حضور امام رضا(ع) جاذبه ای ملی-مذهبی برای نیشابور
حضور امام رضا(ع) جاذبه ای ملی-مذهبی برای نیشابور

فرماندار نیشابور شامگاه شنبه گذشته اعلام کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور خواستار تبدیل مکان حضور امام رضا(ع) و بیان حدیث سلسله الذهب توسط ایشان در این شهرستان به مکانی ملی و مذهبی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار ویژه نیشابور در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بیان کرد: مكانی كه امام رضا (ع) […]

فرماندار نیشابور شامگاه شنبه گذشته اعلام کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور خواستار تبدیل مکان حضور امام رضا(ع) و بیان حدیث سلسله الذهب توسط ایشان در این شهرستان به مکانی ملی و مذهبی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار ویژه نیشابور در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بیان کرد: مكانی كه امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب را بیان فرمودند مشخص شده و به عنوان مكان رویداد بزرگ تاریخ شیعه باید مورد استفاده قرار گرفته و سعی شود این مكان به یكی از جاذبه های مذهبی وملی تبدیل شود.

مظفری اظهار کرد: سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور یك فرصت استثنایی و تاریخی برای نیشابور است و به عنوان رویداد مذهبی و فرهنگی در نیشابور جا افتاده و ما باید به طور جدی این مراسم را برگزار کنیم.

وی با بیان این که این مراسم از اهمیت به شایسته ای برخوردار است ادامه داد: باید تمام هیئت ها در این مراسم شركت کنند و نكته دیگر این كه ما نباید صرف عنوان یك مراسم عبور كنیم و این كه حضرت امام رضا (ع) نیشابور را برای نقل حدیث انتخاب کردند توجه ویژه ای داشته باشیم.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور نیز در این نشست خاطرنشان کرد:در راستای هر چه باشکوه برگزار کردن این مراسم در حوزه علمیه نیز جلساتی در همین رابطه برگزار خواهد شد.

مقری موذن افزود: در مورد مكان رویداد باید بررسی ها وتحقیقات بیشتر با همكاری آستان قدس رضوی وسازمان میراث فرهنگی انجام پذیرد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور نیز در این جلسه عنوان کرد: محور اول برنامه ما در سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور این است که در صورت امکان، مكانی كه امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب را بیان نموده اند مشخص کرده وبه عنوان مكان رویداد بزرگ تاریخ شیعه استفاده شود.

كرخی افزود: در این راستا باید تلاش شود این مكان به یكی از جاذبه های مذهبی وملی تبدیل گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه مقرر شد در شب دهم تیرماه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بعد از افطار مراسم ویژه ای برگزار گردد.