مديريت مصرف سوخت
مديريت مصرف سوخت

مديريت مصرف سوخت (بخش دوم) در شماره هاي پيش به چند نكته در باره مديريت مصرف سوخت در خودرو ها اشاره شد كه اميدواريم با رعايت آن موارد نتيجه گرفته باشيد در اين شماره نيز به مطالب مختلف ديگري اشاره مي كنيم كه مي توانيد با رعايت آنها مصرف سوخت پايين تري داشته باشيد. در […]

مديريت مصرف سوخت

(بخش دوم)

در شماره هاي پيش به چند نكته در باره مديريت مصرف سوخت در خودرو ها اشاره شد كه اميدواريم با رعايت آن موارد نتيجه گرفته باشيد در اين شماره نيز به مطالب مختلف ديگري اشاره مي كنيم كه مي توانيد با رعايت آنها مصرف سوخت پايين تري داشته باشيد.

  • در مصرف سوخت خودرو صفحه كلاچ نيز مي تواند تاثير داشته باشد به دليل اينكه صفحه كلاچ عامل انتقال قدرت است و با صاف شدن سطح آن قدرت موتور به چرخ ها انتقال پيدا نمي كند و مصرف سوخت بالا مي رود.
  • سيستم ترمز خودرو را بررسي كنيد ممكن است كه لنت ها درگير بوده و باعث ايجاد نيروي منفي شود كه در نتيجه مصرف سوخت را بالا مي برد.
  • سعي كنيد در بزرگراه ها و يا آزاد راه ها با سرعت مناسب رانندگي كنيد حدود 90 كيلومتر در ساعت كه بهترين حالت مصرف سوخت به وجود مي آيد در سرعت هاي خيلي بالا و خيلي پايين مصرف سوخت خودرو بالاتر مي رود.
  • از سوخت مناسب براي خودرو استفاده كنيد كه از مراكز معتبر توزيع مي شود و به ياد داشته باشيد هر نوع مكملي را جهت پايين آوردن سوخت در خودرو استفاده نكنيد .
  • در صورت امكان پشت چراغ قرمزها با توجه به شرايط مختلف خودرو را خاموش كرده كه البته اين كار در خودرو هاي جديد به صورت اتوماتيك انجام مي شود.
  • جهت سرويس هاي ادواري و تعميرات حتما به مراكز و افراد مطمئن و معتبر مراجعه كنيد تا به صورت اصولي و استاندارد خودرو را تعمير و تنظيم كند تا در مصرف سوخت خودرو خللي وارد نشود.

در انتها بايد گفت كه مديرت مصرف سوخت خودرو به خود شما بر مي گردد به آموزش هايي كه به شما داده شده به فرهنگي كه در جامعه نسبت به مصرف خودرو رواج پيد كرده و حتي به مديريت و نگرش توليد كننده خودرو شما مي توانيد خودرويي تهيه كنيد با تعداد سيلندر و حجم موتور بيشتر اما مصرف سوخت كمتر و بالعكس و يا مي توانيد سوختي مصرف كنيد كه راندمان خودرو را بالا ببرد و يا اينكه با استفاده از سوخت نامرغوب به خودروي خود صدمه وارد كنيد .

نویسنده :امیرباری