حوادث
حوادث

سوختگي شديد سه کارگر نيشابوري يکي از کارگران آسيب ديده فولاد درگذشت سلامت نيوز: يکي از سه کارگر آسيبديده مجتمع فولاد خراسان شب گذشته در بيمارستان امام رضا(ع) شهر مشهد درگذشت. دکتر علي احمدآبادي، جراح بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) مشهد که درگير درمان اين سه کارگر بوده در گفتوگو با خبرگزاري آنا درباره […]

سوختگي شديد سه کارگر نيشابوري
يکي از کارگران آسيب ديده فولاد درگذشت
سلامت نيوز: يکي از سه کارگر آسيبديده مجتمع فولاد خراسان شب گذشته در بيمارستان امام رضا(ع) شهر مشهد درگذشت.
دکتر علي احمدآبادي، جراح بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) مشهد که درگير درمان اين سه کارگر بوده در گفتوگو با خبرگزاري آنا درباره وضعيت جسماني اين کارگران سانحه ديده گفت: سوختگي اين افراد شديد بود و به ترتيب شدت مصدوميت 30، 85 و 90 درصد سوختگي داشتند که متاسفانه کارگري که دچار سوختگي 90 درصدي بود شب گذشته (شنبه شب) بر اثر آسيب شديد استنشاقي جان سپرد.
سهشنبه شب هفته گذشته ماده مذاب در واحد ريختهگري مجتمع فولاد خراسان به روي سه کارگر ريخت و آنها را دچار سوختگي شديد کرد.
او از نوع مادهاي که باعث اين سوختگي شده ابراز بياطلاعي کرد و گفت: اين سوختگيها به خاطر تماس با مواد مذاب با درجه حرارت بالا روي داده است اما درباره نوع ماده مذاب، کارشناسان بايد نظر بدهند.
دکتر احمدآبادي درباره دو مصدوم ديگر اين حادثه گفت: مصدومي که سوختگي 85 درصد دارد در بخش آي سي يو تحت نظارت قرار دارد و کارگر مصدوم ديگر هم که وضعيت بهتري دارد در بخش سوختگي بستري است. در حال حاضر همکاران ما در بخشهاي گوناگون در تلاش براي بهبود وضعيت اين دو مصدوم هستند.
از سوي ديگر گفته مي شود که جمعي از کارگران مجتمع فولاد خراسان در نامهاي به دادستان شهر نيشابور از او خواستهاند که درباره حوادث کار در اين شهر تنها به گزارش کارفرمايان اکتفا نکند و خود به عنوان مدعيالعموم به طور مستقيم وارد بررسي اين حوادث شود.
در اين نامه با اشاره به مرگ کارگر نمونه امسال که چند روز پيش به خاطر يک حادثه کار در يکي از شهرکهاي صنعتي اطراف شهر نيشابور روي داده است، از نبود امکانات پزشکي مورد نياز براي درمان سريع مصدومان اين شهر و اعزام آنها به شهر مشهد گلايه کردهاند.
کارخانه فولاد خراسان يکي از قطبهاي اصلي فولاد کشور است که در حدود 5 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.
نوزاد 600 گرمي نيشابوري از بيمارستان مرخص شد
به گزارش روابط عمومي بيمارستان حکيم، مسئول بخش نوزادان از تولد نوزادي 600 گرمي در اين بيمارستان خبر داد.
مسئول بخش نوزادان و NICU بيمارستان حکيم گفت: حدوداً يک ماه قبل مادر بارداري با حاملگي اول، با علايم زايمان به زايشگاه بيمارستان حکيم مراجعه نمود. با اقدامات زايماني مناسب اين مادر وضع حمل نمود و نوزاد 600 گرمي وي به دنيا امد .
حافظي در ادامه افزود : پس از يکماه اين نوزاد با وزن حدوداً 900 گرم و با حال عمومي خوب از بيمارستان مرخص گرديد.
زحمات و تلاش پرسنل بخش نوزادان و NICU در مراقبت از اين نوزاد قابل قدرداني عنوان شده است.
آوار يکمنزل مسکوني دردست تعمير يک مصدوم برجاي گذاشت
يک ساختمان بامصالح آجر و آهن در خيابان شهيد فهميده در هنگام تعميرات بر روي کارگران در حال کار خراب شد.
با اعلام اين حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهي آتشنشاني نيشابور 3 تيم از آتشنشانان و نجات گران سازمان به محل اعزام شدند. در اين حادثه 3 کارگردر داخل ساختمان مشغول کار بودهاند که به علت قرار گرفتن آهنها بر روي يک ديوار ده سانتيمتري اين ديوار فروريخته و سقف نيز خرابشده بود. دو نفر از کار گران به سمت بيرون فرار کرده بودند که آسيب سطحي و جزئي به آنها واردشده بود ولي يکي از کار گران در زير آوار مانده بود که بلافاصله نيروهاي آتشنشاني وي را رها ساختند. با رسيدن آمبولانس اورژانس 115 مصدوم براي درمان به بيمارستان انتقال داده شد.
محمدحسن اکبرآبادي معاونت عمليات سازمان که خود از لحظات اول در محل حضور يافته بود در خصوص چگونگي وقوع حادثه گفت: «دراين ساختمان بههيچعنوان مسائل اوليه ساختوساز رعايت نشده و در زمان تعمير نيز هيچگونه از مسائل ايمني ازجمله تجهيزات ايمني براي کارگران استفادهنشده بود که متأسفانه رعايت نکردن اين اصول موجب بروز حادثه شده بود.»
اکبرآبادي در ادامه به شهروندان توصيه نمود که در زمان تعميرات ساختمان حتماً با مهندسين و کارشناسان ساختمان مشورت نمايند و استفاده از تجهيزات حفاظت فردي را براي کارگران جدي بگيرند.
اهداي عضو بانوي نيشابوري، لبخند زندگي را بر لبان چهار بيمار نشاند
بانوي نيشابوري ربابه محمد آبادي که در حادثه دلخراش رانندگي در جاده سبزوار به نيشابور دچار مرگ مغزي شده بود، پس از يک هفته به سر بردن در کما، با رضايت و ايثارگري بازماندگان جهت اهداي اعضا به مشهد منتقل گرديد و موجب نجات و ادامه زندگي چهار بيمار نيازمند به عضو شد.
کليه هاي زنده ياد ربابه محمد آبادي به آقاي 28 ساله ساکن تربت جام و آقاي 35 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسايي کليه رنج ميبردند و با دياليز تحت درمان بودند به صورت رايگان اهدا و پيوند شد.
وي خاطر نشان کرد: کبد اين مرحومه نيز در بيمارستان منتصريه به آقاي 45 ساله ساکن مشهد اهداء و پيوند شد.
همچنين قسمتي از پوست زنده ياد ربابه محمد آبادي به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) جهت پيوند ارسال شد.
گفتني است: سه تن ديگر از بستگان اين بانو در آن حادثه جان خود را از دست داده، اما به لطف پروردگار فرزند کوچکشان سالم مانده است.
هفته نامه خيام نامه اين اقدام فداکارانه خانواده محمد آبادي را ارج نهاده و صبر و اجر بازماندگان و رحمت الهي را براي آن مرحومان مسئلت دارد.
اعتراف دو سارق به 12فقره سرقت
پليس شهرستان نيشابور با دستگيري دو سارق حرفهاي پرده از 12فقره سرقت برداشت.
به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت:در پي چندين فقره سرقت دريکي از مناطق شهر نيشابور موضوع در دستور تيمي از مأموران کلانتري 13قدس قرار گرفت.
سرهنگ سيد حسن حسيني افزود:مأموران کلانتري پس از بررسي سرقتهاگشتهاي هدفمند را در نقاط آسيبپذيرراهاندازي و سرانجام صبح روز گذشته يکي ازتيمهاي گشت کلانتري هنگام گشت زني دو نفر را که با يک ميله قصد باز کردن درب منزل را داشتند در عملياتي ضربتي دستگير کردند.
متهمان 19 و 41ساله در بازجوييهاي به عملآمده در مواجهه با ادله و مستندات پليسي تاکنون به 12فقره سرقت منزل در همين محدوده اعتراف کردند.
سرهنگ حسيني خاطرنشان کرد: با هماهنگي مقام قضايي متهمان جهت تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفتند.
کوهنورد 47ساله به ارتفاعات مرگ صعود کرد!
کوهنورد 47ساله براثر سقوط از ارتفاعات «چشمهعلي خرو» از توابع بخش زبرخان جان خود را از دست داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريتهاي پليسي 110مبني بر فوت يکي از اعضاي تيم کوهنوردي در ارتفاعات « چشمهعلي خرو» از توابع بخش زبرخان شهرستان نيشابور عوامل انتظامي کلانتري 15 خروين به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: با بررسيهايبهعملآمده مشخص شد مردي 47ساله که بهعنوان سرپرست تيم کوهنوردي عازم کوه بوده به دلايل نامعلومي از بالاي کوه به داخل دره سقوط و براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.
وي با اشاره به علت وقوع حادثه تصريح کرد: جسد توسط عوامل امدادي به سردخانه منتقل شد.