کلنگ بخش آنژيوگرافي و جراحي قلب نيشابور بر زمين خورد
کلنگ بخش آنژيوگرافي و جراحي قلب نيشابور بر زمين خورد

به همت همشهري نيکوکار: کلنگ بخش آنژيوگرافي و جراحي قلب نيشابور بر زمين خورد وضعيت بخش سلامت نيشابور مطلوب نيست خيرين به سمت بخش سلامت حرکت کنند نمايندگان ادوار قبلي و فعلي مقصر کاستي هاي شهر هستند و ظاهرا براي نيشابور چندان جان فشاني نکرده اند احسان سلیمانی / کلنگ احداث بخش هاي آنژيوگرافي و […]

به همت همشهري نيکوکار:

کلنگ بخش آنژيوگرافي و جراحي قلب نيشابور بر زمين خورد

وضعيت بخش سلامت نيشابور مطلوب نيست

خيرين به سمت بخش سلامت حرکت کنند

نمايندگان ادوار قبلي و فعلي مقصر کاستي هاي شهر هستند

و ظاهرا براي نيشابور چندان جان فشاني نکرده اند

احسان سلیمانی / کلنگ احداث بخش هاي آنژيوگرافي و جراحي قلب باز بيمارستان 22 بهمن به همت خيّر نيک انديش محمدمهدي شفيعي طي مراسمي با حضور نماينده وزارت بهداشت، جمعي از خيرين، پزشکان و مسئولين نيشابور بر زمين خورد و همچنين از پروژه در حال احداث اورژانس 22 بهمن بازديد به عمل آمده و آزمايشگاه ژنتيک افتتاح شد.

گفتني است: اين ساختمان شامل بخش آنژيوگرافي، بخش ICU قلب باز و بخش جراحي قلب باز مي باشد و داراي 3 طبقه و 615 مترمربع زيربنا خواهد بود که اعتبار برآورد شده براي ساخت اين مجموعه حدود يک ميليارد و 200 ميليون تومان است.

محمد مهدي شفيعي، نيشابوري مقيم تهران در اين نشست با انتقاد از عملکرد برخي مسئولين و نمايندگان اظهار داشت: ما بايد کسري هاي شهر را بررسي کنيم و ببينيم که چه کساني در اين زمينه مقصر هستند. بي ترديد بخشي از کساني که مقصر هستند، برخي نمايندگان ادوار قبلي و فعلي شهر هستند و ظاهرا چندان براي شهرستان جان فشاني نکرده اند. ما اين همه جلسه گذاشتيم و صحبت کرديم اما يک بار شد دور هم جمع شويم و طومار بنويسيم و سؤال کنيم که آقاي نماينده واقعا براي شهر چند کار اساسي انجام داده اي؟

وي تصريح نمود: با اين که 27 سال است در اين شهر نيستم، ولي خود را همچنان نيشابوري مي دانم.

شفيعي پيشنهاد داد خيرين در نيشابور بنياد خيريه سلامت را راه اندازي کنند و درآمد آن را هم صرف امور خيريه سلامت کنند.

مدير کل دفتر مديريت بيمارستاني وزارت بهداشت در اين مراسم گفت: توجه مردم و خيران به حوزه سلامت، نيازي با اولويت و بسيار حياتي است و امروزه نوع کمک هاي خيرين بايد تفاوت يابد و ماندگار و اساسي باشد.

دکتر سيد احمد تارا با ابراز خرسندي از پيشنهاد محمد مهدي شفيعي در خصوص تأسيس بنياد خيريه سلامت افزود: اگر خيّري در ساخت پروژهاي درماني همکاري کند با توجه به ابلاغ تعرفه هاي جديد پزشکي ميتواند با داشتن ارزش افزوده نسبت به ادامه کار خيّر و انتفاعي شدن سازمان خيريه خود اقدام نمايد و منفعت کار خير او صرف ادامه امور خيريه گردد.

در ادامه مراسم، سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور متذکر شد: وضعيت فيزيکي بخش سلامت نيشابور وضعيت مطلوبي نيست و با توجه به محدوديت منابع دولتي، نياز به کمک خيرين در توسعه مراکز درماني به شدت احساس ميشود.

دکتر محسن عظيمي نژاد افزود: شاخص ضريب اشغال تخت بيمارستاني در نيشابور 81 درصد و شاخص سرانه تخت بيمارستاني 6 مي باشد که نسبت به ميانگين کشوري و حتي نسبت به بسياري شهرهاي کوچکتر از نيشابور، به شدت عقب مي باشيم.

وي افزود: بيمارستان 320 تخت خوابي نيشابور که در سال 90 تصويب شد، تنها روي کاغذ مانده است و جز مبلغ اندکي تخصيص بودجه نداشته است. ساختمان فعلي بيمارستان 22 بهمن هم کلنگي است و بايد تخريب شده و از نو ساخته شود و مطلوب اين است که با حفظ فعاليت هاي درماني جاري، از محل طرح هاي ملي و کمک خيرين در همان محل، بيمارستان 560 تخت خوابي مجهزي را احداث کنيم.

عظيمي نژاد ضمن اشاره به حدود 12 هزار بيمار معلول در نيشابور اظهار داشت: با ساخت مرکز تخصصي درماني، آموزشي و پژوهشي سلامت مادر و جنين با همت مردم و خيرين تا 95 درصد مي توان از تولد نوزادان معلول پيشگيري نمود.

وي کمبود شديد فضاي زايشگاهي با توجه تولد روزانه 35 نوزاد، نياز به 835 تخت بيمارستاني در حال حاضر و 1126 تخت تا پايان برنامه توسعه پنجم، کمبود فضاهاي درمانگاهي و کمبود امکانات تشخيصي آزمايشگاهي را از ديگر کمبودها و نيازهاي حوزه سلامت نيشابور دانست.

اين مقام مسئول حوزه درمان طرح توسعه ساختمان اورژانس 22 بهمن و بخش شيمي درماني را از پروژه هاي در دست اقدام اين دانشکده عنوان نمود و در ادامه به راه اندازي کلينيک هاي تخصصي فيروزه و قدمگاه و همچنين راه اندازي کلينيک هاي تخصصي بيمارستان 22بهمن وحکيم که اکنون فضاي آن اجاره اي و ناکافي است، اشاره کرد.

وي اظهار داشت: 95 هزار بيمار ديابتي و در همين حدود بيمار فشار خوني در نيشابور داريم، از اين رو در حال راه اندازي کلينيک هاي تخصصي ديابت، فشار خون و بيماري هاي تيروئيد هستيم. همچنين ايجاد کلينيک تخصصي بيماري هاي خاص را به همت خير نيک انديش شهرمان آقاي فرح بخشي در دست اقدام داريم.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکي در امور مشارکت هاي اجتماعي هم در ادامه مراسم اظهار داشت: همانطور که برخي از خيرين نيز تأکيد دارند، با توجه به نياز شديد شهر نيشابور بايد حرکت خيرين به سمت بخش سلامت سوق يابد. ما نيز نيازسنجي کرده ايم براي اينکه اولويت ها در بخش سلامت مشخص شود تا بدانيم که از کمک ها در چه بخش هايي ضرورت دارد استفاده شود.

دکتر ظهير مظلومي تصريح نمود: قدرداني از آقاي شفيعي در برابر خدمت بزرگي که ايشان براي شهر انجام داده اند، در توان ما نيست، چرا که ديگر نياز به مراجعه مردم به مشهد و شهرهاي ديگر براي دريافت خدمات تشخيصي و درماني قلب و آنژويگرافي نيست.

محمد رفيقيان رئيس انجمن مديران صنايع و خير با سابقه نيشابور نيز با تأکيد بر نياز حوزه سلامت به مشارکت خيرين، به نمايندگي از مردم شهرستان از اقدام خيرخواهانه شفيعي قدرداني نمود.

حسين اسدالهي معاونت امور عمراني فرمانداري نيشابور با برشمردن مزاياي سرمايه گذاري در نيشابور اظهار داشت: راه برون رفت از مشکلات تراکم جمعيتي، ترافيکي و کاري در شهرهاي بزرگي چون مشهد، تقويت و گسترش شهرهاي ديگر است و نيشابور براي اين امر موقعيت مناسبي دارد.

نویسنده:احسان سلیمانی