هزينه‌هاي پزشکي مردم به کمتر از ده درصد رسيده
هزينه‌هاي پزشکي مردم به کمتر از ده درصد رسيده

  سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: پرداختي مردم در برنامه سوم توسعه بايد به کمتر از 30 درصد مي رسيد که الان به کم تر از ده درصد هم رسيده است. دکتر محسن عظيمي‌نژاد در مراسم بزرگداشت هفته سلامت در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور، افزود: به واقع مردم نبايد جز تحمل بيماري دغدغه ديگري را […]

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: پرداختي مردم در برنامه سوم توسعه بايد به کمتر از 30 درصد مي رسيد که الان به کم تر از ده درصد هم رسيده است.

دکتر محسن عظيمي‌نژاد در مراسم بزرگداشت هفته سلامت در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور، افزود: به واقع مردم نبايد جز تحمل بيماري دغدغه ديگري را داشته باشند و در خارج از بيمارستان به‌دنبال تهيه تجهيزات و دارو باشند.

وي با اشاره به قرار گرفتن در سالگرد آغاز نظام تحول سلامت در کشور، گفت: دولت تمام تلاش ش را گذاشت تا به مردم خدمت کند، هر چند براي رسيدن به نقطه ايده‌‌آل، زمان زيادي فاصله است.

وي خاطرنشان کرد: زماني که ما جامعه پزشکي به تعهدات شغلي‌مان قسم مي‌خوريم متعهد مي‌شويم بين بيماران تفاوت قائل نشويم و همه انسان‌ها را پوشش بدهيم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور با اشاره به شعار سازمان جهاني بهداشت با عنوان «ايمني غذا از مزرعه تا سفره» از مردم خواست نسبت به ميزان استفاده از سموم در مزارع و نوع آب استفاده شده در آن حساس باشند و به سمت استفاده از محصولات ارگانيک بروند.

عظيمي‌نژاد يادآور شد: محصولي ارگانيک است که در مراحل توليد از سموم استفاده نشده يا بسيار کم و زير حد استاندارد استفاده شده و در مرحله فرآوري از مواد نگهدارنده در آن استفاده نشده يا بسيار کم و زير حد استاندارد استفاده شده باشد.

وي تصريح کرد: عموما مبلغ محصولات ارگانيک کمي بالاتر از محصولات غير ارگانيک است ولي بايد توجه داشت که مصرف اين‌گونه مواد غذايي از دردهاي بيماري و هزينه ميليوني بيماري‌هاي مختلف جلوگيري مي‌کند.

وي با بيان اينکه نيشابور قطب توليد مواد غذايي در شرق کشور است، خاطرنشان کرد: به همين خاطر بايد براي رعايت سلامتي مردم پيشرو باشيم.

عظيمي‌نژاد اضافه کرد: بيش از 70 درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري هستند.