اخبار ورزشی شهرستان نیشابور
اخبار ورزشی شهرستان نیشابور

دانش آموزان شناگر نیشابوری در تیم ملی سه نفر از شناگران تیم آموزشگاه های نیشابور به مسابقات بین المللی که در کشور ترکیه برگزار می شد دعوت شدند. این شناگران علی تاجیک، شناگر نوجوان نیشابوری که در مسابقات لیگ شنای کشور موفق به جابجایی 9رکورد ملی شده بود د و همچنین، حسین صدیقی و محمد […]

دانش آموزان شناگر نیشابوری در تیم ملی

سه نفر از شناگران تیم آموزشگاه های نیشابور به مسابقات بین المللی که در کشور ترکیه برگزار می شد دعوت شدند.

این شناگران علی تاجیک، شناگر نوجوان نیشابوری که در مسابقات لیگ شنای کشور موفق به جابجایی 9رکورد ملی شده بود د و همچنین، حسین صدیقی و محمد قائمی دو شناگر دیگر همشهری مان هستند که با درخشش در مسابقات کشوری، به اردوی تیم ملی راه یافتند.

به این ترتیب تیم ملی شنای جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی که اواخر فروردین در کشور ترکیه در برگزار خواهد شد با حضور سه شناگر نیشابوری شرکت خواهد کرد.چندی است که شنای نیشابور به همت مربیان مجرب همچون مجید شورورزی، غلامرضا امینی و صادق اسدی از رونق خوبی، به ویژه در بخش دانش آموزان برخوردار شده است.

موفقیت شنای آموزشگاه های نیشابور

عنوان پنجمی در لیگ برتر کشور و کسب دو رکورد ملی

تیم شنای آموزشگاههای نیشابور که در مسابقات آزاد کشوری این رشته شرکت کرده بود، در رقابت با بزرگان شنای ایران، با کسب عنوان پنجمی به کار خود در لیگ کشور پایان داد.

تیم شنای نیشابور که با عنوان «تیم آموزشگاه های نیشابور» در این مسابقات شرکت کرده بود توانست در رقابت با تیم هایی همچون نفت تهران، مقاومت تهران و موج های آبی مشهد (قهرمان دو دوره این مسابقات) در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

در این مسابقات که به میزبانی تهران و در مجموعه آزادی برگزار گردید، تیم آموزشگاههای نیشابور با 15 شناگر و 4 همراه شرکت نمود و ضمن به نمایش گذاشتن شایستگی جوانان خوش آتیه نیشابوری، در نهایت به مقام پنجمی کشور قناعت نمود. 190شناگر در قالب 12 تیم و 34 مربی در این مسابقات شرکت کرده بودند.

لیگ کشور در چهار مرحله برگزار می شود که در مسابقات امسال تیم موجهای آبی مشهد به مقام اول رسید و تیم های نفت تهران، مقاومت تهران ، ناجیان البرز دوم تا چهارم شدند و آموزشگاههای نیشابوردر جایگاه پنجم قرار گرفت.

گفتنی است که در این مسابقات 4 رکورد کشوری جا به جا گردید که دو رکورد آن توسط شناگران نیشابوری کسب شد.

تیم شنای نیشابور را آقایان غلامرضا امینی، صادق اسدی، میثم سعادتی و علی کوشکی همراهی می کردند.

لازم به ذکر است اعزام تیم ها معمولا با همکاری اداره ورزش و جوانان (تربیت بدنی آزاد) صورت می گیرد. این در حالی است که به گفته دست اندکاران تیم، آنان حمایت خاصی از اداره مزبور دریافت نکرده و حضور آنان در مسابقات به همت اداره آموزش و پرورش نیشابور و مربیان آن صورت پذیرفته است.

نیشابور قطب اصلی ژیمناستیک کشور می‌شود

تسنیم: دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: در صورت افتتاح سالن اختصاصی ژیمناستیک در نیشابور، این شهرستان تبدیل به یکی از مهمترین قطب‌های ژیمناستیک کشور می‌شود.

محمود سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سال گذشته انتخابات ریاست هیئت خراسان رضوی برگزار شد که هدف آن ارتقای ورزش ژیمناستیک بوده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه پیگیری شده از سال گذشته افزایش سطح دانش و علمی مربیان ژیمناستیک استان است که در همین راستا هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برای ارتقای دانش مربیان برگزار می‌شود.

دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی افزود: در سال 94 نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که در بخش کارآیی دانش مربیان و بخش سخت افزاری سالن‌ها و دیگری مسابقات است که بر همین مبنا هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی نیز درخواست برگزاری بیشترین کلاس‌های مربی‌گری، دوره‌های مهدکودک و دوره‌های داوری را در سطح کشور دارد.

وی گفت: هم اکنون براساس آنچه که آموزش وپرورش عنوان می‌کند باید طرح استعدادیابی از 9 سالگی در مدارس آغاز شود اما بر اساس آنچه که در رشته ژیمناستیک مطرح است آموزش و قبل‌تر از آن استعدادیابی است که باید از زمان پیش دبستانی و مهدکودک آغاز شود چرا که ژیمناستیک یک ورزش پایه است و تمام فاکتور‌ها مطرح است و این فاکتور‌ها در زمان کودکی شکل می‌گیرد.

دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: نخستین هدف ما در سال 94 این است که بتوانیم طرح استعدادیابی ژیمناستیک را پیاده کنیم و دیگری اجرای طرح استعدادیابی در دوره‌های تابستانی است که ما حداقل 100 نفر که فاکتورهای ژیمناستیک را دارند بتوانیم انتخاب کنیم.

سلطانی بیان کرد: هم اکنون تمامی شهرستان‌ ها دارای سالن ژیمناستیک هستند اما به عنوان مثال هم اکنون شهرستان نیشابور به دنبال گرفتن مجوز‌های لازم جهت ساخت سالن اختصاصی ژیمناستیک در نیشابور است که اگر آن سالن افتتاح شود نیشابور به یکی از قطب‌های اصلی ژیمناستیک کشور تبدیل می‌شود چرا که حتی با توجه به ظرفیت موجود، این شهرستان توانایی برگزاری مسابقات کشوری را دارد.

وی گفت: هم اکنون 6 شهرستان به صورت فعال در رشته ژیمناستیک فعال هستند و هم اکنون تنها سالنی که برای ژیمناستیک در خراسان رضوی استاندارد و توانایی برگزاری مسابقات کشوری را دارد سالن یزد داد.