باشگاه ورزشي يا محملي براي پايگاه انتخاباتي!!
باشگاه ورزشي يا محملي براي پايگاه انتخاباتي!!

اصرار قانون گذاران پارلمان شهر بر عمل برخلاف ضوابط کشور باشگاه ورزشي يا محملي براي پايگاه انتخاباتي!! احسان سليماني/ در جريان بررسي مصوبات کميسيون ورزشي شوراي شهر در جلسه علني سه شنبه 23 دي ماه اين شورا، برخي اعضا بويژه هوشمند و حسيني قاضي بر تصميم چند ماه قبل خود مبني بر تأسيس باشگاه فرهنگي […]

اصرار قانون گذاران پارلمان شهر بر عمل برخلاف ضوابط کشور

باشگاه ورزشي يا محملي براي پايگاه انتخاباتي!!

احسان سليماني/ در جريان بررسي مصوبات کميسيون ورزشي شوراي شهر در جلسه علني سه شنبه 23 دي ماه اين شورا، برخي اعضا بويژه هوشمند و حسيني قاضي بر تصميم چند ماه قبل خود مبني بر تأسيس باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري اصرار کردند.

اين در حالي است که بر اساس ضوابط و بخشنامه وزارت کشور که در جلسه شورا نيز قرائت شد، شهرداري ها از باشگاه داري منع شده اند با اين استدلال که باشگاه داري هزينه زيادي را به دنبال دارد و توجه به آن شهرداري را از وظايف اصلي خود باز مي دارد، از سويي در قوانين کشور وظايفه اي در اين خصوص براي شهرداري ها تعريف نشده است و حتي تأکيد گرديده شهرداري هايي که از قبل صاحب باشگاه بوده اند، مي بايست نسبت به واگذاري آن اقدام نمايند.

هوشمند با ترغيب اعضا براي بررسي بيشتر موضوع راه اندازي باشگاه گفت: شهردار در رسانه ها آمار نادرستي بيان کرده و بودجه باشگاه را 400 ميليون مطرح کرده، در حالي که تنها 250 ميليون تومان است. اعضاي محترم الان مخالفت نکنيد و بگذاريد بررسي بيشتري کنيم و در آينده مجدداً به بحث بگذاريم.

شريعتمداري در مخالفت با تأسيس اين باشگاه گفت: ما بيش از ورزش قهرماني بايد ورزش همگاني را حمايت کرده و رواج دهيم. بسياري از شهرداري هاي بزرگ کشور هم باشگاه ندارند، چرا ما چنين کاري انجام دهيم؟ به عنوان نمونه با پول زيادي که خرج تيم واليبال کرديم مي توانستيم مساحت زيادي از شهر را آسفالت کنيم که نسبت به واليبال ضروري تر و اولويت دار تر مي باشد.

حسيني قاضي در واکنش گفت: اين همه پول خرج کرديم، اين هم کنار خرج هاي ديگر.

شاملي متذکر شد: نيازهاي شهر متعدد است و سرمايه محدود، لذا بايد مديريت کنيم تا هر چيزي به وقت و اندازه خود هزينه شود. من به ورزشکاران ارادت دارم اما امسال به قدر کافي براي ورزش هزينه کرده ايم و بهتر است در ماه هاي پيش رو براي آسفالت، مبلمان و چهره شهر در آستانه نوروز هزينه کنيم تا همه شهروندان و مسافران بهره مند شوند.

همت آبادي نيز تصريح کرد: وقتي بخشنامه وزارت کشور با صراحت اين کار را خلاف دانسته و حتي کساني که باشگاه دارند را به واگذاري آن ملزم ساخته، شما چرا بيهوده بحث مي کنيد و تازه هنوز دنبال تأسيس باشگاه هستيد؟ شهردار هم اساس نامه باشگاه را براي همين از شورا پس گرفت که خلاف است، بعد شما هنوز بر آن اصرار داريد؟ از سويي به برخي قراردادهاي تيم واليبال هم ايراد وارد است.

صائب نيا هم مشابه نظرات همت آبادي را تکرار کرد و در عين حال تأکيد کرد اين نظرات، دليل مخالفت وي با ورزش نمي باشد.

سپس کاشفي که کم سخن ترين عضو شورا مي باشد، از وضعيت کنوني ورزش بانوان شهر انتقاد کرد و کارهاي انجام شده را کم و ناکافي دانست و افزود: در حالي که بسياري از امکانات ورزشي را در شهر کم داريم، تأسيس اين باشگاه پرهزينه ضرورتي ندارد.

گفتني است: بنا گرديده صادق هوشمند نماينده شورا در اين باشگاه بوده و شنيده شده احتمالا يکي از نزديکان وي نيز مسئوليت باشگاه را بر عهده داشته باشد.

اين در حالي است که برگزاري المپياد ورزشي محلات نيز در کنار فضاي مثبتي که در ورزش شهرستان ايجاد کرد، انتقادهاي زيادي نيز از سوي ورزشکاران به همراه داشت و هزينه هاي بسياري نيز بر دوش شهرداري گذاشت. از سوي ديگر مردم از اينکه جيب بيت المال به محملي براي تبليغات انتخاباتي اعضاي شورا تبديل شود، نگران و حساس هستند.

لازم به ذکر است: پارسا در پايان جلسه شورا در خصوص زمان و روند انتخاب شهردار بعدي سؤال پرسيد که رئيس شورا از خبرنگاران خواست از بيان جزئيات آن خودداري کنند و صحبت در اين خصوص به صورت غيرعلني باشد، چرا که شهردار در حال حاضر مشغول به کار است؛ از همين رو خيام نامه اخلاقاً از طرح جزئيات مطرح شده خودداري مي کند.