برگزاري بازي هاي محلي شهرستان فيروزه يادمان زنده ياد محمد مهرداد
برگزاري بازي هاي محلي شهرستان فيروزه يادمان زنده ياد محمد مهرداد

برگزاري بازي هاي محلي شهرستان فيروزه يادمان زنده ياد محمد مهرداد در دوازدهمين روز از فروردين و بر اساس يک سنت قديمي اهالي چهار روستاي ينگه قلعه ، شمس آباد ، حصار کوشک و قاراچشمه بخش مرکزي شهرستان فيروزه جشنواره بازي هاي بومي – محلي را در محل سالن ورزشي مرحوم محمد مهرداد برگزار نمودند. […]

برگزاري بازي هاي محلي شهرستان فيروزه يادمان زنده ياد محمد مهرداد

در دوازدهمين روز از فروردين و بر اساس يک سنت قديمي اهالي چهار روستاي ينگه قلعه ، شمس آباد ، حصار کوشک و قاراچشمه بخش مرکزي شهرستان فيروزه جشنواره بازي هاي بومي – محلي را در محل سالن ورزشي مرحوم محمد مهرداد برگزار نمودند.

در اين مسابقات محلي جوانان چهار روستا در بازهاي محلي « گوي مله ، اشَّک چادري ، مَل ، طناب کشي ، صعود از طناب و دال پلان (نشانه روي) » شرکت کردند.

در اين مجموعه بازيها حدود 300 نفر از اهالي چهار روستاي فوق شرکت پرشور داشتند. حضور کهنسالان روستاها در کنار کودکان، جوانان، نوجوانان و ميانسالان پرشور بسيار چشمگير و جالب بود.

جشنواره بازيهاي بومي و محلي بخش مرکزي به همت شوراي توسعه چهار روستاي ينگه قلعه ، حصار کوشک ، شمس آباد و قاراچشمه و همکاري شوراهاي اسلامي و دهياران برگزار شد و به 30 نفر از برندگان هدايايي به رسم ياد بوداهدا شد.باز افکن رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان فيروزه و تاجيک بخشدار مرکزي در زمان برگزاري اين مسابقات حضور داشتند و در پايان مسابقات جوايز برترين هاي اين دور از مسابقات را اهدا نمودند.

بخشدار مرکزي در سخناني کوتاه از دست اندر کاران اين مسابقات و خصوصا اعضاي شوراي توسعه چهار روستا و اعضاي شوراي اسلامي و دهياران تقدير و تشکر نمود و ابراز اميدوراي نمود با تقويت بازهاي محلي بخشي از فرهنگ سنتي منطقه احيا شود تا شادابي و نشاط در نسل جوان همچون گذشته متبلور و پايدار گردد و انحرافات به حداقل برسد.

وي ضمن درود به روح زنده ياد محمد مهرداد از خانواده گرامي اين جوان که اقدام ارزشمند اهداي زمين و ساخت ورزشگاه را انجام دادند گفت: اميدواريم با حمايت مسولان شهرستان تا اوايل تابستان شاهد افتتاح اين مجموعه ورزشي باشيم.

گفتني است زنده ياد محمد مهرداد در سن 20سالگي در آبان ماه 89در اثر سانحه ي تصادف دار فاني را وداع گفت و به همت خانواده ي وي براي تشويق جوانان به ورزش، مجموعه ي ورزشي از جمله سالني با زير بناي 900متر مربع، در زميني به وسعت 5هزار متر در حال احداث است و تاکنون با 80 درصد پيشرفت، بيش از سه ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.