ادامه رفت و آمد ديپلمات ها به نيشابور  سفير پاکستان  به  نيشابور سفر کرد
ادامه رفت و آمد ديپلمات ها به نيشابور  سفير پاکستان  به  نيشابور سفر کرد

  سفير پاکستان و سرکنسول اين کشوربه همراه وزير مشاور و نماينده ايالت پنجاب در امور خارجه پس از سفر به شيراز وارد نيشابور شدند. رفت و آمدهاي ديپلماتيک به شهر تاريخي نيشابور و زمينه سازي براي ارتقاي روابط اقتصادي، فرهنگي و علمي نيشابور، به عنوان دروازه خاور اسلامي با کشورهاي ادامه يافته است. به […]

 

1سفير پاکستان و سرکنسول اين کشوربه همراه وزير مشاور و نماينده ايالت پنجاب در امور خارجه پس از سفر به شيراز وارد نيشابور شدند.

رفت و آمدهاي ديپلماتيک به شهر تاريخي نيشابور و زمينه سازي براي ارتقاي روابط اقتصادي، فرهنگي و علمي نيشابور، به عنوان دروازه خاور اسلامي با کشورهاي ادامه يافته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري نيشابور، پس از حضور مقامات ترک و چيني ها، نوبت پاکستاني ها رسيد که عصرروز جمعه سوم مهرماه به بازديد از اين کهن شهر تاريخ و تمدن اسلامي بپردازند و در ديدار با فرماندار ويژه نيشابور زمينه هاي مشارکت و همکاري  در اين شهر تمدن خيز را ارزيابي کنند.

معاون استاندار و فرماندار نيشابور با استقبال از سفر نورمحمد جدماني، نيشابور را شهري کهن با تمدن تاريخي طولاني معرفي و اظهارکرد: نيشابور در چهار قرن اول و قبل از اسلام نيز يکي از کانون هاي تمدني بوده است.

غلامحسين مظفري با اشاره به جايگاه نيشابور به عنوان اولين پايتخت اسلامي ايران تصريح کرد: نيشابور با داشتن حدود 5 هزارهکتار منطقه تاريخي در دوره هاي گوناگون يافته هاي کهني داشته که دراکثر موزه هاي معروف دنيا به نمايش گذاشته شده اند.

نماينده عالي دولت در نيشابور روابط مطلوب دو کشور دوست و همسايه را مورد اشاره قرارداد و افزود: خوشبختانه ارتباط مناسبي بين تجار نيشابوري و پاکستاني در زمينه مناسبات اقتصادي و تجاري ايجاد شده است که اميدواريم اين روابط استمرار داشته باشد.

فرماندار ويژه نيشابور ظرفيت هاي مناسب اين شهرستان را درمحصولات کشاورزي، باغي و… زمينه مناسبي براي اين ارتباط دانست و با اعلام وجود بزرگ ترين مرکز توليدات جانبي آلوي کشور در اين شهرستان بيان داشت: بخش عمده اي از محصولات باغي مانند آلو در بزرگترين مرکز توليدات جانبي موجود دراين شهرستان است.

وي با پيشنهاد سرمايه گذاري درخصوص فرآوري محصولات باغي اظهار اميدواري کرد: با برقراري مناسبات بيشتر امکان سرمايه گذاري و ورود تجار پاکستاني دراين خصوص فراهم شود.

مظفري در اين ديدار با اشاره به فاجعه جان باختن جمعي از زائران دو کشور در منا تصريح کرد: کشورهاي مسلمان با اعتراض به اين سوء مديريت، پيگير حق مسلم مسلمانان باشند.

سفير پاکستان در ايران نيز با ابراز خرسندي از اين سفر، نيشابور را داراي عظمت و جايگاهي وصف ناپذير خواند و گفت: احساسم نسبت به ايران، احساس در خانه بودن است و ايران را خانه دوم خود مي دانم.

نورمحمد جدماني افزود: ايران و پاکستان مناسبات مشترک فرهنگي و تجاري دارند که اين موضوع خود باعث توسعه روابط دو کشور مي شود.

وي با اعلام سفر رايزن اقتصادي پاکستان در آينده نزديک به نيشابور خاطر نشان ساخت: دراين سفر راه هاي بررسي افزايش همکاري تجاري را با شما خواهيم داشت.

وي ادامه داد: داشتن روابط تجاري بين نيشابور و بازرگانان پاکستاني موجب خوشحالي وافتخار است واميدوارم اين همکاري ها بيشتر از قبل شود.

سفير پاکستان در تهران با دعوت از معاون استاندار و فرماندار ويژه نيشابور گفت: آمادگي داريم ميزبان و پذيراي شما براي گفت وگوي هر چه بيشتر باشيم.