حوادث نیشابور
حوادث نیشابور

سنگهایی که سپر بلای جان مقنی شد تلاش 6 ساعته نجاتگران آتش نشان موجب نجات جان مقنی شد که در زیرخروارها خاک و سنگ مدفون شده بود. با اعلام حادثه ریزش آوار بر سر مقنی در روستای ساقی بیگ در 90 کیلومتری نیشابور نجاتگران ایستگاه یک آتش نشانی نیشابور به محل اعزام شدند . این […]

سنگهایی که سپر بلای جان مقنی شد

تلاش 6 ساعته نجاتگران آتش نشان موجب نجات جان مقنی شد که در زیرخروارها خاک و سنگ مدفون شده بود.

با اعلام حادثه ریزش آوار بر سر مقنی در روستای ساقی بیگ در 90 کیلومتری نیشابور نجاتگران ایستگاه یک آتش نشانی نیشابور به محل اعزام شدند . این حادثه در ساعت 11:15 دقیقه به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد که در کمتر از یک ساعت نجاتگران در محل حاضر شدند. پیش از رسیدن آتش نشانان اهالی شروع به خاکبرداری کرده بودند .

بلافاصله پس از رسیدن به محل، منطقه حادثه توسط تیم امداد و نجات و کارشناسان عملیاتی سازمان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ریزشی بودن بدنه چاه دستور توقف کار اهالی و تخلیه اطراف محل داده شد. از آنجایی که خطر ریزش امکان عملیات خاک برداری با دست را غیر ممکن ساخته بود با هماهنگی اهالی منطقه یک دستگاه بیل مکانیکی در محل حاضر شد و از فاصله مناسب اقدام به گود برداری کنار چاه نمود .

بنا به گفته مالک این چاه قدیمی حدود 10 متر عمق داشت که به علت ریزشی بودن خاک منطقه اطراف حلقه چاه از پایین سنگچین شده بود که در همان ابتدای کار لای روبی و برداشتن چند سطل خاک از داخل چاه موجب ریزش سنگها و خاک اطراف بدنه چاه بر روی سر مقنی شده بود .

محمد حسن اکبر آبادی معاونت عملیات سازمان در خصوص چگونگی انجام عملیات نجات گفت : پس از 6 متر گود برداری توسط بیل مکانیکی به خاک نسبتا مقاوم تری رسیدیم که با توجه به سنگ های قرار گرفته بر دهانه چاه و برای جلوگیری از آسیب احتمالی آتش نشانان با کمک یک مقنی از اهالی منطقه اقدام به برداشت سنگ ها و خاک دهانه چاه نمودند . پس از گذشت ساعتی صدای ضعیفی از زیر آوار شنیده شد که نور امید را در دل همه زنده کرد و با وجودی که منطقه عملیات خطر ساز بود آتش نشانان با از خود گذشتگی و تلاش مضاعف اقدام به برداشتن سنگ و خاک نمودند . پس از برداشت بیش از 2 مترسنگ و خاک سر مصدوم از زیر آوار خارج شد و در اولین اقدام جهت جلوگیری از آسیبهای احتمالی کلاه ایمنی و کلار گردن برای وی نصب شد و سپس با برداشت حدود 2 متر دیگر خاک و سنگ مصدوم که به صورت ایستاده دفن شده بود به طور کامل رها سازی شد و پس از فیکس نمودن ستون مهره ها وی را از درون چاه خارج ساخته و تحویل امدادگران اورژانس نمودند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیشابور ضمن قدردانی از تلاش نجاتگران آتش نشان از هموطنان عزیز خواست که در هنگام حفر چاه و یا لایروبی چاه های قدیمی حتما نکات ایمنی را رعایت نموده و قبل از هر کاری با کارشناسان این فن مشورت نمایند تا از بروز این گونه حوادث جلوگیری شود .

3 تصادف و 6 کشته و مجروح

سه سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان نیشابور سه کشته و سه مجروح برجای گذاشت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: سانحه اول در ساعت 14:38 دقیقه عصر روز گذشته در محور مشهد ـ نیشابور مقابل روستای عصمت آباد بخش زبرخان به مرکز فوریت های پلیسی 110 مخابره شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، با حضور ماموران انتظامی در محل و بررسی های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه کامیون به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی واژگون شده است.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: در این حادثه سرنشین 26 ساله خودرو کامیون به نام جلال در دم فوت و راننده آن نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد.

در سانحه دوم یک فقره واژگونی خودرو وانت نیسان در یکی از محورهای فرعی روستای همایی بخش میان جلگه شهرستان اتفاق افتاد.

در این حادثه راننده 17 ساله خودرو به نام حمید که فاقد گواهینامه رانندگی بود به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد. کارشناس پلیس راه علت سانحه را بی مبالاتی و تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده خودرو اعلام کرده است. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: سانحه سوم ساعت 17:11 دقیقه به مرکز 110 مخابره شد. در این سانحه یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیونت ایسورو در محور مشهد ـ نیشابور مقابل روستای عصمت آباد بخش زبرخان به شدت با هم برخورد کردند.

وی ادامه داد: در این سانحه یکی از سرنشینان خودرو پراید خانمی 22 ساله (همسر راننده) در دم فوت و راننده 28 ساله و دختر 3 ساله اش به نام نرگس مصدوم و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

کارشناس پلیس راه علت این حادثه عدم توجه کافی به جلو از سوی راننده خودرو پراید عنوان کرده است.

سرهنگ حسینی در پایان به رانندگان توصیه کرد: هر تصادفی قطعا ناشی از یک تخلف رانندگی است و بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچکترین بی احتیاطی ها اتفاق می افتد و رانندگان باید را رعایت قوانین و مقررات هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

دستبرد 500 میلیون ریالی به لوازم آرایشی

عامل دستبرد 500 میلیون ریالی به یک مغازه لوازم آرایشی شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: روز گذشته در پی اعلام سرقت از یک مغازه لوازم آرایشی در خیابان امام خمینی (ره) شهر نیشابور موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری 11 طالقانی قرار گرفت.

سرهنگ حسینی افزود: ماموران دایره تجسس پس از بررسی سرقت و سرنخ های بجامانده از سارق به شاگرد جوان مغازه مظنون که طی هماهنگی مقام قضائی به کلانتری احضار و تحقیقات فنی و پلیسی از وی آغاز شد.

متهم 41 ساله در مقابل ادله و مستندات به سرقت لوازم آرایشی با همدستی جوانی 23 ساله با یک دستگاه خودرو سواری اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات ماموران کلانتری 11 با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه متهمان را بازرسی و بیش از 100 قلم لوازم مسروقه به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.