکي از کارکنان صتدوق جويا مي شوم، مي گويد: پس از اعتصاب ما، از کارکنان شکايت شد و تهديد شديم که 300 ميليون تومان چک و سفته ما را به اجرا مي گذارند، ما هم ناچار به سر کار برگشتيم.

نتيجه نگرفتن مردم از پيگيري هاي متعدد در مراجع قضايي با وجود دستورهاي موثري که در اين خصوص از سوي دستگاه قضا براي حفظ اموال و منافع مردم صادر شده است، عدم برخورد جدي با صندوق بدهکار، نرسيدن مردم به مطالبات شان پس از ماه ها معطلي و… ماجراي علويه را به علامت سوالي بزرگ براي افکار عمومي تبديل کرده است؟

خيام نامه اگر چه پيش از اين  در چندين گزارش، موضوع صندوق علويه و سرگرداني سپرده گذاران را پوشش داده است، اما در هفته هاي آينده تلاش خواهيم نمود که با دادستان محترم و ديگر مسئولان قضايي، انتظامي و اداري گفت و گو داشته باشيم و اميدواريم پاسخ بسياري از پرسش ها را در اين گفت و گو ها بيابيم.