پاسخ رئيس شوراي شهر به  شايعه «حقوق دريافتي» اعضاي شورا:
پاسخ رئيس شوراي شهر به  شايعه «حقوق دريافتي» اعضاي شورا:

پاسخ رئيس شوراي شهر به شايعه «حقوق دريافتي» اعضاي شورا: فقط 360 ميليون تومان گرفته ايم در پي اظهارات گوناگوني که از سوي شهروندان در مورد دريافتي ماهانه اعضاي شوراي شهر به ويژه در شبکه هاي اجتماعي صورت گرفت، رئيس شوراي شهر نيشابور به اين موضوع واکنش نشان داد و گفت: «حق جلسه»ي اعضاي شوراي […]

پاسخ رئيس شوراي شهر به شايعه «حقوق دريافتي» اعضاي شورا:

فقط 360 ميليون تومان گرفته ايم

در پي اظهارات گوناگوني که از سوي شهروندان در مورد دريافتي ماهانه اعضاي شوراي شهر به ويژه در شبکه هاي اجتماعي صورت گرفت، رئيس شوراي شهر نيشابور به اين موضوع واکنش نشان داد و گفت: «حق جلسه»ي اعضاي شوراي شهر نيشابور بر اساس قوانين پرداخت شده است.

چند روز گذشته در فضاهاي مجازي شايعاتي مبني بر اينکه اعضاي شوراي شهر نيشابور در سال گذشته 630 ميليون تومان حقوق گرفته‌اند، منتشر شد و اين شايعه به صورت گسترده افکار عمومي مردم را به خود جلب کرد.

اين موضوع واکنش رييس شوراي شهر نيشابور را در پي داشت، که در گفت و گويي با خبرگزاري فارس عنوان کرد: حق‌ جلسه اعضاي شوراي شهر نيشابور بر اساس قوانين پرداخت شده است

محمد صالح‌آبادي اظهار داشت: متاسفانه چند روز گذشته در فضاهاي مجازي شايعاتي مبني بر اينکه اعضاي شوراي شهر نيشابور در سال گذشته 630 ميليون تومان حقوق گرفته‌اند، منتشر شد و اين شايعه به صورت گسترده افکار عمومي مردم را به خود جلب کرد.

وي ادامه داد: تمام سخناني که در مورد حقوق اعضاي شوراي شهر نيشابور مطرح مي‌شود دروغ و کذب است و مبلغ 630 ميليون توماني که مطرح شده، کل بودجه سال گذشته شوراي شهر نيشابور بوده که از اين پول بايد هزينه‌هاي پرسنل، خريد کتاب، حق جلسه اعضا و حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي سطح شهر و موارد متعدد ديگر پرداخت شود.

رئيس شوراي شهر نيشابور با بيان اين مطلب که حقوق اعضاي شوراي شهر بر اساس مصوبه دولت تعيين شده است، گفت: ما در شوراي شهر حقوق نمي‌گيريم فقط اعضا حق جلسه دريافت مي‌کنند.

وي تصريح کرد: حق جلسه شوراي شهر نيشابور بر اساس قوانين پرداخت شده و اعضاي شوراي شهر نيشابور ماهانه دو و نيم ميليون تومان حقوق مي‌گيرند.

رئيس شوراي شهر نيشابور با بيان اينکه شورا به عنوان پارلمان محلي و غير سياسي، برخاسته از رأي مردم است، افزود: اميدورايم با قانونگذاري مناسب و با استفاده از تجربه‌هاي دوره‌هاي قبل مسير مديريت شوراها بر مسائل شهري تسهيل شود.

گفتني است که خود موضوع نحوه صرف بودجه شورا هم، که صالح آبادي آن را 630 ميليون تومان اعلام کرده، مورد انتقاد برخي شهروندان و نيز تعدادي از اعضاي شورا قرار گرفته که از سو استفاده هاي تبليغاتي و عدم هزينه صحيح و با برنامه اين بودجه انتقاد کرده اند. خيام نامه پيش از اين گزارش هايي را در اين زمينه به اطلاع شهروندان رسانده است.

حال اگر گفته هاي رييس شورا را مبنا قرار دهيم مي توان با محاسبه اي ساده دريافت که اعضاي شوري شهر، جمعا در سال گذشته دست کم 360 ميليون تومان براي حق الجلسات خود دريافت کرده اند و به اين ترتيب بيش از نيمي از بودجه شورا صرف حقوق پرداختي به اعضا شده است.

گفتني است بر اساس قانون، خدمت در شوراي شهر افتخاري بوده و عضويت شورا شغل محسوب نمي شود.