«در مورد جنايت خيابان انديشه فرضيه هايي وجود دارد که در حال پيگيري است»
«در مورد جنايت خيابان انديشه فرضيه هايي وجود دارد که در حال پيگيري است»

فرمانده انتظامي خراسان رضوي: «در مورد جنايت خيابان انديشه فرضيه هايي وجود دارد که در حال پيگيري است» بايد مسئولين اجرايي شهرستان از پديده حاشيه نشيني جلوگيري کنند، اين مسئله زيبنده هيچ شهري نيست در حاشيه حضور فرمانده انتظامي خراسان رضوي در نيشابور خبرنگاران پاسخ پرسش هاي خود را از اين مقام مسئول جويا شدند. […]

فرمانده انتظامي خراسان رضوي:

«در مورد جنايت خيابان انديشه فرضيه هايي وجود دارد که در حال پيگيري است»

بايد مسئولين اجرايي شهرستان از پديده حاشيه نشيني جلوگيري کنند، اين مسئله زيبنده هيچ شهري نيست

در حاشيه حضور فرمانده انتظامي خراسان رضوي در نيشابور خبرنگاران پاسخ پرسش هاي خود را از اين مقام مسئول جويا شدند.

فرمانده انتظامي استان در جواب اين نکته که متاسفانه اتفاقات ناگواري که در سطح شهرستان روي داده است به خصوص جنايت خيابان انديشه، در شهر احساس نا امني ايجاد کرده است، چه تدبيري در اين خصوص اتخاذ کرده ايد؟ با بيان اينکه نيشابور از شهرستان هاي قابل توجه ما است، تصريح کرد: اين اتفاقات در همه جاي دنيا مي افتد ولي همکاران من بايد زبده باشند و اين مسائل را دنبال کنند و به نتيجه برسانند، در اين مورد هم موضوع در دست بررسي است و فرضيه هايي هم وجود دارد که چون در حال پيگيري است، اجازه دهيد به سرانجام برسد تا به اطلاع مردم برسانيم.

وي افزود: نبايد با آمارهايي که ارائه مي دهيم احساس نا امني در مردم به وجود آوريم. شهر نيشابور شهر کاملا امن و فرهنگي است در عين حال در اين شهرستان افزايش سقف سازماني و افزايش نيرو صورت گرفته است، تا به حال هم موردي که شهرستان را زير سوال ببرد نداشته ايم.

سردار اميري مقدم در پاسخ به اين دغدغه که شهر نيشابور در حال گسترده شدن و حاشيه نشيني در حال افزايش است و انتظار افزايش تعداد کلانتري ها براي امنيت شهرستان مي رود و مشخصا کلانتري 14 مدتي است که راه اندازي آن طولاني شده است، اظهار داشت: بايد مسئولين اجرايي شهرستان از پديده حاشيه نشيني جلوگيري کنند، اين مسئله زيبنده هيچ شهري نيست، ما بايد تلاش کنيم کار را قانونمند اجرا کنيم، اگر قرار باشد قسمتي به شهر اضافه شود چرا تحت عنوان حاشيه نشيني؟ وي افزود: حاشيه نشيني به دنبال خود بي قانوني، عدم توجه به ساخت و سازها و کاهش ايمني مردم را به وجود مي آورد و اگر اتفاقي بيفتد چه کسي پاسخ مي دهد؟ خواهشم اين است که مسئولين شهرستان اجازه پديده حاشيه نشيني را ندهند ودر بحث گسترش قانوني شهرها نيز هرچند در سيستم دولتي با مشکل مواجهيم ولي تلاش مي کنيم خواسته هاي مردم را برآورده کنيم. اميري مقدم در پاسخ به خبرنگار ما به اين سوال که چه کساني مجازند خودرو با شيشه دودي داشته باشند، آيا حراست ادارات اين اجازه را دارند؟ تصريح کرد: شيشه دودي در حدي که داخل خودرو پيدا باشد يعني کمتر از 30 درصد براي همه مجاز است و با هر خودرويي چه مربوط به ادارات و چه مردم، در صورتي که شيشه دودي آن مانع از پيدا بودن داخل خودرو باشد برخورد قانوني صورت مي گيرد و بايد شيشه را از آن حالت در بياوردند تا بتوانند در سطح شهر تردد کنند در عين حال توصيه ما اين است که در حد 30 درصد براي کاهش مصرف سوخت و بهينه سازي سرمايش و گرمايش خودرو، در صنعت خودرو سازي ما به کار برده شود.

خبرنگار ما همچنين از تخلفي که در يکي از آموزشگاه ها صورت گرفت و فرد متخلف به دليل روابطي که داشت تبرئه شد، صحبت کرد و خواستار پاسخ شد، که سردار اميري مقدم با اشاره به اينکه در نظارتي که بر آموزشگاه ها داريم و با وجود بازديد بازرس ها به صورت محسوس يا غير محسوس خدمات و تخلفات بررسي مي شود، افزود: اگر يک مربي تخلف کند که نبايد به حساب راهنمايي رانندگي گذاشت، هر آموزشگاهي تخلف کند و به کميسيوني که خودم مسئوليتش را دارم بيايد محال است که برگردد و از خبرنگار ما خواست نام آموزشگاه و فرد خاطي را ارائه کند.

نویسنده :آزاده مهدیار