هنوز راي دادگاه مشخص نشده تا تغييرات در بخش ها انجام شود
هنوز راي دادگاه مشخص نشده تا تغييرات در بخش ها انجام شود

معاون مديرکل رييس اداره آموزش و پرورش نيشابور: تخلفات در حال پيگيري است و هنوز راي دادگاه مشخص نشده تا تغييرات در بخش ها انجام شود قوامي نژاد در مورد به کارگيري مدير برکنارشده يکي از مناطق: من از اين انتصاب خود کاملا دفاع مي کنم   الهام صادقي/ رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان […]

معاون مديرکل رييس اداره آموزش و پرورش نيشابور:

تخلفات در حال پيگيري است و هنوز راي دادگاه مشخص نشده تا تغييرات در بخش ها انجام شود

قوامي نژاد در مورد به کارگيري مدير برکنارشده يکي از مناطق: من از اين انتصاب خود کاملا دفاع مي کنم

 

الهام صادقي/ رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان در نشستي که با خبرنگاران شهرستان نيشابور برگزار شد ، با اشاره به جذب 16 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت تابستاني گفت: اين کار با مشارکت اداره اوقاف، فرمانداري، شهرداري و نيروهاي انتظامي در حال انجام است.

قوامي نژاد در ابتداي اين جلسه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با تشريح برنامه هاي خود در آموزش و پرورش نيشابور، افزود : ما سياست هاي کلي خود را در قالب کلمه مخفف “ساعت” پيگيري مي کنيم که حرف «س» نشان دهنده ساماندهي نيروي انساني ، «الف» ارتقاي مديريت آموزشگاهي ، «ع» عملياتي سازي بودجه و حرف «ت» براي دو راهبرد تمرکز زدايي و توسعه همه جانبه مشارکت ها است. به طور مثال در بخش ارتقاي مديريت آموزشگاهي امسال در 13 آموزشگاه متوسطه دوره اول و دوم و 20 آموزشگاه دوره ابتدايي انتخاب مديران توسط معلمان انجام خواهد شد.

وي در همين زمينه به طرح تعالي مديران اشاره کردو توضيح داد: در اين طرح که شامل دوره هاي آموزشي و ارزيابي است اگر يک آموزشگاه از مجموع 120 امتياز ارزشيابي حداقل 95 امتياز را کسب کند مشمول مزايا مي شود که از جمله اين مزايا مي توان به افزايش 10 درصدي حقوق ثابت کليه کارکنان آموزشگاه، هوشمندسازي ، انتخاب مديران توسط معلمان و … اشاره کرد.

وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار خيام نامه که نگاه آماري و کمي به مساله آموزش و پرورش ، مديران مدارس را مجيور به تغيير نمرات امتحاني دانش آموزان براي بالا رفتن آمار قبولي مي کند ، گفت : نگاه آماري به آموزش و پرورش در کل کشور وجود دارد، در کنکور سراسري امسال در کل استان 2 نفر رتبه زير 10 داشته ايم با اين حال مطبوعات خراسان از افت تحصيلي خبر مي دهند. در مورد تغيير نمرات هم نمي توان مساله را رد يا تاييد کرد، اما اصلاح نگاه آماري بايد با شيب ملايم انجام شود، در صورت انجام اقدام ناگهاني در اين زمينه وافت نمرات دانش آموزان، اين مساله باعث نارضايتي خانواده ها و بازماندن دانش آموزان از قبولي رشته هاي مورد علاقه خود خواهد شد.

قوامي با اشاره به نتايج خوب دانش آموزان نيشابوري در کنکور سراسري امسال گفت: 2 همايش جداگانه براي دختران و پسران در زمينه انتخاب رشته توسط مشاوران برتر در سالن تربيت برگزار شده و هم اکنون نيز 2 مرکز مشاوره انتخاب رشته در حال فعاليت و خدمت رساني هستند.

وي همچينين در پاسخ به سوال ديگر خيام نامه در مورد به کارگيري مدير برکنارشده يکي از مناطق آموزش و پرورش در سمت مديريت يک دبيرستان در نيشابور گفت: من ترجيح مي دهم به جاي برکنار شده از جا به جا شده استفاده کنم، بهتر است ديدگاه حذفي نداشته باشيم، به نظر من ايشان مي توانند در مسئوليت جديد خود موفق باشند و من از اين انتصاب خود کاملا دفاع مي کنم.

مدير آموزش و پرورش شهرستان نيشابور همچنين در توضيح اين سوال که چرا زمان سازماندهي نيروهاي انساني به تعويق افتاده است، گفت : اطلاعات ما ناقص است و با توجه به بررسي تقاضاهاي بازنشستگي، نقل و انتقالات، مديران انتخابي، زير نرم بودن آمار برخي مدارس، تصميم گرفتيم زمان سازماندهي را حدودا يک ماه به تعويق بياندازيم تا اطلاعات ما در اين زمينه کامل شود.

گفتني است چندي پيش سرگروه هاي آموزشي نيشابور در نامه اي به قوامي نژاد ابتداي شهريور ماه را زمان مناسب سازماندهي نيروها اعلام کرده بودند امادر ابتدا آموزش و پرورش نيشابور بر انجام اين مهم در هفته اول مرداد ماه پافشاري مي کرد اما بعد از چندي زمان سازماندهي نيروها به زمان پيشنهادي سرگروه ها تغيير يافت.

قوامي نژاد در مورد عدم تغيير در بخش هايي که در دوره مديريت قبلي در آموزش و پرورش نيشابور تخلفات آشکاري را مرتکب شده اند، گفت : پرونده تخلفات در دادگاه در حال پيگيري است و هنوز راي داداگاه مشخص نشده تا بر اساس آن، تغييرات در آن بخش ها انجام شود.

معاون مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي ادامه داد : سرانه دانش آموزي در سال هاي گذشته بسيار ناچيز بوده ولي در سال تحصيلي آينده اين سرانه حدود 8 برابر خواهد شد همچنين با توجه به وصول اعتبارات به ميزان 137 ميليون تومان که افزايش قابل توجهي نسبت سال گذشته داشته و با مشارکت بخش نوسازي پيشرفت خوبي در 9 پروژه در حال اجرا خواهيم داشت و بخشي ازمشکلات فضاي آموزشي مرتفع خواهد شد.

مدير آموزش و پرورش شهرستان نيشابور در پاسخ به علت تعطيلي استخر شهداي دانش آموز گفت : تعطيلي اين استخر دو دليل داشت يکي 29 ايرادي بود که ناظرين شبکه بهداشت عنوان کردند و ديگري پروانه بهره برداري و مشکلات حقوقي آن بود که همگي مرتفع شده اند و استخر هم اکنون در حال فعاليت است.