عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد:  سرمايه گذاري درنيشابور، اتفاقي نو درجهان اسلام وخاورميانه
عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد:  سرمايه گذاري درنيشابور، اتفاقي نو درجهان اسلام وخاورميانه

  به گزارش روابط عمومي فرمانداري نيشابور، فرماندارويژه شهرستان در بازديد از اماکن تاريخي، مذهبي وگردشگري نيشابور که به همراه عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري وهمراهان صورت پذيرفت با اشاره با پيشينه غني فرهنگي، تاريخي و مذهبي اين شهرستان اظهار داشت: نيشابور به لحاظ داشتن مشاهير ومفاخر بزرگ فرهنگي، مذهبي و […]

 

به گزارش روابط عمومي فرمانداري نيشابور، فرماندارويژه شهرستان در بازديد از اماکن تاريخي، مذهبي وگردشگري نيشابور که به همراه عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري وهمراهان صورت پذيرفت با اشاره با پيشينه غني فرهنگي، تاريخي و مذهبي اين شهرستان اظهار داشت: نيشابور به لحاظ داشتن مشاهير ومفاخر بزرگ فرهنگي، مذهبي و تاريخي از جاي گاه ويژه اي درجهان برخوردار است.

عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بازديد از اماکن تاريخي وگردشگري به نيشابور گفت: هلدينگ گردشگري در پي ايجاد شبکه‌اي واحد براي مجموعه هتل‌ها، شرکت‌هاي ايرانگردي و جهانگردي، مجموعه توريستي آبادگران، قطار‌هاي مسافربري، شرکت مسافرتي تأمين و مجموعه هاي دهکده اي است و در نيل به اين هدف همچنان در قالب مجموعه هگتا مشغول به کار است.

مديرعامل هلدينگ گردشگري تأمين اجتماعي در خصوص مزاياي هلدينگ جديد گردشگري تأمين نيز گفت: اين هلدينگ از مزايايي مانند رقابتي بودن، شمارگان و توليد بالا و همچنين امکانات وسيع برخوردار است که زمينه مساعدي را براي ارائه خدمات گردشگري فراهم مي‌کند که شايد در ايران و منطقه بي‌نظير باشد.

ابراهيم باي‌ سلامي ادامه داد: يکي از راهبردهاي توسعه اي  ما آن است که براي نخستين بار در ايران به توسعه گسترده منابع انساني در قالب تحت پوشش قرار دادن و اشتغال جوانان تحصيلکرده در حوزه گردشگري بپردازيم.

وي با اشاره به موقعيت استراتژيک نيشابور وقرارگرفتن درمسير مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با اين وجود مطالعات کلاني درسطح ملي درحال انجام است که با توجه به اين شرايط خاص به منظور جذب سرمايه گذار بتوانيم طرحي مطالعاتي دراين خصوص داشته باشيم.

وي با اعلام آغاز طرح مطالعاتي درنيشابور با همکاري مسئولان شهرستان ابراز اميدواري کرد: سرمايه گذاري درنيشابور، اتفاقي نو درجهان اسلام و خاورميانه خواهد بود.

فرماندار نيشابورهم در اين بازديد با تبيين ضرورت سرمايه گذاري در بخش هاي گوناگون صنعتي، کشاورزي، گردشگري و.. درشهرستان افزود: خوشبختانه به دليل وجود اماکن تاريخي و گردشگري فراوان، زمينه وظرفيت سرمايه گذاري در نيشابور با مقياس بالايي فراهم است ولازم است سطح عرضه وتقاضا را يکسان کنيم.

نماينده عالي دولت درنيشابور وجود زيرساخت ‌هاي مناسب رايکي از مهم‌ترين مؤلفه‌ها در صنعت توريسم وگردشگري دانست وگفت:6مؤلفه شامل      1-جاذبه‌ها 2-حمل و نقل 3- اقامت و هتل 4-پذيرايي و رستوران 5-بازارخريدسوغات و صنايع دستي و 6-خدمات اختصاصي گردشگري مثل بانک، بيمه، آموزش، بازاياريابي، تورگرداني و فناوري اطلاعات ارکان اين صنعت هستند.

فرماندارويژه نيشابور ظرفيت حوزه گردشگري را نيزمورد اشاره قرارداد و بيان کرد: درحال حاضردراين خصوص نزديک 40پروژه تعريف شده داريم که به  مرحله اجرايي آن وارد خواهيم شد و اگر به توسعه گردشگري مي انديشيم بايد با مشارکت بخش خصوصي کار را پيگيري کنيم.

وي با اشاره به لزوم داشتن حمل ونقل خوب از حضورمقامات شرکت رجاء و راه اندازي خط سوم قطارنيشابور- مشهد خبرداد و بيان کرد: بادعوت از مديرعامل محترم هلدينگ گردشگري تأمين اجتماعي و معرفي ظرفيت هاي بزرگ گردشگري نيشابور در زمينه هاي ساخت مجموعه هاي اقامتي، بيمارستاني و.. مي توانيم حوزه گردشگري اين شهرستان را متحول سازيم.

فرماندارخاطرنشان ساخت: سازمان ميراث فرهنگي نمي‌تواند و نبايد نقش متصدي داشته باشند، بلکه بايد به ايفاي نقش حاکميتي خود بپردازد و تشويق، تسهيل و تسريع در برانگيختن مشارکت بخش خصوصي وسرمايه گذاري خارجي را در دستور کار خود قرار دهد.

وي درپايان باارائه پيشنهاد ساخت مجموعه بزرگ اقامتي وبيمارستاني تأمين اجتماعي شرق کشور درنيشابور همکاري وهمراهي تمامي مسئولان شهرستان را اعلام نمود.

گفتني است در اجراي ماده(3) قانون تشکيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بنا به پيشنهاد معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آقايان محمد علي نجفي، پيروز حناچي، ابراهيم باي سلامي و سيد محمد بهشتي ازطرف رئيس جمهور به عنوان اعضاي شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب شده اند.