حوادث نیشابور
حوادث نیشابور

آتش در گلستان آتش سوزي در يک گل فروشي واقع در خيابان فردوسي شمالي نيشابور منجر به وروود خسارت سنگين مالي به اموال اين فروشگاه شد. در پي اعلام آتش سوري در مغازه گل فروشي در خيابان فردوسي شمالي، به سامانه 125 آتش نشاني 2 تيم از آتش نشانان ايستگاه 4 و 7 براي خاموش […]

آتش در گلستان

آتش سوزي در يک گل فروشي واقع در خيابان فردوسي شمالي نيشابور منجر به وروود خسارت سنگين مالي به اموال اين فروشگاه شد.

در پي اعلام آتش سوري در مغازه گل فروشي در خيابان فردوسي شمالي، به سامانه 125 آتش نشاني 2 تيم از آتش نشانان ايستگاه 4 و 7 براي خاموش کردن آتش به محل اعزام شدند. آتش نشانان پس از مهار آتش اقدام به جدا سازي و خاموش کردن کامل آتش نمودند. ولي حساسيت گل ها و لوازم داخل اين مغازه موجب خسارت بالاي آن شد.

به گزارش آتش نشاني نيشابور، عدم وجود سيستم اعلام حريق و بروز حادثه در ساعات اوليه بامداد سبب گسترش آتش سوزي و خسارت فراوان به اين گل فروشي شد. علاوه بر گل ها و لوازم داخل مغازه، به سقف و ديوارها نيز در اثر دود و حرارت خسارت وارد شد. علت اين آتش سوزي در دست بررسي است .

توجه داشته باشيد که نصب سيستم اعلام حريق در واحدهاي کسبي در زمان تعطيلي مغازه مي تواند تا حد زيادي از افزايش خسارت جلوگيري نمايد.

سقوط کودک به درون چاه

بي احتياطي مقني و صاحب خانه حادثه آفريد

چاهي که براي فاضلاب در درون پارکينگ و درست مقابل درب خروجي منزل در حال حفر بود، در زمان تعطيلي کارگران بدون درپوش رها شده بود که کودک صاحب خانه هنگام خروج به درون اين چاه 5 متري سقوط کرد.

در پي تماس والدين کودک با سامانه 125 آتش نشاني نيشابور يک تيم از نجاتگران ايستگاه 1 به محل اعزام شدند.

پس از بررسي هاي اوليه يکي از نجاتگران به داخل چاه رفته و با قرار دادن کلاه ايمني بر سر کودک، که خوشبختانه هيچ آسيبي به او نرسيده بود، با استفاده از سفره نجات و طناب وي را بالا کشيدند.

آتش نشاني نيشابور به شهروندان توصيه کرد که از حفر نمودن چاه در نزديکي درها و مسير هاي اصلي رفت و آمد خودداري نمايند و هرگز سر چاه را باز نگذارند.

بازداشت صيادان معرکه گير

تسنيم: متخلفيني که با صيد مارها در اين شهرستان اقدام به معرکه‌گيري کرده بودند، دستگير شدند..

رئيس اداره حفاظت محيط زيست نيشابور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در نيشابور اظهار داشت: ماموران يگان حفاظت محيط زيست با همکاري ماموران آگاهي شهرستان پس از گشت‌ و کنترل اين متخلفان را در محل چهارشنبه‌بازار دستگير کردند.

محمدمهدي نوربخش با بيان اينکه متخلفان اقدام به زنده‌گيري غيرمجاز يک حلقه مار افعي و تير مار کرده و معرکه‌ گرفته بودند، عنوان کرد: متخلفان به استناد ماده 2 و 31 آئين‌نامه اجرايي شکار و ماده 10 قانون شکار و صيد و ماده 680 قانون مجازات اسلامي ضمن تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي همچنين عنوان کرد: توزيع علوفه براي تامين منابع غذايي وحوش با توجه ريزش نزولات آسماني در برخي از مناطق شهرستان مانند منطقه حفاظت شده رئيسي توسط ماموران اين اداره انجام شد.

نوربخش از کشاوران و همشهريان خواست باقيمانده غلات و مواد غذايي خود را در اختيار پرندگان و وحوش گرسنه قرار دهند.

 

بازداشت شکارچي آهو در نيشابور

مامورين يگان حفاظت محيط زيست شهرستان نيشابور طي بازرسي از منزل يك متخلف شكار و صيد در روستاي عطائيه لاشه كامل يك راس آهو را كشف كردند .

به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي، محمد مهدي نوربخش گفت: پس از اخذ نيابت قضايي، مامورين يگان حفاظت محيط زيست شهرستان نيشابور طي بازرسي از منزل يك متخلف شكار و صيد در روستاي عطائيه لاشه كامل يك راس آهوي نر شامل سر و اجزاي حيوان كه تازه شكار شده بود را كشف و ضبط كردند .

رئيس اداره حفاظت محيط زيست نيشابور افزود: يكدستگاه دوربين شكاري بهمراه يك قبضه اسلحه تك لول به همراه 2 فشنگ ساچمه زني كه متعلق به غير مي باشد و 11 فشنگ اسلحه برنو ، 15 عدد پوكه و يك فشنگ اسلحه كلاشينكف ، يك عدد قنداق چوبي ،5 عدد تير گلوله زني از منزل اين متخلف كشف و ضبط گرديد .

نوربخش ادامه داد: شايان ذكر است به استناد بند ج ماده 10 و بند الف ماده11 وبند الف و ب ماده 12قانون شكار و صيد مصوب ( مصوب 16/3/46 با اصلاحات مصوب 30/1/53 و25/9/ 75 ) قانون مجازات اسلامي پرونده اي در اين خصوص تشكيل و متخلف به مراجع قضايي معرفي و ضمن توقيف اسلحه و مهمات مكشوفه ،نامبرده در بازداشت به سر مي برد .