مراسم «صداي پاي بهار» در آخرين چهارشنبه سال
مراسم «صداي پاي بهار» در آخرين چهارشنبه سال

براي نخستين بار در نيشابور برگزار مي شود: مراسم «صداي پاي بهار» در آخرين چهارشنبه سال هم زمان با آيين باستاني موسوم به چهارشنبه سوري، در شب آخرين چهارشنبه سال، در نيشابور برنامه ويژه اي برگزار مي گردد. به گفته رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي نخستين بار با هماهنگي به عمل آمده ميان […]

براي نخستين بار در نيشابور برگزار مي شود:

مراسم «صداي پاي بهار» در آخرين چهارشنبه سال

هم زمان با آيين باستاني موسوم به چهارشنبه سوري، در شب آخرين چهارشنبه سال، در نيشابور برنامه ويژه اي برگزار مي گردد.

به گفته رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي نخستين بار با هماهنگي به عمل آمده ميان دستگاه هاي ذيربط بنا شده است که با هدف کاهش تبعات و اتفاقات منفي حوادث چهارشنبه آخر سال و آگاه سازي عمومي و سازماندهي برنامه ها از ظرفيت نهادهاي غيردولتي و همکاري دستگاه هاي مسئول براي اجراي برنامه هاي متناسب با فرهنگ ايراني و اسلامي استفاده شود.

عباس کرخي در گفت و گو با خيام نامه افزود: در اين زمينه با انجمن هنرهاي نمايشي شهرستان و شوراي موسيقي نيشابور که تشکل هايي با عضويت هنرمندان خوش نام شهرستان هستند، ويژه برنامه «صداي پاي بهار» در نقاط مختلف شهرستان طراحي و اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: نيشابور شهر مهرباني و فرهنگ است و همکاري شهروندان در اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري باعث ارتقاي سطح اين برنامه ها خواهد شد و از طريق نشريه شما از شهروندان مي خواهم با ارايه پيشنهادهاي خود در اين خصوص ما را در اجراي هر چه بهتر اين برنامه کمک کنند.

به گفته وي، محل هاي برگزاري جشن ويژه استقبال از بهار ظرف هفته آينده از طريق تبليغات شهري و مطبوعات محلي به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

کرخي اظهار داشت: نياکان ما در طول تاريخ بلند خود همواره تازه شدن طبيعت را جشن مي گرفته اند و آتش به عنوان مظهر پاکي و رمز حيات و زندگي نزد ايشان جايگاه ويژه اي داشته است. ايرانيان يگانه پرست، سوختن بدي ها در آتش را نماد خلوص براي ورود به بهار و سال نو مي گرفته اند و با ورود اسلام به اين سرزمين هم آيين هاي هماهنگ با فرهنگ يگانه پرستي قوت و اصالت خود را حفظ کرده اند.