بابت درمانگاه هاي غير استاندارد شرمنده مردم ايم
بابت درمانگاه هاي غير استاندارد شرمنده مردم ايم

رئيس دانشکده علوم پزشکي با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي ارتقاي سلامت نيشابور: بابت درمانگاه هاي غير استاندارد شرمنده مردم ايم معلوليت مادرزادي 7 هزار نفر در نيشابور؛ مرکز سلامت مادر و جنين ضرورت فوري رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور در گفت و گويي با وب سايت خبري دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت […]

رئيس دانشکده علوم پزشکي با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي ارتقاي سلامت نيشابور:

بابت درمانگاه هاي غير استاندارد شرمنده مردم ايم

معلوليت مادرزادي 7 هزار نفر در نيشابور؛ مرکز سلامت مادر و جنين ضرورت فوري

رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور در گفت و گويي با وب سايت خبري دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تحت مديريت خود براي ارتقاي سطح سلامت شهرستان گفت: با توجه به کمبود شديد مراکز درماني در نيشابور، نيازمند فرهنگ سازي براي سوق دادن مردم به سوي احداث و تکميل پروژه هاي بهداشتي و درماني هستيم. من به عنوان يک نيشابوري شرمنده مردم و همکاران هستم که از روي اضطرار از مکان هاي غير استاندارد جهت درمانگاه استفاده مي کنيم.

دکتر محسن عظبمي نژاد با اشاره به فعاليت هايي نظير ورود 30 متخصص پزشکي در سال 93، راه اندازي درمانگاه هاي تخصصي، احداث زايشگاه جديد در بيمارستان حکيم، خريداري تجهيزات پيشرفته پزشکي، اخذ موافقت 3 رشته تحصيلي در مقطع کارشناسي، راه اندازي مرکز تحقيقات بيماري هاي اندميک، راه اندازي آزمايشگاه تخصصي مولکولي و… گفت: اين اقدامات، فعاليت هاي خوبي بوده ولي من را راضي نمي کند. ما در زيرساخت هاي بخش سلامت کمبودهاي جدي و اساسي داريم.

عظيمي نژاد ادامه داد: با تحقيق و بازديد از مراکز مختلف درمانگاهي و پزشکي در سراسر ايران و چند کشور پبشرفته جهان، بيشترين نياز را در احداث مرکز سلامت مادر و جنين در نيشابور ديدم. چرا که کارشناسان بهزيستي نيشابور خبر از معلوليت مادرزادي حداقل 7 هزار نفر در نيشابور داده اند.

وي ادامه داد: ما در اين راه نيازمند مشارکت جدي مردم و مسئولين هستيم تا جائي که بتوانيم با ايجاد اين مرکز تمامي مراحل تشخيص و درمان جنين و مادر را در يک مرکز مجهز پي بگيريم و نيازي به مراجعه همشهريانمان به مشهد و ديگر شهرهاي همجوار نباشد.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر عدم رعايت حق بيماران و اتلاف وقت مردم در مطب ها اظهار داشت: به نظر بنده همه همکارانم در يک سطح اطلاعات عمومي، درماني و پزشکي مي باشند و به صرف بالا بودن هزينه ويزيت و يا شلوغي مطب نمي توان گفت يک پزشک به ديگري ارجحيت دارد، لذا مردم فهيم ما بايد با درک درست از نوع تخصص پزشک نه از نوع اخلاق و رفتار و سرشناسي مراجعه نمايند تا ازدهام موجب اتلاف وقت نشود چون همه همکاران من در هر تخصصي هيچ گونه تفاوتي با همديگر ندارند.

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور در پايان يادآور شد: ابرشهر نيشابور نيازمند توجه بزرگان علم، فرهنگ و هنر و خيرين نيک انديشي است که به آينده شهرشان مي انديشند. شهر ما نيازمند ساخت مراکز درمانگاهي، اتاق عمل هاي تخصصي، مرکز سلامت مادر و جنين و بيمارستاني جهت تأمين 830 تخت مورد نياز مي باشد. اين امر محقق نخواهد شد مگر به همت والاي مردم نيکوکار و نيک انديش.

وي گفت: يکي از آرزوهاي دوران کودکي و نوجواني من اين بود که روزي خادم مردم شهرم باشم. اگر چه فرصت هاي کاري علمي و پزشکي در خارج کشور براي اينجانب فراهم بوده به وطن بازگشتم و زماني که پيشنهاد مسئوليت در نيشابور به من شد بدون هيچ گونه ترديدي با افتخار اين مسئوليت را پذيرفتم. امروز که حدود 16 ماه از مسئوليتم در نيشابور مي گذرد خداوند شاهد است که چه شب هايي را تا به صبح در فکر انجام امور بهداشتي و درماني و توسعه خدمات پزشکي براي مردم عزيز چشم بر هم نگذاشته ام و از حضرت رضا(ع) استمداد طلبيده ام.

عظيمي نژاد پزشک و متخصص ژنتيک پزشکي عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و فارغ التحصيل دانشگاه لورن فرانسه است.