سيد هادي خامنه اي: بياييد اول خودمان را اصلاح کنيم
سيد هادي خامنه اي: بياييد اول خودمان را اصلاح کنيم

سيد هادي خامنه اي: بياييد اول خودمان را اصلاح کنيم فلاسفه قديم به وجود فضاي اتري معتقد بودند. به اين صورت که در فضاي عالم، فضايي به نام فضاي اتري وجود دارد که هر حرکتي که در هر کجاي عالم بکنيد اثر آن در همه جهان پخش مي شود. اشتباهات ما در مباحث قبل و […]

سيد هادي خامنه اي: بياييد اول خودمان را اصلاح کنيم

فلاسفه قديم به وجود فضاي اتري معتقد بودند. به اين صورت که در فضاي عالم، فضايي به نام فضاي اتري وجود دارد که هر حرکتي که در هر کجاي عالم بکنيد اثر آن در همه جهان پخش مي شود. اشتباهات ما در مباحث قبل و بعد از انقلاب اثر خودش را در مسائل آفريقاي مسلمان، عرب هاي مسلمان، آمريکا و جاهاي ديگر خواهد گذاشت و گذاشته است. اين که بعضي از دلسوزان مي گويند بياييد قبل از هر کاري خودمان را اصلاح کنيم تا دنيا اصلاح شود، حرف درستي است. قرآن هم همين را مي گويد.

اگر مسئولي از روي ناداني يا خودخواهي در اينجا ادعا مي کند که اسلام با دموکراسي رابطه خوبي ندارد، اروپايي ها نه تنها از اين حرف خشمگين نمي شوند، بلکه بسيار ممنون هم مي شوند. چرا که آنها هم چنين ادعايي دارند که اسلام و دين با دموکراسي تطابق ندارد. اگر اينجا چنين حرفي زده شود، سند و مدرکي مي شود در مقابل اين حرف ما که قرآن و محمد(ص) و علي(ع) چيزي غير از اين مي گويند قرار مي گيرد و کسي حرف ما را باور نمي کند.