با يک مترجم نيشابوري در نمايشگاه کتاب تهران (تازه های کتاب)
با يک مترجم نيشابوري در نمايشگاه کتاب تهران (تازه های کتاب)

با يک مترجم نيشابوري در نمايشگاه کتاب تهران درود! به کلبه کتاب خوش آمديد! به خير و خوشي، بيست و هشتمين نمايشگاه کتاب تهران هم گشايش يافت و از چند روز پيش تا آخر همين هفته يعني 25 ارديبهشت، ميزبان دوستداران کتاب است. هفته ي گذشته گفتيم که سعي مي کنيم خبرهاي نمايشگاه را هر […]

با يک مترجم نيشابوري در نمايشگاه کتاب تهران

درود! به کلبه کتاب خوش آمديد! به خير و خوشي، بيست و هشتمين نمايشگاه کتاب تهران هم گشايش يافت و از چند روز پيش تا آخر همين هفته يعني 25 ارديبهشت، ميزبان دوستداران کتاب است. هفته ي گذشته گفتيم که سعي مي کنيم خبرهاي نمايشگاه را هر روزه در وبسايت klidar.ir و در صفحه ي تلگرام کلبه کتاب با شماره ي 09362002120 به اطلاع شما برسانيم. همچنين مي توانيد تازه ترين کتاب هاي ناشران را از کلبه کتاب کليدر بخواهيد. اين هم فهرستي از کتاب هاي تازه ي چند روز نخست نمايشگاه:

کتاب هاي تازه

ولگردها و 2 فيلمنامه ي ديگر/ فدريکو فليني/ غلامرضا صراف/ مرواريد / 363صفحه/ 19000تومان

آنک نام گل/ اومبرتو اکو/ رضا عليزاده / روزنه / تومان 45500تومان

برو به جهنم (ميني مال هاي رسول يونان(/ رسول يونان/ مشکي /قطع جيبي/ 4000تومان

رقص روي سنجاق (مجموعه ي شصت و سه داستان کوتاه کوتاه)/ فرانتس کافکا و ديگران/ زهرا طراوتي/ نيماژ /88 صفحه /8000 تومان

سفيدنمايي/ مسعود مرعشي / کتاب آمه /192 صفحه/ 14000 تومان

سينما و فلسفه/ ژوليت سرف/ عظيم جابري/ افراز / 9900 تومان

طبقه ي اول-اول شرقي/غزل متن/ احمد حسيني/ نيماژ/ 10000 تومان

راهنماي کامل ساخت فيلم کوتاه (از فيلمنامه تا پرده ي نمايش/ کليفورد تورلو/ فاطمه خسروي/ افراز /392 صفحه/ 26800 تومان

عشق ما روي آب راه مي رود/عاشقانه هاي نزار قباني/ مجتبا پورمحسن،مهرناز زاوه/ مرواريد/ 222 صفحه/ 11000 تومان

ما مردم… (داستان آمريکا)/ لئو هيوبرمن/ سروش حبيبي/ چشمه / 506 صفحه/ 35000 تومان

مجموعه آثار شاملو (دفتر چهارم: ترجمه ي نمايشنامه ها)/ نگاه / 720 صفحه/ 43000 تومان

مجموعه ي اميلي (3جلدي)/ ال.ام.مونتگمري/ قدياني / 1416 صفحه/ 60000 تومان

من از گوراني ها مي ترسم/ بلقيس سليماني/ چشمه / رمان ايراني/13000 تومان

راه ماندلا (پانزده درس درباب زندگي،عشق و شجاعت)/ ريچارد استنگل/ سيما رفيعي/ عطائي/ 200 صفحه/ 12500 تومان

جيغ بنفش(منتخب شعرهاي هوشنگ ايراني) / سرزمين اهورايي/ 8000 تومان

بيهوده مي بارد اين باران (گزيده اشعار عزيز نسين)/ مژگان دولت آبادي/ چشمه / 157 صفحه/ 11000 تومان

 

هنر شفاف انديشيدن

و اما يکي از کتاب هاي تازه اي که در نمايشگاه تهران رونمايي شده کتابي است که عادل فردوسي پور با همکاري دو مترجم که يکي از آن ها همشهري ما، «بهزاد توکلي» است منتشر کرده است. براي اطلاع بيشتر درباره ي اين کتاب، مي رويم به سراغ آقاي بهزاد توکلي و از ايشان مي خواهيم توضيح بدهند که ماجراي اين کتاب و چگونگي همکاري ايشان با عادل خان چيست:

بهزاد توکلي: کتاب «هنر شفاف انديشيدن» اثر رالف دوبلي؛ نويسنده سوئيسي است. اين کتاب با زباني ساده و قابل فهم در 99 فصل، خطاهاي معمول و مربوط به نحوه تفکر انسان ها را شرح مي دهد و با مثال هايي روشن و جذاب نشان مي دهد که چطور همه ما در زندگي روزمره هنگام تفکر و تصميم گيري ممکن است در دام خطا و اشتباه گرفتار شويم. کتاب به چندين زبان دنيا ترجمه شده و در بسياري از کشورها از جمله آلمان، انگليس، سوئيس، هند، کره جنوبي، ايرلند و… مدت ها يا پرفروش ترين يا جزء پرفروش ترين کتاب ها بوده است. تقريبا چهار ماه پيش، عادل فردوسي پور اين کتاب را به من معرفي کرد.اگر برايتان سوال پيش آمده که من کجا و عادل فردوسي پور کجا، بايد بگويم که او را از زمان تحصيل در دانشگاه صنعتي شريف مي شناسم. زماني که در مقطع کارشناسي مهندسي صنايع تحصيل مي کردم، استاد درس زبان تخصصي من بود. علاقه من به فوتبال، با استقبال و حمايت مثال زدني او مواجه شد و از اين طريق من براي کار به دو برنامه فوتبالي تلويزيون يعني 90 و فوتبال 120 راه پيدا کردم. با اين حال، بايد اعتراف کنم کتاب «هنر شفاف انديشيدن» هيچ ارتباطي به فوتبال ندارد! اما جذابيت هاي اين کتاب، ترديدهاي من را براي همکاري در ترجمه آن از بين برد. با خواندن کتاب «هنر شفاف انديشيدن» حسي را تجربه کردم که قبلا با خواندن هيچ کتابي تجربه نکرده بودم و آن همزاد پنداري عجيبي با نوشته هاي نويسنده بود. پس با کمال ميل، دعوت عادل فردوسي پور براي ترجمه را پذيرفتم و به همراه او و علي شهروز ستوده که او هم دانشجوي دانشگاه شريف است، کتاب را ترجمه کرديم. کتاب «هنر شفاف انديشيدن» توسط نشر چشمه به چاپ رسيده و به طور رسمي در نمايشگاه کتاب تهران از آن رو نمايي خواهد شد. اميدوارم کتاب هرچه زودتر به نيشابور، شهر فرهنگ و ادب هم برسد و بي صبرانه منتظر نظرات مردم شهرم درباره اين کتاب هستم.