در خبر ها نیامده بود
در خبر ها نیامده بود

نکند ديگران خبر راست بگويند و ما خبر دروغ ايرنا: رئيس جمهور حسن روحاني در مراسم گشايش مسابقات بين المللي قرآن کريم: بايد به عمق آيات قرآن دست يابيم و در زندگي خود آثار عملي قرآن را مشاهده کنيم. نکند ديگران خبر راست بگويند و ما خبر دروغ. نکند روزي فرا برسد آن هايي که […]

نکند ديگران خبر راست بگويند و ما خبر دروغ

ايرنا: رئيس جمهور حسن روحاني در مراسم گشايش مسابقات بين المللي قرآن کريم: بايد به عمق آيات قرآن دست يابيم و در زندگي خود آثار عملي قرآن را مشاهده کنيم. نکند ديگران خبر راست بگويند و ما خبر دروغ. نکند روزي فرا برسد آن هايي که در مسجد و خانه خدا اجتماع مي کنند، بدترين انسان ها روي زمين باشند! نکند روي يک جنسي در کشور غيرمسلمان چيزي نوشته شده باشد و ما به آن اعتماد کنيم، اما در يک کشور اسلامي به گونه اي باشد که به آن نوشتار اعتمادي نباشد. نکند اجناس تقلبي در دنياي اسلام رواج داشته باشد، اما در جامعه ديگر که غيرمسلمان هستند تقلب و فساد راه نداشته باشد. بايد معياري ايجاد شود که نشان دهد در يک جامعه صداقت در چه حد وجود دارد، شاخصي که نشان دهد در جامعه اسلامي و ميان مسلمانان اداي امانت در چه حدي است و خداي ناکرده فساد تا چه حد وجود دارد و مبارزه با فساد و مفاسد در چه حدي است.

متاسفانه مبارزه با تحجر، بعد رحلت امام روي زمين ماند

ايسنا: حجت الاسلام سيد حسن خميني در سخناني اظهار داشت: يکي از بحث هاي بسيار مهم امام در سال پاياني عمر شريفشان مبارزه با تحجر است که متأسفانه با رحلت ايشان روي زمين ماند. اساسا اغلب انقلابيون مسلماني که وارد مبارزه شدند، از طيف سنتي نبودند، بلکه نوعي نوانديشي و پويايي فقهي در نگاه شان بود و با همين نگاه وارد جهاد شدند و ساختار انقلاب را نيز همين جريان نوانديشي ديني شکل داد و تا آخر نيز امام روي اين جريان فکري تأکيد داشتند. يادگار امام به يکسال پاياني عمر امام اشاره کرده و يادآور شد: ايشان در آن سال سدهاي بزرگي را شکستند که بعضا اکنون هم بحث از آنها غير ممکن است.

مگر مي شود تصوير محبوبي را از دل مردم پاک کرد؟

پويش: حجت الاسلام مجيد انصاري معاون پارلماني روحاني در مراسم چهلم مادر رئيس جمهور دولت اصلاحات از ممنوعيت انتشار سخنان و تصوير ايشان در رسانه ها انتقاد کرد و گفت: مگر مي شود تصوير محبوبي را از دل مردم پاک کرد؟ مگر مي شود با غبارافکني بر ساحت نور، ترديد ايجاد کرد و جلوي نور را گرفت؟ خانم ضيايي اگر هيچ کاري نکرده باشد، تربيت همين هفت فرزند براي او کافي است، فرزنداني که در عرصه هاي مختلف به مردم خدمت کرده اند که گل سرسبد آنان، رئيس جمهور دولت اصلاحات است. ايشان مايه افتخار جامعه روحانيت و مديريت خرد بنيان و مايه فخر همه کساني است که به انقلاب عشق مي ورزند. وي توانست چهره اي رحماني از اسلام و ايران در جهان مطرح کند. چهره اي که توانست روحانيت اصيل را آنگونه که هست، معرفي کند. وي تاکيد کرد: امروز که غبار کينه ها کم و بيش فرو نشسته است و آمار و ارقام خود را نشان مي دهد، مي توان گفت يکي از پر افتخارترين دولت ها بلحاظ شاخص هاي بهره وري، اقتصادي، فرهنگي، اخلاقي، ديپلماسي فعال و عزت مدارانه، دولت اصلاحات بوده است. معاون رئيس جمهور در پايان سخنان خود با انتقاد از بداخلاقي رسانه هايي که از جيب ملت تغذيه مي شوند، گفت: نبايد اجازه داد بر ساحت نوراني الگوهاي انقلابي و اسلامي ما غبار کينه بنشيند.

وجود قطب منتقد و مخالف در اجتماع نعمت است

مهر: علي مطهري نماينده مردم تهران: متاسفانه رويه اي در نظام جمهوري اسلامي باب شده که برخي منتقدان را در حصر قرار مي دهيم و از حقوق اجتماعي محروم شان مي کنيم و نمي گذاريم حرف بزنند و از خودشان دفاع کنند و اگر جرمي مرتکب شده اند و محاکمه شوند و اگر نه آزاد شوند. وي افزود: بحث من اين دو نفر نيست و اگر اين دو نفر زماني که آقاي منتظري در حصر بود اعتراض مي کردند الان وضعيت خودشان اين گونه نبود. وي با بيان اينکه هيچ کس را نمي توانيم بدون محاکمه و بدون اينکه دفاعيات او را بشنويم متهم کنيم، افزود: بايد همه عوامل دخيل در حوادث 88 و علت اينکه کار در انتخابات 88 به اينجا کشيد مشخص شود. وي با تاکيد بر اينکه اگر قرار است براي آقايان ميرحسين موسوي و کروبي مجازاتي در نظر گرفته شوند بايد محاکمه شوند، گفت: برخي از زندانيان سياسي همانند تاج زاده، يک روز قبل از انتخابات 88 دستگير شده اند که تنها جرم آنها را مي توان در حضور در ستاد فلان کانديدا دانست.

وي در ادامه با اشاره به اتفاقات چند ماه اخير و رويدادهاي پيرامون خود، اظهار کرد: کل اتفاقات مربوط به اين است که عده اي مي گويند شما نبايد صحبتي در رابطه با رفع حصر داشته باشيد؛ در حالي که ما معتقديم اين تفکر غلط است و هر فرد عادي مي تواند آزاد باشد و حرف خودش را بزند و اساساً وجود قطب منتقد و مخالف در اجتماع نعمت است و باعث پيشرفت جامعه مي شود. حق نبايد از مواجهه با باطل بترسد و بايد اين تفکر ايجاد شود که از انتقادها استقبال کرده و فکر نکنيم با جلوگيري از بيان نظر مخالف، از انقلاب دفاع کرده ايم.

90درصد بودجه فرهنگي کشور را مي گيرند و پاسخگو نيستند

پويش: دکتر صادق زيباکلام در نامه اي خطاب به علي مطهري نوشت: اخيرا بودجه سازمان ها و نهادهاي فرهنگي کشور در سال جاري را مطالعه مي کردم و از آنجا که حضرتعالي عضو کمسيون فرهنگي مجلس هستيد، يکي دو پرسش در خصوص اين حجم هزينه فرهنگي برايم پيش آمده که انشاالله ارشاد مي فرماييد. بنده ارقام را از بالاترين شروع کرده و بتدريج پايين آمده ام:

1- سازمان صدا و سيما 1140 ميليارد تومان( به اختصار م.ت) / 2-سازمان بسيج مستضعفين 1035م.ت / 3- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 770م.ت / 4- مرکزخدمات حوزه هاي علميه قم 528 م.ت / 5- شوراي عالي حوزه هاي علميه 329 م.ت / 6- کمک به بازسازي عتبات عاليات 313 م.ت / 7 -کمک به اشخاص حقوقي غير دولتي 289 م.ت / 8 -جامعه المصطفي العالميه 218 م.ت / 9 -اجراي منشور توسعه فرهنگ قران 200 م.ت / 10 -شوراي سياستگزاري حوزه هاي علميه خواهران 193 م.ت / 11 -سازمان تبليغات اسلامي 115 م.ت / 12 -نهاد مقام معظم رهبري دردانشگاه ها 102 م.ت / 13 -دفترتبليغات اسلامي حوزه علميه قم 92 م.ت / 14 -کمک به آستان هاي مقدس تحت نظر مقام معظم رهبري 80 م.ت / 15 -کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان 78 م.ت / 16 -شوراي برنامه ريزي ومديريت حوزه هاي علميه خراسان 57 م.ت / 17- موسسه نشر آثار امام(ره) 57 م.ت / 18 -دفترنمايندگي ولي فقيه درسپاه پاسداران 56 م.ت / 19 -شوراي عالي انقلاب فرهنگي 50 م.ت / 20 -احداث وتکميل مساجدکشور50 م.ت / 21 -بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس 39 م.ت / 22 -شوراي سياستگزاري ائمه جمعه 37 م.ت / 23 -مجمع جهاني اهل بيت 36 م.ت / 24 -شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي 35 م.ت / 25 -سازمان مطالعه وتدوين کتب علوم انساني دانشگاه ها 22 م.ت / 26 -موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني 20 م.ت / 27 -ستاد اقامه نماز 19 م.ت / 28 -سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي 12 م.ت / 29 -بيمه هنرمندان (فعالان قرآني،مداحان وسايرهنرمندان) 10 م.ت / 30 -موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي 8 م.ت / 31 -کتابخانه آيت الله مرعشي نجفي 6 م.ت / 32 -بنياد سعدي 6 م.ت / 33 -وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي توسعه بازي هاي رايانه 4 م.ت / 35- شورايعالي انقلاب فرهنگي بابت تحول علوم انساني در دانشگاه ها 3 م.ت / 36-دانشگاه اهل بيت 3 م.ت

جمع 6012 ميليارد تومان

همانطورکه ملاحظه مي شود سهم وزارت ارشاد از اين 6000 ميليارد تومان کمتراز13درصد مي باشد و 87درصد مابقي در اختيار نهاد ها، سازمان ها، بنياد ها و ارگان هايي است که نه تنها کاملا مستقل از مجوعه دولت قراردارند بلکه اساسا هيچ پاسخگويي نيز نه در قبال مجلس دارند و نه در قبال قوه مجريه. مع ذالک و عليرغم اين واقعيات، منتقدين و مخالفين دولت آقاي روحاني علي الدوام دولت و بالاخص وزارت ارشاد را مورد مواخذه قرار مي دهند که چرا وضعيت فرهنگي کشور اينگونه است؟ جالب است که حتي يک بار هم نشده که مخالفين دولت کوچکترين انتقاد و گلايه ايي نسبت به اين سي ، چهل تشکيلات ديگري که نزديک به 90درصد بودجه فرهنگي کشور را بخود اختصاص داده اند بنمايند.

از شما خواهش مي کنم در حضور مجددتان ديگر از امام زمان(عج) سخن نگوييد و از دين مايه نگذاريد!

بهارنيوز: يک طلبه با ارسال متني براي سايت بهارنيوز اظهارات اخير محمود احمدي نژاد را مورد نقد قرار داده است. متن اين نوشته را بخوانيد: آقاي احمدي نژاد، سلام، گوشه هايي از سخنراني تان در بابل را مي خواندم. از قول شما نوشته اند: «دشمن درصدد است جلوي ورود امام(عج) را در منطقه بگيرد، زيرا حضور امام(ع) مرگ دشمنان است». حضور در بابل و سخنراني در اين شهر مي تواند نشانه اي از عزم شما براي ورورد مجدد به قدرت باشد. نه آمدنتان را مي ستايم و نه با آن مخالفتي دارم. شما و همفکران تان مانند هر ايراني ديگر حق داريد براي حضور در نهادهاي قدرت تلاش کنيد، اما از شما خواهش مي کنم در حضور مجددتان ديگر از امام زمان عج سخن نگوييد و از دين مايه نگذاريد.

شما يک سياستمداريد نه يک رهبر ديني، شما يک کارشناس ترافيک و عمرانيد نه يک کارشناس مذهبي، پس شانيت سخن گفتن درباره اين امور را نداريد. شما صاحب دولتي هستيد که در آن بيش از ميلياردها سرمايه مردم به يغما رفت. شما صاحب دولتي هستيد که هنوز خبري تازه از فسادهاي آن منتشر مي شود و بي شک سخن گفتن تان از دين و حضرت حجت مي تواند سبب شکل گيري مغالطات زيادي در اذهان برخي شود و ممکن است در برخي از ذهن ها عملکرد شما و دولت تان به دين و مهدويت گره بخورد و گروهي از خود بپرسند « دين اين است؟» و سوال هاي مشابهي که از ما پرسيده مي شود و در اينجا از انتشار آن خودداري مي کنم.

اصلا مگر سخنان قبلي شما چه کمکي به اشاعه فرهنگ مهدويت کرد و مايه گذاشتن هاي سابق تان از دين چقدر در گسترش اسلام موثر بود که همچنان بر اين روش تاکيد داريد؟ لطفا به روش همه سياستمداران از برنامه هايتان بگوييد و اشاعه فرهنگ مهدويت و گسترش دين را به کارشناسان اين امر بسپاريد. اين بزرگترين خدمتي است که به دين مي کنيد.

هيچگاه انتظار اين همه بي حرمتي را نداشتم

انتخاب: محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارسال نامه سرگشاده اي به حسين شريعتمداري در خصوص يادداشت اخير مدير مسئول روزنامه کيهان واکنش نشان داد. متن نامه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين شرح است:

برادر شريعتمداري، سلام عليکم؛ هيچگاه فکر نمي کردم افرادي در جبهه انقلاب پيدا شوند که نسبت به برادران خود اين همه بي حرمتي کنند. جنابعالي و بعضي از دوستانتان قريب به 15 سال، بويژه در سال هاي اخير اينجانب را با ده ها توهين و افتراء همراهي کرده ايد، مخصوصاً مجموعه بي حرمتي هاي اخير و زنجيره اي شما در مورد مصاحبه بنده با شبکه الميادين لبنان که از حد تحمل عبور کرده است. به هر حال اين مواجهه ضدارزشي و غيراخلاقي، غير قابل پذيرش است. بگذاريد اين قبيل مسائل پايان يابد و بيش از اين پيش نرويد. ان شا الله که جبران نموده و سر مقاله خود را اصلاح خواهيد کرد.

نامه به رئيس جمهور درباره

وزراي فرتوت!

عصرايران: دکتر محسن رناني اقتصاددان در همايشي در باره بررسي اقتصاد پساتحريم گفته: دولت خيلي کارها را شايد نتواند به تنهايي انجام دهد اما مي تواند پيکر فرتوت مديران خود را اصلاح کند. اين را قبلا در نامه اي براي آقاي روحاني نوشتم که دولت با ژنرال هاي فرتوت کارايي نخواهد داشت. مديران دولت ريسک پذير نيستند. البته شکي در بحران هاي به جاي مانده از دولت قبل وجود ندارد اما بايد ريسک پذير بود. متأسفانه وزراي دولت، به اندازه رييس دولت هم جسارت ريسک را ندارند. نگرانم بعد از تحريم ها با يک آشفتگي بي نظير در واردات روبه رو شويم. زيرا هرگاه که درآمد ارزي بالا رفت با آشفتگي واردات رو به رو شديم و هرگاه واردات آشفته شد يک بخش يا بخش هايي از توليد ملي از بين رفت.

آمار مديران «بي اعتقاد» روي

ميز دولت

ايلنا: محسن مهرعليزاده، فعال سياسي اصلاح طلب گفت: ادامه حضور مديران ناکارآمد، کشور را با مشکلاتي مواجه مي کند براي همين دولت، و در راس آن روحاني، بايد به ناچار در مورد برخي مديران سياسي خود تجديدنظر کند. با اطلاعاتي که اين روزها دريافت مي کنيم، من هم معتقدم درصد بالايي از مديران هنوز به اين دولت اعتقاد ندارند، حتي شنيده ام آمار اين مديران با عدد و درصد به دولت رسيده است. وي افزود: افرادي از دولت قبل باقي ماندند که همراهي لازم را با دولت روحاني ندارند، اگر قرار باشد وضعيت به همين منوال پيش برود، موضوع تعارف بردار نيست؛ چراکه اين مسأله مشکلات زيادي را براي دولت ايجاد مي کند.

در عملِ دولت ، تبلور صحبت هاي آقاي روحاني ديده نمي شود!

شرق: عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت اصلاحات گفت: دولت احمدي نژاد که از نظر من فاجعه ملي بود و نبايد هيچ مقايسه اي با آن انجام گيرد. در واقع دولتي نبود و نوعي آنارشيسم در کشور حاکم شده بود. شخص رئيس جمهور يا هرکسي، هرکاري دلش مي خواست انجام مي داد. شرايط دولت آقاي روحاني از نظر من، قابل درک است. ميزان اختيارات دولت را هم بايد ديد؛ اما آقاي روحاني به هرحال دل مشغولي هاي خاص خودش را دارد. مسئله هسته اي و اقتصادي زماني براي آقاي روحاني نگذاشته است که به ديگر موضوعات بپردازد. مشکل آقاي روحاني اين است که تيم او سياسي نبوده و پشتيبان دولت نيستند؛ يعني دولت آقاي روحاني به طورکامل از مواضع آقاي روحاني دفاع نمي کند. ما تبلور صحبت هاي آقاي روحاني را بايد در عملِ دولت ببينيم؛ که در عملِ دولت چنين چيزي نمي بينيم. اگرچه نقدي جدي به خود آقاي روحاني نداريم، طبيعتا به دولت ايشان خصوصا در حوزه سياست هاي داخلي، نقدهاي جدي وارد است. در هر حال در خصوص صدور مجوز فعاليت حزب اتحاد ملت بايد از همه ارکان نظام تشکر کرد.

خدايا؛ آقا را نجات بده از دست

اين جماعت!

تابناک: حجت الاسلام محمدرضا زائري درباره ديدار رهبري از نمايشگاه کتاب نوشت: خدايا، امروز شنيدم رهبر انقلاب در نمايشگاه کتاب از غرفه هايي متنوع و متعدد بازديد کرده اند و مدتي طولاني در غرفه هاي نشر ني، چشمه، ثالث، ققنوس و حضور داشته اند و درباره کتاب هايي هم صحبت کرده اند که نمي توانم اسم ببرم و کتاب هايي هم خريده اند که مصلحت نيست ذکر کنم. اولش باورم نمي شد چون ديشب تلويزيون فقط حضور ايشان را در غرفه سوره مهر با آقاي مؤمني نشان مي داد. امروز که مطمئن شدم داغ دلم تازه شد. خدايا تو را به حق موسي بن جعفر، آقا را نجات بده از دست جماعتي که تصميم مي گيرند کدام بخش از سخنان ايشان پخش بشود و کدام کار از برنامه هاي روزانه ايشان اعلام گردد. خدايا آقا را از اسارت چند نفر محدود آزاد کن و به صاحبانش که همه مردم هستند برگردان. خدايا اين آدم هاي بي شعور را که فکر مي کنند بهتر از رهبري مي فهمند و تعيين مي کنند که مثلا خبر نشر ني نبايد اعلام شود و خبر فلان موسسه فقط بايد منتشر شود هدايت کن. خدايا ظاهرا اين ها را نمي تواني کاري بکني بس لطفا شعور ما را بگير و ما را راحت کن!

جامعه اي كه به حاكمانش اعتماد نكند به خودش هم نمي تواند

اعتماد كند

اعتماد: احمد شيرزاد با اشاره به حادثه مبهمي که در هفته پاياني بازي هاي ليگ برتر فوتبال پيش آمد نوشت: جامعه نياز به آن دارد که مسايل مختلف برايش به روشني بيان شود براي مثال اگر روابط شان با دولتي رو به تحول گذاشت اين را به روشني بيان كنند و براي جامعه توضيح دهند اين تغيير موضع براي منافع ملي انجام شده است. در واقع بيان اينگونه مسائل باعث مي شود تا دماي جامعه پايين بيايد و از آن نقطه جوشي كه تنش آفرين است فاصله بگيرد. بزرگترين دستاورد روراستي با جامعه، اعتماد جامعه به حاكميت و مديران كشور است. يادمان نرود جامعه اي كه به حاكمانش اعتماد نكند به خودش هم نمي تواند اعتماد كند. اين نقد به دولت و حاكميت ايران وارد است كه دايره محرمانه هايش بسيار وسيع است. در سال هاي گذشته حتي انتشار نتايج برخي نظرسنجي ها از جامعه ايران محرمانه تلقي مي شد. شايد برخي بر اين حرف من خرده بگيرند و بگويند در هر صورت يك سري مسائل محرمانه براي هر دولت و نظامي وجود دارد. در حالي که اگر در همه مسائل صداقت و شفافيت وجود داشته باشد در برخي مواردي كه واقعا محرمانه است، جامعه پذيراي اين واقعيت است كه اين مورد محرمانه است و به دولت اعتماد مي كند و ديگر درگير شايعات ريز و درشتي كه مي تواند منجر به آغاز بحران هاي اجتماعي و شكاف بين حاكميت و ملت شود، نخواهد شد.

انصراف عارف از خودگذشتگي نبود، بلکه يک تصميم عاقلانه بود

آرمان: محمد عطريانفر مي گويد: آقاي عارف اگر بخواهد توفيق داشته باشد، نبايد فراموش کند که بايد ذيل جبهه اصلاحات فعاليت کند تا از او حمايت شود. اگر کسي بگويد من کاري با شوراي راهبردي ندارم، قطعا رقيب تلقي خواهد شد؛ بنابراين، آقاي عارف هم براي ادامه فعاليت شان بايد خودشان را با شوراي راهبردي هم افق کنند. درباره انصراف آقاي عارف از کانديداتوري رياست جمهوري در سال 92 هم بايد گفت کار او از خودگذشتگي نبود، بلکه يک تصميم عاقلانه بود چرا که او جز اين مسير، مسير ديگري نداشت. آقاي عارف بر سر يک سه راهي خوب، بد و راه وسط نبود. او بر سر دوراهي خوب يعني خروج و بد به معناي ماندن و تقبل شکست بود. بنابراين اينگونه نبود که اگر او در صحنه مي ماند نفرين اصلاح طلبان نصيب فرد ديگري به جز او مي شد. از اين جهت ما آقاي عارف را ستايش مي کنيم که به فهم درست دست پيدا کرد و از صحنه خارج شد. اگر آقاي عارف انصراف نمي داد چه مي شد؟ قطعا براي آينده سياسي ايشان هم بد بود و سخت تر از همان بلايي که سال 84 بر سر آقاي هاشمي آوردند او را مورد نقد قرار مي دادند. از اين حيث تنها راه منطقي ايشان همين بود.

ساخت مستندهاي «خودم راضي، خودم قاضي» براي مذاکرات!

فرارو: حسن بهشتي پور، تحليل گر مسائل هسته اي و مدير سابق شبکه العالم، مستندهاي هسته اي صدا و سيما را مصداق «خودم راضي و خودم قاضي» دانست و گفت: برنامه هاي تلويزيوني در ارتباط با موضوع هسته اي که اين روزها از رسانه ملي پخش مي شود، کاملا غير حرفه اي، جانبدارانه و داراي قضاوت هاي سياسي و جناحي است که نااميدي و شکست در مذاکرات را به بينده القا مي کند. وي با تأکيد بر اينکه مستند نبايد داراي قضاوت باشد و تنها بايد روايت يک موضوع باشد تا بيننده خود به قضاوت بنشيند، گفت: مستندهايي که تاکنون در رسانه ملي پخش شده است با پيش داوري غلط تلاش داشتند معجوني را تهيه کنند تا مخاطب را دچار استيصال کند و امکان قضاوت صحيح و دقيق را آن بگيرد.

کشته شدن مسلمانان و اعراب به دست خودشان، بسيار بيشتر از تعداد کساني از آنان است که به دست ديگران کشته مي شوند!

اعتماد: در يکي از سرمقاله هاي خود به جنگ سعودي و يمن و سنت ماه هاي حرام در بين مسلمانان اشاره کرده و نوشته اين سنت تاريخي در حال فراموشي است. مشکل از اينجا آغاز مي شود که کشته شدن مسلمانان و اعراب به دست خودشان، بسيار بيشتر از تعداد کساني از آنان است که به دست ديگران کشته مي شوند. اعراب از آنجا که به دلايل روشني امروز نمي توانند بر وجود اسراييل به عنوان يک دشمن تاکيد کنند، چرا که گمان مي کنند هزينه هاي سنگيني براي آنان دارد، در نتيجه تاکيد را بر ايران گذاشته اند و در برنامه ايران هراسي تا آنجا پيش مي روند که در ماه حرام جنگ را عليه هم زبان، هم مذهب و هم نژاد خود شدت مي بخشند و با بمب و هواپيما بر سر آنان فرود مي آيند. جالب اينکه اطلاعيه هاي ضدايراني را در روي شهرهاي يمن پخش مي کنند. جايي که بسياري از مردم آن با اين موضوع آشنا نيستند!

اينکه يک کشور فقط به واسطه پول نفت هواپيما بخرد و با آخرين تجهيزات نظامي روي مردم بي دفاع وغيرنظامي بمب بريزد و حتي بترسد از اينکه يک گردان پياده نظام عازم ميدان نبرد کنند به دور از حداقلي از اخلاقيات جنگي است و با ويژگي هاي اخلاقي که اعراب خود را متصف به آن مي دانند هم خواني ندارد و از همه بدتر سکوت جوامع عربي در برابر اين کشتار است. گويي که هيچ احساس مسووليتي در برابر مردم يمن به عنوان يکي از اصيل ترين جوامع عربي ندارند.

سياست «پول چاپ کني» براي ساخت زمان جنگ هم طرح سه فوريتي نداشتيم!

برنا: محمدرضا خباز گفت: طرح بحث توافق مذاکرات هسته اي که حدود هشتاد نفر از نمايندگان آن را امضا و به هيات رييسه تقديم کردند وجاهت ندارد. طرح سه فوريت آنقدر مهم است که بعد از گذشت سي و شش سال از انقلاب و سي و پنج سالي که مجلس داريم حتي يک دفعه طرح سه فوريتي به مجلس نيامده ، زيرا طرح سه فوريتي در شرايط خاص و ويژه وقتي فرصت بسيار کم است و بايد فورا طرح در مجلس مطرح و بلافاصله همان جا شوراي نگهبان اظهار نظر کند و اگر همان جا مصوب شد به دولت ابلاغ شود استفاده مي شود، چنين شرايطي تاکنون به فضل و کرم خدا در کشور ما به وجود نيامده است. در صورتي که ما شرايط بسيار حادي در زمان جنگ داشتيم ، زماني که تمام قدرت هاي دنيا در مقابل ما ايستاده بودند و هيچ گاه نياز به طرح سه فوريتي پيدا نکرديم.

اين آدم متوجه نان خريدن نسيه و مشکلات مردم نيست!

بهارنيوز: محمد دامادي نماينده ساري: بر روي درهاي بعضي از نانوايي ها خواندم که نان نسيه نمي دهيم، اين نشان مي دهد که مردم نان نسيه مي خرند. چطور مديران مي توانند راحت بخوابند در حالي که يک کارگر تنها 520 هزار تومان حقوق دريافت مي کند؟ کارخانه چوب و کاغذ بيش از 18 هزار و600 نفر کارگر داشت و امسال پرسنل خود را به 180 نفر رسانده است و اين موضوع در اکثر کارخانه هاي مازندران نيز وجود دارد. مسئولان بايد بدانند که حرف هاي شان اثر مستقيم بر روند زندگي مردم مي گذارد. يکي در مجلس طرح دو فوريتي آورده که مذاکرات را متوقف کند، اين آدم متوجه نان خريدن نسيه و مشکلات مردم نيست!

آغاز لغو غير رسمي تحريم هاي نفتي

مهر: يک مدير ارشد در شرکت ملي نفت از بازگشت قابل توجه کشتي هاي نفت کش خارجي براي حمل و بارگيري نفت خام صادراتي ايران به پايانه هاي نفتي کشور در منطقه خليج فارس خبر داده است. اين مقام مسئول با بيان اينکه از حدود يکسال گذشته تاکنون با توافق انجام گرفته با ژاپن، کشتي هاي نفت کش طرف قرارداد با پالايشگاه هاي ژاپني قدام به ورود به پايانه هاي نفت ايران و حمل طلاي سياه صادراتي کشور شده اند، تصريح کرد: با اين وجود در طول چند ماه اخير پايانه هاي نفتي کشور شاهد بازگشت کشتي هاي نفت کش طرف قرارداد با پالايشگاه هاي ترکيه و چين است.

هر که حاشيه دارد کم کم از اصولگرايي جدا مي شود و اصلاح طلب مي شود!

انتخاب: اميرحسين قاضي زاده، نماينده مشهد در مجلس و عضو جبهه پايداري گفت: هر اصولگرايي با اصلاح طلبان ائتلاف کند ديگر اصولگرا نيست و وارد جريان اصلاحات شده است. آقاي روحاني و هاشمي رفسنجاني نيز عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز هستند ولي الان مي توانيم اين دو را در چهارچوب اصولگراها بدانيم؟ قطعا اينها مواضعشان به اصلاح طلبان نزديکتر است. وي در خصوص ريزش هاي رخ داده در جريان اصولگرا طي سال هاي اخير و گرايش برخي افراد منسوب به اين جريان به سمت اصلاح طلبان اظهار کرد: پايداري، حفاظت و مقاومت بر اصول هزينه دارد و خيلي ها نمي خواهند هزينه بدهند، پايبندي بر اصول عاداتي چون زندگي ساده و بي حاشيه را مي طلبد. قاضي زاده تصريح کرد: هر که حاشيه دارد کم کم از اصولگرايي جدا مي شود و اصلاح طلب مي شود. اصلاح طلبان بايد فکري به حال خودشان کنند و ببينند چرا ريزش هاي اين طرف به آن سمت مي رود!

زيرميزي پزشکان هزار ميليارد تومان بالاتر رفت!

ايسنا: محمد حسين ميردهقان، مدير کل نظارت بر درمان و اعتباربخشي وزارت بهداشت، رقم جديدي براي زيرميزي پزشکان اعلام کرده و گفته: آماري که ما داريم نشان مي دهد حجم پول هاي زيرميزي سالانه بين 8 تا 10 هزار ميليارد تومان است. اين در حالي است که پيش از اين، وزير بهداشت حجم اين رشوه دريافتي توسط اقليتي از پزشکان متخلف را هفت تا ده هزار ميليارد تومان دانسته بود.

نارضايتي از بدحجابي غرفه داران!

تابناک: حجت الاسلام سيد علي طاهري سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس از بازديد اعضاي اين کميسيون از نمايشگاه بين المللي کتاب تهران خبر داد. وي نمايشگاه کتاب را بزرگترين اتفاق فرهنگي کشور عنوان کرد و بدحجابي غرفه داران خانم نمايشگاه کتاب را از نقاط ضعف نمايشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان برگزاري نمايشگاه در سال هاي گذشته درباره بدحجابي مراجعين مي گفتند که نمي توان مراجعه کننده را کنترل کرد، در حالي که ما امسال در اکثر غرفه ها شاهد پوشش هاي بد خانم هاي غرفه دار بوديم.

انتقاد امام جمعه تهران از وضعيت حجاب در هواپيماها!

تابناک: کاظم صديقي امام جمعه تهران با انتقاد از وضعيت عفاف و حجاب در هواپيماها، گفته: وضع هواپيماها خيلي بد است و مناظري در آن ديده مي شود که دل انسان را خون مي کند، خيلي بي حيايي ديده مي شود؛ در برخي از هواپيما ها آن چنان وضع را به سمت بد حجاب ها پيش برده اند که اگر يک طلبه بابت آن تذکر دهد عصباني مي شوند.

 

 

 

مرسي اعدام، مبارک آزادي!

قانون: آيدين سيار سريع: طنزنويس با خبر از صدور حکم اعدام در مصر براي محمد مرسي از قاضي مصري سووال هايي کرده و جواب هايي شنيده:

قاضي مصري: مبارک مبارک! / بي قانون: لااقل خوشحالي تان را اين قدر علني بروز ندهيد!

قاضي مصري: خوشحالي نبود. داشتم حسني مبارک را صدا مي زدم. / بي قانون: حسني مبارک رو براي چي؟

قاضي مصري: بگم بياد بره بيرون. / بي قانون: مگه حسني مبارک رو آزاد کردين؟

قاضي مصري: بله / بي قانون: چرا؟ مگه حسني مبارک ديکتاتورِ خودکامه ظالم وابسته نبود؟

قاضي مصري: ما به اين نتيجه رسيديم که همه اين هايي که گفتي محمد مرسي بود. / بي قانون: بابا مَرده با 52 درصد رئيس جمهور شده بود خير سرش.

قاضي مصري: همين شما هستيد که ديکتاتوري اکثريت رو که از آفات دموکراسي است ترويج مي کنيد. مخالفان ايشون هم 48 درصد بودن. 48 درصد نسبت کمي نيست! بالاخره آنها هم حق داشتند کودتا کنند.

ژنرال سيسي: چيه درصد مرصد مي کنين؟ من خودم 96 درصد راي داشتم. / احمدي نژاد: منم 63 درصد راي داشتم. / بي قانون: آقا بنده به شما علاقه مندم ولي اصلا بحث ايران نبود که شما وارد شديد.

احمدي نژاد: بنده در همه جا وارد مي شوم. در مردم، در کشور، در جهان. اصلا مديريت جهاني ايجاب مي کند که بنده همه اش وارد شوم.

يارانه من چي شد؟

قانون: آيدين سيار سريع: با اشاره به اين که دولت عزيز مدتي است يواشکي و به طوري که زياد درد نگيرد در حال حذف يارانه افراد پردرآمد است گفت گوي خود را در وزارت کار شرح داده که در آن به قطع يارانه خود اعتراض مي کند و مي پرسد: ااي وزارت کار! چرا يارانه من را قطع کردي؟ / وزارت کار: حتما جزو آن پنج گروه پردرآمد بودي.

من: اي وزارت کار! من نه داراي خودروي لوکس هستم نه پزشک هستم، نه صاحب صرافي و اعضاي هيات مديره بانک و شرکت خصوصي و فرد مقيم خارج از کشور. / وزارت کار مي گويد: به اين ترتيب هيچ دليل قانع کننده اي براي حذف يارانه شما وجود نداره. شما برو تو خلوت خودت فکر کن ببين چه کار اشتباهي در زندگي ات انجام دادي که الان داري به اين شکل نتيجه اش رو مي بيني.

من: درست ميگي. حالا که فکر مي کنم مي بينم يک ماه پيش واسه خنده به يکي از دوستامون که عاشق يه دختره شده بود گفتيم دختره ام اس داره، آخرش رفيقمون سکته کرد دختره هم ازدواج کرد رفت. / وزارت کار: واقعا کار زشتي کردين. با اين کار شنيع انتظار داشتين يارانه تون هم قطع نشه؟

من: حق با شماست. من از دولت ممنونم که اينقدر پاسخگو است. از قول من از همه ارکان دولت تشکر کنيد. / وزارت کار: خواهش مي کنم. وظيفه ماست.

من: اوکي. باي. / وزارت کار: باي.

تنظیم: رسول بخشعلی