حوادث نیشابور
حوادث نیشابور

خواب بلاي جان راننده کاميون شد! خواب آلودگي راننده کاميون در ده کيلومتري نيشابور در جاده سبزوار موجب خروج کاميون از جاده و برخورد با تير چراغ برق شد . به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني نيشابور شدت برخورد به قدري بود که دو تير چراغ برق از جا کنده شده […]

خواب بلاي جان راننده کاميون شد!

خواب آلودگي راننده کاميون در ده کيلومتري نيشابور در جاده سبزوار موجب خروج کاميون از جاده و برخورد با تير چراغ برق شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني نيشابور شدت برخورد به قدري بود که دو تير چراغ برق از جا کنده شده و کاميون نيز واژگون شده بود . با اعلام اين حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني نيشابور دو تيم از نجاتگران و آتش نشانان به محل اعزام شدند .

در اين حادثه راننده کاميون به علت فشار آوردن فرمان به گردنش فوت کرده بود و راننده کمکي نيز از ناحيه سر و صورت مصدوم شده بود که آتش نشانان اقدام به خارج کردن آنها از بين آهن پاره هاي کاميون نمودند . توجه داشته باشيد که حتي کيلومتر هاي آخر جاده را نيز نمي توانيد با خواب آلودگي به پايان برسانيد .

دستگيري سارق حرفه اي مغازه هاي نيشابور با 6 فقره سرقت

پليس آگاهي شهرستان نيشابور با دستگيري سارق حرفه اي مغازه ها پرده از شش فقره سرقت برداشت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي چند فقره سرقت از مغازه هاي هسته مرکزي شهر نيشابور دستگيري سارق در دستور کار تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي قرارگرفت. سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: ماموران دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با بررسي سرقت هاي صورت گرفته و سرنخ هاي بجا مانده تحقيقات گسترده اي را در اين خصوص شروع کردند.

پس از يک سري تحقيقات پليسي سرانجام با استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار متهم را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي او را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.

وي خاطرنشان کرد: متهم 27 ساله در بازجويي هاي علمي به شش فقره سرقت از مغازه هاي خواربار فروشي در هسته مرکزي اعتراف و اظهار داشت مغازه هايي فاقد تحقيقات ايمني را روزها شناسايي و شبانه با ورود به داخل مغازه ها وجوهات نقد داخل دخل را دستبرد مي زدم.

سرهنگ حسيني با اشاره به معرفي متهم به دادسرا جهت پيشگيري از سرقت مغازه ها به واحدهاي صنفي توصيه هايي را به شرح ذيل ارائه کرد:

ـ هنگام ساخت و ساز، خريد يا اجاره محل کسب، به استحکام و ايمني ساختمان به اندازه زيبايي آن اهميت دهيد.

ـ براي قابل رويت بودن داخل مغازه خود از کرکره مشبک استفاده کنيد و شب ها نيز چراغي را داخل مغازه روشن بگذاريد.

ـ براي ايمني بيشتر از تجهيزاتي مانند: دزدگير، دوربين هاي مدار بسته، درهاي ضد سرقت و.. استفاده کنيد.

ـ به دليل پايين بودن ضريب ايمني قفل هاي معمولي، از قفل هاي سوئيچي، ضد برش و قفل هايي که ضريب ايمني بالايي دارند استفاده کنيد. يکي از قفل ها را بالاتر از سطح زمين و روي کرکره نصب کنيد.

زورگير حرفه اي؛ در پوشش چوپان!!

سارقي که در پوشش چوپان به اتفاق همدستش از مردم زورگيري مي کرد توسط پليس شهرستان نيشابور شناسايي شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي يک فقره سرقت به عنف در يکي از راه هاي فرعي روستاي صومعه به مرکز فوريت هاي پليسي 110 بلافاصله ماموران کلانتري 13 براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: با حضور ماموران در محل فردي سراسيمه به تيم گشت مراجعه و اظهار داشت به اتفاق دوستم با خودرو شخصي در حال تردد بودم که يک نفر چوپان درخواست کمک کرد و ما هم براي کمک به او خودرو را متوقف کرديم.

به محض توقف خودرو بلافاصله فردي که خود را چوپان معرفي و درخواست کمک داشت با کمک فردي ديگر با تهديد چاقو بيش از يم ميليون ريال وجه نقد و گوشي تلفن همراه را سرقت و از محل متواري شدند.

وي تصريح کرد: پس از بررسي اظهارات مالباخته با توجه به حساسيت موضوع پرونده پليس آگاهي ارجاع شد.

سرهنگ حسيني بيان داشت: ماموران دايره مبارزه با جرائم جنايي با بررسي دقيق پرونده و با استفاده از چهره نگاري متهمان تحقيقات گشترده اي را در اين خصوص شروع کردند.

پس از يک هفته تحقيقات ميداني ردپاي سارقان را در يکي از روستاهاي بخش مرکزي پيدا و با هماهنگي مقام قضايي متهمان را در يک اقدام ضربتي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور خاطرنشان کرد: تحقيقات از متهمان 24 و 25 ساله با هماهنگي مقام براي کشف ساير سرقت هاي احتمالي ادامه دارد.

دستبرد 40 ميليارد ريالي به بنگاه هاي املاک و خودرو

سارق 40 ميليارد ريال از بنگاه ها، املاک و خودرو در شهرستان نيشابور شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: در پي چند فقره سرقت از دفاتر مشاوره املاک و نمايشگاه هاي خودرو در يکي از مناطق شهر نيشابور موضوع در دستور کار تيمي از مأموران کلانتري 11 قرار گرفت.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: مأموران کلانتري طالقاني با بررسي سرقت ها دريافتند که سارق پس از ورود به بنگاه ها ضمن تخريب گاو صندوق ها، وجوهات نقد و اوراق بهادار به ارزش 40 ميليارد ريال سرقت کرده است و در مواردي مغازه ها را به آتش کشيده است.

مأموران دايره تجسس کلانتري پس از يک سري تحقيقات ميداني با استفاده از سرنخ هاي بجامانده سارق را شناسايي و او را هنگام فروش تعدادي قولنامه سفيد و چند فقره چک سفيد امضاء با هماهنگي مقام قضايي دستگير کردند.

متهم 42 ساله پس از انتقال به مقر انتظامي در مواجهه با مستندات و ادله بدست آمده راهي جز بيان حقيقت نداشت و تا کنون به شش فقره سرقت از دفاتر مشاوره املاک و بنگاه هاي خريد و فروش خودرو فاقد تجهيزات ايمني و هشدار دهنده اعتراف کرده است.

وي تصريح کرد: در بازرسي از مخفيگاه اين سارق حرفه اي بيش از 150 فقره چک و تعدادي اسناد و قولنامه هاي ملکي و خودرو ، لب تاپ و … کشف شده است.

سرهنگ حسيني با تشکر از تلاش همکاران خود در کلانتري 11 طالقاني در پيگيري ضربتي اين پرونده از مالکان اين گونه صنوف که حساسيت شغلي بيشتري دارند خواست با نصب دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي کنترلي و هوشمند پليس را در تأمين امنيت و پيشگيري از سرقت ياري کنند.

مرگ راکب موتورسيکلت در برخورد با پرايد

بر اثر برخورد يک دستگاه موتورسيکلت با يک دستگاه پرايد در شهرستان نيشابور راکب موتوسوار جان باخت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، جانشين فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: روز گذشته با دريافت خبري مبني بر حادثه رانندگي در محور جاده سبزوار ـ نيشابور ماموران کلانتري 12 جمهوري به اتفاق کارشناس پليس راه جهت بررسي موضوع به محل اعلامي اعزام شدند.

سرهنگ حسن ناگهاني افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند يک دستگاه پرايد به رانندگي فردي به نام محمد با يک دستگاه موتورسيکلت به راکبي فردي به نام ابوالفضل 57 ساله به شدت برخورد کرده است.

در اين سانحه راکب موتورسيکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و با کمک نيروهاي امدادي به سردخانه منتقل شد.

کارشناس پليس راه علت اصلي حادثه را عدم عدم رعايت حق تقدم توسط موتورسيکلت و نداشتن کلاه ايمني از سوي وي اعلام کرد.

نجات جان مصدوم22ساله با تلاش پرسنل حکيم

رئيس بيمارستان حکيم از نجات جان مصدوم22ساله اي باتلاش پرسنل اورژانس بيمارستا ن حکيم خبرداد

رئيس بيمارستان حکيم در گفتگو با خبرنگار وبدا گفت : جواني 22 ساله به علت مسموميت با قرص به اين مرکز انتقال داده شد که در حضور خانم دکتر سالاري فورا عمليات CPR توسط پرسنل اورژانس شروع شد و با تلاشهاي زياد بيمار برگشت .

دکتر نوري ادامه داد : درحال حاضر بيمار پس از گذشت 48 ساعت و با هوشياري کامل جهت ادامه درمان به مراکز درماني مشهد اعزام شده است .

وي در ادامه افزود: بر طبق آمارهاي موجود در سال 93 پرسنل اورژانس بيمارستان حکيم تعداد 95 مورد CPR موفق داشته است که در اينجا از زحمات اين عزيزان قدر داني مي کنيم .