شهرداري زير فشار سياسيِ آوردگاه انتخابات مجلس
شهرداري زير فشار سياسيِ آوردگاه انتخابات مجلس

خبر ویژه سبحاني نيا به شهرداري رفت؛ بتويي «پُست ويژه» گرفت! شهرداري زير فشار سياسيِ آوردگاه انتخابات مجلس شهردار نيشابور شنبه گذشته طي حکمي حبيب ا… بتويي را به سمت «مسئول ويژه»ي پي گيري پروژه هاي اساسي شهر تعيين نمود. بر اساس حکم شهردار خطاب به بتويي؛ وي به عنوان مسئول ويژه پي گيري پروژه […]

خبر ویژه

سبحاني نيا به شهرداري رفت؛ بتويي «پُست ويژه» گرفت!

شهرداري زير فشار سياسيِ آوردگاه انتخابات مجلس

شهردار نيشابور شنبه گذشته طي حکمي حبيب ا… بتويي را به سمت «مسئول ويژه»ي پي گيري پروژه هاي اساسي شهر تعيين نمود.

بر اساس حکم شهردار خطاب به بتويي؛ وي به عنوان مسئول ويژه پي گيري پروژه هايي نظير «تملک 70هکتار زمين احداث ميدان بار، تملک 200 هکتار اراضي منابع طبيعي و ايجاد مجتمع فرهنگي، تملک 43 هکتار منابع طبيعي در جاده ي باغرود براي احداث پارک شهر، تملک اراضي واقع در مسير کمربندي 45 متري جنوب شهر به عرض 100متر، انتقال پايانه ي بنياد شهيد، تهيه ي نقشه ي اجرايي ميادين تقاطع آزادگان- جاده ي کمربندي و سه راهي خيام، ساماندهي مشاغل مزاحم و …» تعيين شده است .

نکته ي ديگري که در حکم بتويي آمده اين است که بر اساس اين حکم «کليه ي مديران و معاونين» شهرداري بايد با وي همکاري و هماهنگي داشته باشند.

اما آن چه تحليل گران مسايل شهري و برخي شهروندان را در مورد اين انتصاب تازه به تامل واداشته است اين گمانه زني است که اين انتصاب از فضاي سياسي شهرستان و نزديکي انتخابات مجلس تاثير پذيرفته باشد. اين گمانه زني ها از آن جا تقويت مي شود که علاوه بر نزديکي برادر شورا نشين بتويي (حجت اله شريعتمدار) به کمپين انتخاباتي حسين سبحاني نيا، در روز شنبه دهم مردادماه سبحاني نيا به همراه هياتي از جمله شريعتمدار (برادر بتويي) از اعضاي شوراي شهر و برخي افراد نزديک خود به ديدار شهردار مي رود.

به فاصله اندکي پس از خروج سبحاني نيا، براي بتويي که هفته اي قبل تر از مسئوليت قبلي خود در معاونت شهرداري خلع شده بود، «حکم ويژه» صادر مي شود.

اگر چه از مذاکرات سري آقاي شهردار و جناب نماينده خبري منتشر نشده است اما از آن جا که بر اساس اين حکم بتويي مسئول ويژه ي مهمترين پروژه هاي تاريخ شهرداري نيشابور شده است و خبرنگاران هم در اين جلسه حضور نداشتند و از طرفي اين موضوع که برخي از اعضاي شوراي شهر (از جمله شريعتمدار، حسيني قاضي و هوشمند)، که به هواداري سبحاني نيا شناخته مي شوند به اتفاق بتويي با سبحاني نيا همراه بودند، شائبه ي «وجود فشارهاي سياسي» بر شهردار در صدور اين حکم را تقويت کرده است و بسياري از آگاهان با نگراني و بدبيني اين موضوع را پي گيري و حتي آن را در جهت حفظ موقعيت نماينده فعلي مجلس، که به تازگي از عضويت در هيات رييسه مجلس کنار گذاشته شده است و تقويت موضع او در مناسبات داخل شهرستان ارزيابي مي نمايند. هر چند اين انتظار وجود دارد که شهردار با کسب شناخت بيش تر از مناسبات و نيروهاي فعال شهرستان با تصميم گيري مناسب مانع از ايجاد خلل در برنامه هاي عمراني و توسعه اي شهرستان بر اثر مداخلات سياسي شود.