در جشن خانه مطبوعات عنوان شد
در جشن خانه مطبوعات عنوان شد

در جشن خانه مطبوعات عنوان شد: معاون وزارت ارشاد: حمایت از خانه مطبوعات وظیفه ماست رئیس خانه مطبوعات: کمک کنیم این خانه به قطب دوم رسانه کشور تبدیل شود آزاده مهدیار/ هم زمان با روز خبرنگار، خانه مطبوعات خراسان رضوی جشنی به همین مناسبت در مشهد برگزار و از خبرنگاران عضو این نهاد و خانواده […]

در جشن خانه مطبوعات عنوان شد:

معاون وزارت ارشاد: حمایت از خانه مطبوعات وظیفه ماست

رئیس خانه مطبوعات: کمک کنیم این خانه به قطب دوم رسانه کشور تبدیل شود

آزاده مهدیار/ هم زمان با روز خبرنگار، خانه مطبوعات خراسان رضوی جشنی به همین مناسبت در مشهد برگزار و از خبرنگاران عضو این نهاد و خانواده های آنان دعوت به عمل آورد. دراین مراسم که با حضور دو معاونت از وزارت کشور، استاندار، مدیر کل اداره ارشاد استان و رئیس و اعضای خانه مطبوعات استان همراه بود، در رابطه با دغدغه ها و برنامه های خانه مطبوعات نیز گفت و شنودی انجام گرفت.

در این مراسم که پنجشنبه شب پانزدهم مرداد انجام شد، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن ارج نهادن بر وظیفه اطلاع رسانی خبرنگاران، خبرنگاری را کاری سخت توصیف کرد که شب و روز ندارد و گاه نیمه شب باید گوش به زنگ بود و به ویژه در بحران هایی که پیش می آید تمام وقت باید آماده باشند.

کاراندیش حمایت از خانه مطبوعات را وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد و افزود: درابتدای امر مبلغ 500 میلیون ریال به این نهاد اختصاص دادیم و امیدواریم قدم های بعدی را نیز برداریم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما در وزارتخانه به گونه ای است که اگر مشکل خاصی برای هر کدام از خبرنگاران و خانواده های آنان پیش آید، حمایت های مادی و معنوی خود را داشته باشیم. کاراندیش حمایت از آثار فاخر خبرنگاران و روزنامه نگاران را نیز از وظایف وزارتخانه اعلام کرد.

در ادامه نشست رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز ضمن خداقوت به خبرنگاران، بیان کرد: دور جدیدی از کار خانه مطبوعات آغاز شده است و نیاز به اعمال تغییراتی در این نهاد احساس می شد.

احدیان با بیان اینکه در این مسیر برنامه ریزی های زیادی انجام شده است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم اعضای این نهاد از نخبگان جامعه باشند.

وی در حضور معاون وزیر ارشاد با اشاره به این که الان در شرایط بی امکاناتی و بحران هستیم، تصریح کرد: ما از وزارتخانه کمک هایی گرفته ایم ولی در جلساتی که با وزیر داشتیم آب پاکی را روی دست مان ریختند و قولی به ما ندادند. لذا اگر قرار است این خانه آباد شود همه باید کمک کنیم تا موانع را برداریم تا خانه مطبوعات خراسان به قطب دوم رسانه های کشور آنچه که در شأن ما و شماست برسیم.

این مراسم با موزیک و اجرای طنز طاهری، هنرمند نیشابوری، و ضیافت شام به پایان رسید.