اميرحسين صديق :  اندوخته هایم را از کانون پرورش فکری نیشابور دارم
اميرحسين صديق :  اندوخته هایم را از کانون پرورش فکری نیشابور دارم

  سید باقر میرعلمدار- اندوخته هایم را از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور دارم وتنها راه پیشرفت کودکان ، نوجوانان وجوانان آموزش است. اميرحسين صديق در حاشیه آیین اختتامه پنجاه  و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان” بینالود” نیشابوراظهار کرد: کارم را از  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور واقع در باغ ملی نیشابور […]

 

amir-hossein-sedigh5-10سید باقر میرعلمدار- اندوخته هایم را از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور دارم وتنها راه پیشرفت کودکان ، نوجوانان وجوانان آموزش است.

اميرحسين صديق در حاشیه آیین اختتامه پنجاه  و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان” بینالود” نیشابوراظهار کرد: کارم را از  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور واقع در باغ ملی نیشابور آغاز کردم و در اولین تاتر نقش کوچک یک پرنده را ایفا کردم .

وی گفت:من در طول دوران کار حرفه ای م در سینما، تاتر و تلویزیون با کار گردان های معروفی کار کرده ام ولی  اندوخته هایم را از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور دارم که حمایت معلم  و مربی خودم ابوالقاسم اثني عشري را در موفقيت هایم چشمگير می دانم.

اثني عشري نيز در این خصوص عنوان کرد: هر اتفاقي در جشنواره‌ها مي‌افتد جز اين نيست كه به آموزش توجه مي‌شودو خروجي آن را می توان در پنجاه و سومين جشنواره منطقه‌اي بينالود نیشابور دیده شد.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين آموزش درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور نبود افرادي چون اميرحسين صديق، مهران احمدي، حامد بهداد، امیرطیبی، عباس طاهری و…  وبزرگانی همچون ابوالحسن داودی را در سینمای این کشور نداشتيم.

اثني عشري تصریح کرد: دفتر انجمن سينماي جوانان به‌حق جزو مكان‌هايي بوده وهست  كه به‌طورجدي در حوزه آموزش تلاش می کندو بهترين عكاسان، فيلم‌نامه نويسان و فيلم‌سازان از اين دفتر خارج شده اند وجای سپاس از همه‌كساني كه اجازه دادند جشنواره پنجاه  و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان” بینالود”  در نيشابور برگزار شود.

شایان ذکر است امیرحسین صدیق ، بازیگر تلویزیون ، سینما، و تئاتر در هشتمین روز هشتمین ماه سال پنجاه و یک (8/8/1351) در شهر نیشابور دیده به جهان گشود.  پدرش، علی صدیق را در ۷ سالگی در اثر سانحه رانندگی از دست داده و زهره دهسنگی مادرش هم از اهالی شهر هنرمندخیز نیشابور است.

وی دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما دریافت کرده است. همکاری در چند ساخته کارگردان معروف، مرضیه برومند، باعث شناخته شدن وی گردید از جمله خودرو تهران ۱۱، هتل و مربای شیرین؛ به ویژه با نقش آفرینی در مجموعه زی زی گولو در نقش آقای پدر به چهره محبوب بچه ها و حتی بزرگترها تبدیل شد.

آخرین اثر هنری امیرحسین صدیق، سریال دردسرهای عظیم ۲ بود که در ماه رمضان ۹۴ از شبکه سه سیما، پخش گردید.