شبکه فاضلاب نیشابور کم تر از ۲۰ سال به اتمام نمی ‌رسد‌
شبکه فاضلاب نیشابور کم تر از ۲۰ سال به اتمام نمی ‌رسد‌

  مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: پروژه آبفای نیشابور با روند فعلی تا ۲۰ سال آینده به اتمام نمی‌رسد. حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: یک شکل سرمایه گذاری این است که بخش خصوصی برای اصلاح شبکه، تعویض کنتور یا شیرآلات، آب به حساب نیامده و هدررفت شبکه را از […]

 

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: پروژه آبفای نیشابور با روند فعلی تا ۲۰ سال آینده به اتمام نمی‌رسد.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: یک شکل سرمایه گذاری این است که بخش خصوصی برای اصلاح شبکه، تعویض کنتور یا شیرآلات، آب به حساب نیامده و هدررفت شبکه را از 30 درصد به 25 درصد برساند و این پنج درصد صرفه‌جویی را به آبفا بفروشد.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیش بینی شده در قانون برای حل مشکل آب خرید تضمینی آب است به این معنا که سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرح آب رسانی را اجرا و آب تولیدی و انتقالی را به شرکت بفروشد.

اسماعیلیان بیان کرد: اعتبارات ملی آب و فاضلاب خراسان رضوی و ‌پروژه احداث شبکه فاضلاب نیشابور ابلاغ شده ولی هنوز ردیف‌های بودجه استانی ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: اکنون 20 سال است که پروژه احداث شبکه فاضلاب نیشابور آغاز شده و با اعتبار ‌اندک هر ساله 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم؛ اگر اعتبارات به همین روند باشد حداقل 20 سال دیگر طول می‌کشد، تا به اتمام رسد.

اسماعیلیان تاکید کرد: به خاطر همین باید از مشارکت بخش خصوصی برای پیشبرد شبکه فاضلاب بهره برد که در همین راستا بخش خصوصی حاضر شده است برای اجرای کل شبکه فاضلاب کاشمر در کوتاه مدت 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند و البته بخش خصوصی ارزش استفاده از آب تصفیه شده را به خصوص برای سال‌های آینده که مشکل آب جدی‌تر شود بهتر متوجه شده است.