جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور
جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور

  عمل جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور در بيمارستان 22 بهمن انجام شد. به گزارش وب­دا، عمل جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور توسط دکتر رقيه عربخاني در بيمارستان 22 بهمن انجام شد . جراح و متخصص گوش و حلق و بيني افزود: بيمار دختربچه 8 ساله که […]

 

عمل جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور در بيمارستان 22 بهمن انجام شد.

به گزارش وب­دا، عمل جراحي ترميم عصب صورت براي اولين بار در نيشابور توسط دکتر رقيه عربخاني در بيمارستان 22 بهمن انجام شد .

جراح و متخصص گوش و حلق و بيني افزود: بيمار دختربچه 8 ساله که که بدنبال تصادف با اتومبيل دچار قطع کامل سه شاخه اصلي عصب صورتي ( فاسيال) شده بود که نياز به ترميم در سه روز بعد از حادثه داشت.

دکتر رقيه عربخاني گفت: بيمار در روز دوم بعد از حادثه به اتاق عمل منتقل و پس از معاينه با ميروسکوپ قطع سه شاخه عصب تاييد شد. طي عمل جراحي ، انتهاي هر سه عصب مشخص و سپس توسط نخ نايلون 0/10 بصورت end to end آناستوموز شد.

وي اضافه کرد : خوشبختانه چون ترمم عصب فاسيال در مقايسه با خيلي از اعصاب محيطي ديگر پس از ترميم دقيق پيش آگهي خوبي دارد ، انجام اين عمل جراحي باعث مي ود که بهبودي حداقل به درجه 3 برسد و بيمار در حال استراحت صورت قرينه داشته باشد و چشم بيمار موقع خواب بسته بماند و آتروفي صورت اتفاق نمي افتد.

جراح و متخصص گوش و حلق و بيني اظهار داشت: اين در حالي است که اگر ترميم به موقع و درست انجام نشود آتروفي شديد عضلات همان سمت صورت همرا به غيره قرينه بودن شديد صورت حتي در حالت استراحت و باز ماندن کامل پلک و عوارض ناشي از آن رخ مي دهد .