کوتا از شهرستان
کوتا از شهرستان

بازديد معاون سينمايي وزارت ارشاد از نمايشگاه عکس جشنوراه فيلم وعکس سلامت مدير روابط عمومي دانشکده علوم پزشکي نيشابور از بازديد معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه عکس نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت خبر داد. عابديني گفت:معاون سينمايي وسمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه عکس نخستين جشنواره […]

بازديد معاون سينمايي وزارت ارشاد از نمايشگاه عکس جشنوراه فيلم وعکس سلامت

مدير روابط عمومي دانشکده علوم پزشکي نيشابور از بازديد معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه عکس نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت خبر داد.

عابديني گفت:معاون سينمايي وسمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه عکس نخستين جشنواره فيلم و عکس سلامت بازديد نمود .در اين بازديد مظفري معاون استاندار و فرماندار نيشابورو فرخنده کيش مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران نيز ايوبي همراهي نمودند.

برگزاري کارگاهخوشنويسي «سبک بالان» در نيشابور

ورك شاپ خوشنويسي «سبک بالان » بارويكرد بزرگداشت شهدا؛ با حضور خوشنويسان مطرح واساتيد خوشنويسي حسن نقيبي، ابوالقاسم دانشجو ، سيدمحمد سادات شرفي، روح اله ابوالفضلي ، علي دربهشتي ، عليرضا منفرد، قاسم لزومي ، رضارحمانزاده ، سيما جويني پور، اعظم خاني ، عباس همراه ،اکرم سليماني ، حسن راحتي ، محمد مرشدلوو فهيمه دشتياني در فرهنگسراي سيمرغ نيشابوربرپاشد.

جشنواره ها قابليتهاي فرهنگي و هنري نيشابور را نمايش دهد

عباس کرخي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيشابور با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم و عکس سلامت در شهرستان نيشابور، اظهارکرد: بدوش شک دميدن روح هنر در موضوعي مثل سلامت، مي‌تواند به نگاه مخاطب بيفزايدو خوشبختانه طرّاحان اين جشنواره، به اهميت هنر در پرداختن مسئله سلامت واقف بوده‌اند و از اين ظرفيت خوب استفاده کرده‌اند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيشابور يادآورشد: هنرمندان نيشابوري همواره در جشنواره‌ها و مسابقات عکس و فيلم، با جديت حضور مي‌يابند و عموماً براي نيشابور بزرگ افتخارآفريني مي‌کنندو همه به‌ويژه هنرمندان بايد چنين جشنواره‌هايي را از خودشان بدانند و به دبيرخانه، فکر و ايده جديد بدهند تا در آينده بهتر و زيباتر از اين برگزار شود.

خوشنويسان نيشابوري آزمون دادند

آزمون انجمن خوشنويسان ايران در محل مجتمع امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار گرديد و44 نفر از خوشنويسان نيشابوري هنر خويش را در معرض آزمون قرار دادند .

در اين آزمون که در 5 سطح خوشنويسي برگزار گرديد ودر مقاطع مقدماتي ، متوسط، خوش ، عالي و ممتاز شرکت نمودند و مدارک قبولي ازسوي انجمن خوشنويسان ايران صادرخواهدشد.

بازديد دانشجويان رشته محيط زيست دانشگاه فردوسي مشهد از منطقه حفاظت شده رئيسي

به مناسبت روز جهاني تنوع زيستي جمعي از دانشجويان رشته محيط زيست دانشکده منابع طبيعي و محيط زيست دانشگاه فردوسي مشهد از منطقه حفاظت شده رئيسي نيشابور بازديدکردند و با اهميت حفاظت از تنوع زيستي و تنوع زيستي منطقه حفاظت شده رئيسي به عنوان بهترين زيستگاه آهوي ايراني در شمال شرق کشور آشنا شدند. مشاهده پرندگان، خزندگان منطقه، حشرات و بند پايان پوشش گياهي متنوع و جمعيت هاي آهوي ايراني استاد و دانشجويان رشته محيط زيست دانشگاه فردوسي مشهد را به تحسين واداشت.

عمل کارگذاري لوله تغذيه معده براي اولين بار در نيشابور

اين عمل توسط دکتر پاکدامن متخصص داخلي و فوق تخصص گوارش براي اولين بار در پلي کلينيک تخصصي اين بيمارستان انجام شد.دکتر سيد مهدي پاکدامن در خصوص انجام اين عمل گفت : بيماران زيادي هستند که به دلايل مختلف از قبيل سکته مغزي و … قادر به تغذيه از راه دهان نمي باشند و PEG ( لوله تغذيه معده از طريق آندوسکوپ) در اين گونه بيماراني که به هر دليل بيش از 3 هفته قادر به تغذيه از راه دهان نباشند ، ضروري است.

در طي اين عمل لوله تغذيه از راه پوست شکم وارد معده شده و ثابت ميگردد و امکان تغذيه از طريق آن براي بيمار فراهم مي شود.بيماران تا کنون جهت کار گذاري PEG مجبور به مراجعه به مرکز استان بودند.

پيشرفتهترين شهرک صنعتي شرق کشور در نيشابور ساخته ميشود

فرماندار نيشابور گفت: مجوز راه‌اندازي شهرک صنعتي، صنايع تکنولوژي و آي.تي خيام 2 گرفته شده و به زودي پيشرفته‌ترين شهرک صنعتي شرق کشور در نيشابور ساخته مي‌شود.

وي با اشاره به جذب سرمايه‌گذار در شهرستان نيشابور گفت: شهرک صنايع فناوري برتر مجوزهاي خود را از دولت اخذ کرده و آماده سرمايه‌گذاري است و در اين راستا کارگروهي مسئول بررسي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم شده و طبق مذاکراتي که با استان داشتيم اين شهرک، به شهرک صنايع پيشرفته شرق کشور تبديل مي‌شود.

مقام سومي معلمان زن مدارس استثنايي زبرخان

مسابقات تنيس روي ميزمعلمان زن مدارس استثنايي استان خراسان رضوي با شرکت 7 تيم در سالن صالحه مشهد برگزار گرديد وتيم اعزامي از دبستان استثنايي اميد زبرخان متشکل از خانمها :زري ايرواني وآتوساسخايي موفق شد پس از تيمهاي دبستان اکرم هادوي وسوم شعبان4 به مقام سوم اين دوره از مسابقات دست يابد.

نمايشگاه عکس جشنواره کشوري سلامت در نيشابور برپا شد

در اين نمايشگاه 70 تابلو عکس از عکاسان آماتور و حرفه‌اي با موضوعات مختلف مردم را به تفکر در خصوص مباحث سلامت وا مي‌دارد.

موضوعات عکس‌ها چون خدمات امدادگران اورژانس و هلال احمر، نحوه انتقال زباله و دفع پسماند و کساني که غير مجاز مشغول تفکيک زباله هستند، آثار استعمال مواد مخدر، محدوديت امکانات استحمام، مشکلات درياچه اروميه، آثار آلودگي هوا و ريزگردها، بيماران سرطاني و جذامي، مادرزادي و معلولان قطع عضو، زندگي سالمندان در خانواده‌ها و خانه‌هاي سالمند و … اختصاص دارد.