تب نزاع هاي جمعي هم چنان بالاست!؟
تب نزاع هاي جمعي هم چنان بالاست!؟

15مجروح!15بازداشتي!نتيجه ي نزاع مسلحانه با حضور به موقع پليس شهرستان نيشابور نزاع دسته جمعي خاتمه يافت. به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110مبني بر وقوع يک فقره نزاع دسته جمعي در يکي از روستاهاي بخش مرکزي نيشابور، بلافاصله دو اکيپ […]

15مجروح!15بازداشتي!نتيجه ي نزاع مسلحانه

با حضور به موقع پليس شهرستان نيشابور نزاع دسته جمعي خاتمه يافت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110مبني بر وقوع يک فقره نزاع دسته جمعي در يکي از روستاهاي بخش مرکزي نيشابور، بلافاصله دو اکيپ از يگان امداد و دو اکيپ از ماموران انتظامي کلانتري 13جمهوري جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: با بررسي هاي به عمل آمده در محل مشخص شد، حدود 20نفر از اهالي روستا با اهالي يکي ديگر از روستاهاي مجاور به علت اختلافات قبلي با استفاده از اسلحه شکاري و اسلحه سرد با يکديگر درگير و موجب برهم زدن نظم محله و رعب و وحشت اهالي شده اند.

ماموران با استفاده از قانون بکارگيري سلاح براي متفرق کردن افراد و پيشگيري از افزايش دامنه نزاع اقدام به شليک تير هوايي کردند و به نزاع خاتمه دادند.

وي خاطر نشان کرد: در اين نزاع دسته جمعي15 نفر مصدوم شدند که براي مداوا به مراکز درماني منتقل شدند.

سرهنگ حسيني با اشاره به کشف يک قبضه سلاح شکاري و چند قبضه سلاح سرد و همچنين عامل تيراندازي تصريح کرد: در اين رابطه 15نفر از عاملان نزاع دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

انفجار در زيرزمين يک کارگاه نقاشي چوب دو مصدوم بر جاي گذاشت

استفاده از زيرزمين منزل مسکوني به عنوان کارگاه نقاشي چوب موجب انفجار و آتش سوزي شد

زن و شوهري که در زير زمين منزل خود کارگاه رنگ کاري مبلمان و لوازم چوبي داير کرده بودند به علت رعايت نکردن نکات ايمني در اثر انفجار و آتش سوزي از ناحيه دست و پا دچار سوختگي شدند.

با اعلام اين حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني نيشابور دو تيم از آتش نشانان به محل اعزام شدند و با استفاده از آب و کف آتش را خاموش کردند .

در اين آتش سوزي مقداري از لوازم چوبي و ابزار ايشان خسارت ديد . علت آتش سوزي در دست بررسي است ولي احتمالا استفاده از مواد سريع الاشتعال مانند تينر و بنزين در فضاي بسته زير زمين و متصاعد شدن بخار آن با جرقه اي موجب انفجار و آتش سوزي شده است .

همشهريان عزيز توجه داشته باشند که استفاده از زيرزمين و فضاهاي کوچک و بسته؛ بدون رعايت کردن اصول ايمني براي کارگاه هايي از اين قبيل بسيار خطر ناک و حادثه ساز است .

دو کشته حاصل بي احتياطي راکب موتورسيکلت

واژگوني يک دستگاه موتورسيکلت در بخش زبرخان شهرستان نيشابور خراسان رضوي دو کشته و يک زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: صبح روز گذشته خبري مبني بر تصادف جرحي در کيلومتر 25 محور نيشابور به مشهد به مرکز فوريت هاي پليسي 110 مخابره و تيمي از پاسگاه انتظامي قدمگاه به همراه عوامل پليس راه براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

در بررسي هاي به عمل آمده در محل مشخص شد يک دستگاه موتورسيکلت به راکبي جواني 23 ساله به نام علي به همراه دو دوست 20 و 22 ساله اش به نام بيژن و حسين حين رانندگي از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: در اين سانحه متاسفانه راکب موتورسيکلت و يکي از سرنشينان به نام بيژن به علت شدت حادثه در دم فوت و سرنشين ديگر مصدوم و توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد.

وي تصريح کرد: کارشناسان پليس راه علت اصلي حادثه را عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه و عدم توجه به جلو توسط راکب موتورسيکلت عنوان کرده است.

10 قطعه شي عتيقه در نيشابور کشف شد

فرمانده انتظامي نيشابور گفت: 10 قطعه شي عتيقه از مخفيگاه يک قاچاقچي در اين شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: ماموران دايره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي نيشابور در بازرسي از مخفيگاه اين متهم 10 قطعه اشياء عتيقه شامل قوري سنگي، پنج نسخه کتاب خطي قديمي و کاسه هاي سفالي کشف کردند.

وي افزود: اين اشياء براي انجام مراحل کارشناسي به اداره ميراث فرهنگي نيشابور تحويل داده شد.

اجراي حکم شلاق در ملاء عام در دررود

جرم؛ حدود 5 ميليون تومان سرقت

روز سه شنبه 25 فروردين سال جاري جواني حدود 25 ساله در يکي از شهرهاي زبرخان؛ متهم به چند فقره سرقت ازجمله: يک عدد چاقو ، دو عدد قفل ، پانصد عدد گردو ، يک عدد سيم کارت اعتباري ، مقداري پول و … با حکم قاضيدادگاه بخش زبرخان و تاييد تجديد نظر استان، به 74 ضربه شلاق در ملاء عام ،چهار سال و نيم زندان و دو سال تبعيد به شهر سراب در آذربايجان شرقي محکوم گرديده بود، اجراي حکم شد . اين حکم در ساعت ده ونيم صبح در حالي به اجرا در آمدکه در هنگام اجراي حکم، جمعيت اندکي گرد آمده بودند.بر اساس اخبار دريافتي برخي از افراد حاضر از حکم صادره دچار تعجب شده و نسبت به آن معترض بودندتا آن جا که دو نفر نيز بطور موقت بازداشت شدند.

هر چند اجراي حکم قضايي به عنوان فصل الخطاب از جانب افراد بايد پذيرفته شود و در آن شک و شبهه اي نيست امابه نظر مي رسد با توجه به کوچک بودن محيط و پيامدهاي حاد جانبي اجراي اين احکام در ملا عام و تاثيرات گاه مخرب آن؛ بايد تدبيري انديشيده شود تا ضمن برآورده شدن اهداف تنبيهي قانونگذار،حواشي و تاثيرات حاد اين گونه احکام بر خانواده و اطرافيان متهمين سبب ايجاد معضلات بعدي نشود.به عنوان مثال تنش هاي ايجاد شده در نتيجه ي پي گيري و سپس اجراي اين حکم؛ سبب وارد آمدن آسيب هاي جدي به مادر و ساير اعضاي خانواده شده است که خود جنبه هاي تنبيهي حکم را افزايش داده است.

محموله پودرهاي تهيه شکلات به مصرف شکلات نرسيد

پليس آگاهي شهرستان نيشابور کاميونت حامل پودرهاي تهيه شکلات را قبل از مصرف توقيف کرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: يکي از تيم هاي پليس آگاهي اين فرماندهي در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي، حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميونت در ورودي شهر نيشابور مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کردند.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: ماموران در بازرسي دقيق از اين خودرو مقدار 620 کيلوگرم پودر قاچاق و فاقد مدارک گمرکي لازم که در تهيه شکلات از آن استفاده مي شد کشف کردند.

وي با اشاره توقيف خودرو کاميونت خاطرنشان کرد: ارزش تقريبي اين محموله 511 ميليون ريال برآورد شده است.

تصادف سمند با پرايد 8 مصدوم بجا گذاشت

کارشناس ستاد هدايت عمليات بحران و کميته پدافند غير عامل دانشکده علوم پزشکي نيشابور از تصادف سمند با ­پرايد­­­­­ در محور نيشابور به سبزوار خبر داد

مصطفي افشار نيک در گفت وگو با خبر نگار وب دا گفت : اين حادثه ساعت 14 روز جمعه 28/1/1394 اتفاق افتاد و سريعا دو دستگاه آمبولانس پايگاه هاي حسن آباد(عطار) و هلال احمر به محل اعزام شدند

وي افزود پرسنل اورژانس 115 پس از اعزام به محل مشاهده نمودند که يک دستگاه سمند به شدت با يک پرايد برخورد نموده است و هشت نفر در اين حادثه دچار جراحات مختلف شده بودند

افشار اضافه کرد: سريعا اقدامات اوليه شامل پانسمان ، کنترل خونريزي و ثابت سازي شکستگي ها در محل انجام شد و سه مصدوم در محل درمان شدند و ساير مصدومين به بيمارستان 22 بهمن و حکيم منتقل شدند

افشار در پايان ضمن تشکر از همکاري پرسنل اورژانس حکيم و 22 بهمن با ستاد بحران دانشکده ، به رانندگان محترم توصيه نمود در جاده هاي خلوت با سرعت مطمئنه حرکت نمايند