حوادث نیشابور
حوادث نیشابور

عملیات نجات در سه حادثه برای سه کودک بازیگوش از شش مورد حریق و حادثه روز شنبه در نیشابور 3 حادثه برای 3 کودک رخ داد که نجات گران آتش‌نشان برای کمک به آن‌ها اعزام شدند . به گزارش روابط عمومی آتش نشانی نیشابور حادثه اول مربوط به سقوط یک کودک 7 ساله به درون […]

عملیات نجات در سه حادثه برای سه کودک بازیگوش

از شش مورد حریق و حادثه روز شنبه در نیشابور 3 حادثه برای 3 کودک رخ داد که نجات گران آتش‌نشان برای کمک به آن‌ها اعزام شدند .

به گزارش روابط عمومی آتش نشانی نیشابور حادثه اول مربوط به سقوط یک کودک 7 ساله به درون ‌چاهی 10 متری بود که نجات گران ایستگاه 7 و1به محل اعزام شدند . این کودک که بر روی دیوار رفته بود ازآنجا به زمین خالی پشت دیوار پرید و درون‌ چاهی که کنار دیوار بود سقوط کرد . این چاه حدود ده متر عمق داشت و یک متر نیز آب داشت که پیش از رسیدن آتش‌نشانان توسط یکی از اهالی با استفاده از طناب از چاه بیرون آورده شد . آتش‌نشانان پس از بازدید از محل نکات ایمنی را به ساکنین گوشزد کردند تا از حوادث مشابه جلوگیری شود .

در حادثه‌ای دیگر یک کودک 5 ساله یک شیئ حلقوی را در انگشت خودکرده بود که انگشتش متورم شده و در حلقه گیرکرده بود . با اعزام یک گروه نجات به اورژانس بیمارستان 22 بهمن حلقه برش داده شد و کودک و والدینش از این دردسر رهایی یافتند .

کودک بازیگوش سوم نیز 3 سال سن داشت که درب سرویس بهداشتی را قفل کرده بود و خود در داخل آن مانده بود . نجات گران آتش‌نشان با حضور در محل درب را باز کردند و این کودک را رها ساختند .

توجه داشته باشید بازیگوشی و کنجکاوی کودکان گاهی می‌تواند بسیار خطرساز باشد پس بیشتر مراقب آن‌ها باشید و نکات ایمنی را به آن‌ها یادآوری نمایید .

تهدید و اخاذی با انتشار تصاویر خصوصی

پلیس شهرستان نیشابور دو جوانی که با تهدید انتشار تصاویر خصوصی قصد اخاذی از یک شهروند را داشتند شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: چندی پیش خانمی جوان با ارائه شکوائیه‌ای به کلانتری 12 جمهوری اعلام داشت، مدتی قبل عکس‌های خصوصی و شخصی خود را دریکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که متأسفانه تصاویر توسط فردی سودجو کپی و با تهدید و اخاذی قصد انتشار آن‌ها را دارد.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: مأموران کلانتری پس از یک سری تحقیقات فنی یکی از متهمان را در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر کردند.

متهم 22 ساله در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت چند ماه پیش با کمک دوستم تصاویر خصوصی شاکی را به‌قصد اخاذی از یکی از شبکه‌های اجتماعی کپی و اقدام به اخاذی از وی کردیم.

سرهنگ حسینی با اشاره به دستگیری همدست 21 ساله متهم خاطرنشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

سرعت غیرمجاز حادثه آفرید

سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه در شهرستان نیشابور مرگ راننده خودرو را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز 110 مبنی بر یک مورد واژگونی خودرو پراید در محدوده روستای خواجه آباد بخش سرولایت بلافاصله مأموران انتظامی پاسگاه خواجه آباد به همراه گروه گشت پلیس‌راه سرولایت به محل اعزام شدند.

سرهنگ «سید حسن حسینی» افزود: در بررسی‌های به عمل عمده مشخص شد یک دستگاه سواری پراید از جاده منحرف و واژگون شده است.

در این سانحه رانندگی جوان 20 ساله خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و جسد با کمک نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: کارشناس پلیس‌راه علت حادثه را سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرده است.

حضور به‌موقع و قاطع پلیس به نزاع دسته‌جمعی خاتمه داد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز 110 مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی دریکی از روستاهای بخش زبرخان نیشابور بلافاصله دو اکیپ از پاسگاه انتظامی قدمگاه بخش زبرخان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در محل مشخص‌شده حدود 22 نفر از اهالی روستا به علت اختلافات ملکی و چرای دام با استفاده از چوب و چماق با یکدیگر درگیر و موجب بر هم زدن نظم روستاو وحشت اهالی شده و مأموران جهت پیشگیری از افزایش دامنه نزاع بلافاصله اقدام و به نزاع خاتمه دادند.

وی تصریح کرد: در این رابطه 12 نفر از عاملان نزاع که همگی مرد بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف 32 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و مزاحم

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و توقیف 32 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و مزاحم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: در راستای مقابله با آلودگی‌های صوتی و مزاحمت‌ها خیابانی طرح 24 ساعته برخورد با موتورسیکلت‌سواران و خودروهای مزاحم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بابیان اینکه این طرح با شرکت گروه‌های مختلف گشت و اطلاعات کلانتری 13 قدس و حضور مقام قضایی به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: درنتیجه اجرای این طرح 32 دستگاه ازجمله 15دستگاه خودرو و 17 دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم توقیف و پس از اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ حسینی در پایان از شهروندان خواست با حضور فعال در عرصه اجتماعی هرگونه مزاحمت را با اعلام شماره پلاک آن‌ها از طریق تلفن 110 گزارش و هرگونه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات، شکایات، تقدیر و تشکر را از طریق تلفن 197 به‌صورت شبانه‌روزی اعلام دارند.

کشف بیش از شش میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق

پلیس آگاهی شهرستان نیشابور بیش از شش میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق را در دو عملیات مجزا کشف و ضبط کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: روز گذشته با دریافت خبری مبنی بر حمل گوشی‌های قاچاق با دستگاه سواری پژو در محدوده بلوار فضل شهر نیشابور بلافاصله گروه مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی به محل اعزام شد.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: مأموران ضمن هماهنگی مقام قضایی خودرو سواری پژو را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با علائم هشداردهنده متوقف کردند.

در بازرسی از این خودرو تعداد 143 دستگاه تلفن همراه هوشمند فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیاتی دیگر نیز مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی در بازرسی از یک فروشگاه تلفن همراه در خیابان فردوسی نیشابور تعداد 246 دستگاه تلفن هوشمند قاچاق کشف و ضبط کردند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: ارزش تقریبی کالای مکشوفه شش میلیارد و 864 میلیون و 680 هزار ریال برآورد شده است که در این رابطه تعداد دو فرد متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.