كمانچه كامور، تک ستاره ضيافت بزرگداشت نقاش آلماني
كمانچه كامور، تک ستاره ضيافت بزرگداشت نقاش آلماني

كمانچه كامور، تک ستاره ضيافت بزرگداشت نقاش آلماني بزرگداشت اتو پينه نقاش برجسته آلماني با اجراي نويني از موسيقي آرش کامور؛ آهنگساز و نوازنده نيشابوري و برجسته کمانچه ايران برگزار شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي)، مراسم بزرگداشت « اتوپينه» نقاش معاصر آلماني روز 5 اسفندماه با حضور هنرمندان داخلي و خارجي […]

كمانچه كامور، تک ستاره ضيافت بزرگداشت نقاش آلماني

بزرگداشت اتو پينه نقاش برجسته آلماني با اجراي نويني از موسيقي آرش کامور؛ آهنگساز و نوازنده نيشابوري و برجسته کمانچه ايران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي)، مراسم بزرگداشت « اتوپينه» نقاش معاصر آلماني روز 5 اسفندماه با حضور هنرمندان داخلي و خارجي درموزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد كه طي اين مراسم آرش كامور نوازنده برجسته همشهري مان به همراه شايان شکرابي نوازنده پيانو به اجراي قطعاتي از موسيقي ايراني خواهند پرداخت.

اين دو نوازنده در اين مراسم دو قطعه از آلبوم در دست انتشار آرش کامور را در مقام آهنگساز و نوازنده کمانچه اجرا كردند.

مراسم بزرگداشت اتو پينه نقاش و تصويرگر برجسته آلماني در موزه هنرهاي معاصر و در جمع هنرمندان برجسته‌اي چون لوريس چکناواريان و مقامات رسمي و ديپلماتيک، از جمله سفير آلمان در تهران، با يک اجراي بي‌نظير موسيقي از جديدترين مجموعه در دست انتشار آرش کامور به خوبي به نقطه تلاقي تصوير و نوا مبدل شد.

در اين مراسم که عصر روز پنجم اسفند ماه در تالار موزه هنرهاي معاصر تهران و در حضور جمع بزرگي از مقامات و هنرمندان عرصه‌هاي مختلف از جمله لوريس چکناواريان، سفير و مقامات بلندپايه سفارت آلمان، احمد مسجدجامعي، علي مرادخاني (معاونت هنري وزارت ارشاد)، ساعد مشکي، محمد تاتاري، بهمن عبدي، رضا يحيايي و جمعي ديگر از اديبان، مقامات و هنرمندان سينما و تئاتر برگزار شد، آرش کامور با همراهي شايان شکرآبي به اجراي دو قطعه موسيقي بي کلام از آلبوم در دست انتشار خود، پرداخت.

اين اجرا از ساخته‌هاي کامور را که آن را بزرگترين نقطه قوت برنامه بزرگداشت اتوپينه عنوان کرده اند، به صورت همنوازي کمانچه و پيانو‌، تلفيقي بسيار زيبا و لطيف از موسيقي اصيل ايراني و موسيقي کلاسيک را به نمايش گذاشت. به نوشته سايت «فرجام نيوز» اجرا به قدري موفقيت‌آميز و زيبا بود که حاضرين تا مدتها پس از اتمام موسيقي به تشويق پرداختند و در حين اجراي موسيقي نيز بسياري از حاضرين متاثر شده و تحسين خود را با بيان‌هاي متفاوتي ابراز نمودند.

اين سايت نوشت: شايد بتوان گفت قدرت تصويرسازي ذهني از فضاي موسيقي آرش کامور و اجراي خوب اين موسيقي از بزرگترين دلايل اين تشويق‌ها بود چرا که با توجه به سبک تصويرگري اتوپينه به راحتي مي‌شد موسيقي تصويرساز کامور را به آثار بديع و خلاقانه اين نقاش گره زد.

از سويي ديگر تاکيد اصلي اين بزرگداشت بر پيوند فرهنگي و هنري ملت‌ها بود که در مرزهاي جغرافيايي نمي‌گنجد، همچنان که اتوپينه در آثار خويش از معماري اصفهان الهام گرفته بود. سازنوازي زيباي آرش کامور نيز در همين راستا و با تلفيق يکي از کهن‌ترين و اصيل‌ترين سازهاي ايراني يعني کمانچه با پيانو که شناخته ‌شده‌ترين ساز کلاسيک در دنياست جلوه هدفگذاري اين مراسم را تقويت کرد.

سفير آلمان در بخشي از سخنان خود درباره اتوپينه در اين مراسم گفت: در روزهايي که ما در تدارک انجام اين بزرگداشت براي اتوپينه بوديم، او بسيار خشنود بود که ميتواند اين نمايشگاه بزرگ را از آثار خود در تهران برپا کند چرا که بسياري از آثار او الهام گرفته از رنگ‌آميزي‌هاي معماري ايراني بود.

وي افزود: بخشي از کارهاي اتوپينه با عنوان «رنگين‌کمان» در اين نمايشگاه که در واقع ضيافتي از نور، خلاقيت و رنگ است به نمايش درآمده هر چند که اتوپينه مدت کوتاهي است دار فاني را وداع گفته اما يقين داريم برنامه‌اي که امشب در اين نمايشگاه براي او ترتيب داده شده از بهترين نمايشگاه‌هايي است که وي در سراسر دنيا داشته است.