بزکشي امکانات يا شأن ملي نمايندگي مجلس  اورژانس هوايي در نيشابور يا سبزوار؟! مسئله چيز ديگري است!  شايعه افکني به بهانه انتقال اورژانس هوايي سبزوار به نيشابور
بزکشي امکانات يا شأن ملي نمايندگي مجلس  اورژانس هوايي در نيشابور يا سبزوار؟! مسئله چيز ديگري است!  شايعه افکني به بهانه انتقال اورژانس هوايي سبزوار به نيشابور

  کم تر از يک ماه پس از آن که رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور از برقراري اورژانس هوايي در نيشابور براي امداد به حادثه ديدگان و راه اندازي آن در آينده ي نزديک خبر داد، نماينده مردم سبزوار در مجلس حرف هاي مبني بر انتقال اورژانس هوايي سبزوار به نيشابور را تکذيب کرده و […]

 

neyshabur emdadکم تر از يک ماه پس از آن که رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور از برقراري اورژانس هوايي در نيشابور براي امداد به حادثه ديدگان و راه اندازي آن در آينده ي نزديک خبر داد، نماينده مردم سبزوار در مجلس حرف هاي مبني بر انتقال اورژانس هوايي سبزوار به نيشابور را تکذيب کرده و آن را شايعه خوانده است.

به نظر مي رسد در پي اعلام خبر انجام توافقات مربوط به راه اندازي اورژانس هوايي در نيشابور، اينک برخي افراد قصد دارند، به اين موضوع  ابعاد تازه اي بدهند.

رمضانعلي سبحاني‌فر در گفت‌وگو با تسنيم در سبزوار با تاکيد براينکه انتقال اورژانس هوايي سبزوار به نيشابور کذب محض است، با اشاره به فاصله شهرستان سبزوار با شهرهاي شاهرود، اسفراين و بردسکن، افزود: وجود کوه‌هاي صعب العبور و منطقه کويري در حوزه شهرستان سبزوار استقرار اورژانس هوايي در منطقه را ضروري کرده است.

نماينده سبزوار مدعي شده است، استقرار اورژانس هوايي «سبزوار» جزو نخستين پايگاه ‌هايي است که در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اميدواريم در آينده نزديک شاهد افتتاح و بهره برداري از اين پايگاه در فاز نخست باشيم.

وي با اشاره به عدم توافق با وزارت دفاع به دليل هزينه‌هاي اعلام شده براي بحث هلي کوپتر و پرواز، ادامه داد: پس از وزارت دفاع مذاکرات با بخش خصوصي آغاز شد و قرار بود در هفته دولت شاهد نخستين پرواز اورژانس هوايي با مشارکت بخش خصوصي باشيم که متاسفانه نتيجه مطلوبي از اين بخش نيز بدست نيامد.

سبحاني فر با بيان اينکه در حال حاضر مذاکرات با هوانيروز (نيروي انتظامي) در حال انجام است، يادآور شد: اين مذاکرات در مراحل نهايي است و احتمالاً در آينده نزديک توافقات نهايي با اين بخش را خواهيم داشت و از طريق هلي‌کوپترهاي نيروي انتظامي شاهد پروازهاي اورژانس هوايي شهرستان خواهيم بود.

نماينده مردم سبزوار در مجلس با بيان اينکه کارهاي کارشناسي اين امر انجام شده، عنوان کرد: براي نهايي شدن اين امر منتظر دستور فرماندهي نيروي انتظامي هستيم که طي پيگيري‌هاي انجام شده در چند روز گذشته قرار بود! جواب مثبت داده شود تا بتوانيم از طريق نيروي انتظامي از اين ظرفيت در شهرستان استفاده کنيم.

مشخص نيست پيوند زدن موضوع راه اندازي اورژانس هوايي سبزوار به تاسيس اين پايگاه در نيشابور با چه هدفي صورت مي گيرد، اما آن چه مسلم است اين که استفاده از برخي حساسيت ها و دامن زدن به رقابت هاي منطقه اي ميان دو شهرستان مي تواند امکان استفاده از پتانسيل افکار عمومي در سبزوار و ايجاد فشار بر نهادهاي ملي براي اخذ تصميم به سود آن شهرستان را در پي داشته باشد.

ضمن آن که به نماينده شهرستان سبزوار بايد حق داد که راه اندازي اين پايگاه در نيشابور را آن هم در آستانه انتخابات مجلس چندان خوش نداشته باشد و بر اساس روند ناصحيح «وعده دادن و راي گرفتن» که در کشور ما باب شده است، اين موضوع را به سود خويش در انتخابات آتي مجلس قلمداد نکند، بايد نکاتي را در اين زمينه يادآور شد:

– مسئولان محترم نيشابور لازم است که مراقب انگيزه هاي احتمالي در پس پرده اين گونه اظهار نظرها باشند، تا ايجاد فضاي مطالبه گري در شهرستان هم جوار منجر به تضييع حق نيشابور نشود.

– ديگر اين که، گل آلود کردن آب براي صيد ماهي مقصود در آستانه انتخابات مجلس، اگر چه مي تواند به نوعي منجر به امتيازگيري در سطح کلان کشور براي شهرستان و يا منطقه اي خاص گردد، اما لزوم حفظ مصالح ملي، امنيت و آرامش مردم و رفع فضاهاي سوتفاهم و رقابت هاي ناسالم محلي، ايجاب مي کند که براي کسب امکانات از اين رفتارها و اظهارنظرهاي تفرقه افکنانه تا حدي که حب جاه و مقام اجازه بدهد، خودداري شود.

– نماينده محترم سبزوار و اصولا نمايندگان مجلس، نماينده يک شهر و منطقه نيستند، قانون  اساسي، هر نماينده را نماينده همه مردم و داراي شان ملي تعريف کرده است. شان نمايندگي ايجاب مي کند که به جاي چانه زني با استفاده از اهرم رقابت هاي قومي و محلي  و «بزکشيِ» امکانات ميان شهرها، به فکر جذب امکانات جديد نه تنها براي شهرستان خود، بلکه براي کل استان باشند. نه آن که با اطلاع مردم حوزه انتخابيه خود از جذب امکاني براي نيشابور، به دنبال مشوب کردن فضا و اقناع افکار عمومي مردم محترم سبزوار  با اظهارات دوپهلو و تفرقه افکنانه باشند.