اختصاص يک ‌ميليارد تومان براي تهيه‌ي طرح جامع گردشگري نيشابور
اختصاص يک ‌ميليارد تومان براي تهيه‌ي طرح جامع گردشگري نيشابور

اختصاص يک ‌ميليارد تومان براي تهيه‌ي طرح جامع گردشگري نيشابور مديرکل مناطق نمونه و زيرساخت‌هاي گردشگري از اختصاص يک ميليارد تومان اعتبار براي تهيه‌ي طرح جامع شهرهاي نمونه گردشگري خبر داد. تاجيک همچنين از آغاز سفرهاي نظارتي کارشناسان کارگروه شهرهاي گردشگري به اين شهرها خبر داد و افزود: اين سفرهاي نظارتي با هدف بازديد تخصصي […]

اختصاص يک ميليارد تومان براي تهيهي طرح جامع گردشگري نيشابور

مديرکل مناطق نمونه و زيرساخت‌هاي گردشگري از اختصاص يک ميليارد تومان اعتبار براي تهيه‌ي طرح جامع شهرهاي نمونه گردشگري خبر داد.

تاجيک همچنين از آغاز سفرهاي نظارتي کارشناسان کارگروه شهرهاي گردشگري به اين شهرها خبر داد و افزود: اين سفرهاي نظارتي با هدف بازديد تخصصي از تاسيسات گردشگري شهرهاي نمونه صورت مي‌گيرد که نخستين سفر در 27 دي‌ماه از شهر نيشابور خواهد بود و دومين بازديد در بهمن‌ماه به استان يزد که سه شهر نمونه گردشگري را در خود جاي داده انجام مي‌شود تا نقطه نظرات درباره‌ي اين شهرها دقيق‌تر دريافت شود.

جلال تاجيک در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين‌که اين بودجه در رديف متفرقه‌هاي بودجه‌ي سال 93 سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پيش‌بيني شده است، افزود: فعلا همين مقدار اعتبار در نظر گرفته شده؛ اما سعي داريم از شهرداري‌ها و استانداري‌ها نيز کمک بگيريم تا طرح جامع شهرهاي نمونه گردشگري تا سه چهار ماه آينده تکميل شود.

وي اضافه کرد: با توجه به سطح اعتبارات‌، شهرهاي بزرگي چون ري و شيراز را از تخصيص اين بودجه مستثني کرديم‌، چون آن‌ها نسبت به ساير شهرهاي نمونه گردشگري توانمند هستند و فعلا به اين اعتبار نيازي ندارند. فکر کرديم بهتر است سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همين مقدار بودجه اندک را براي شهرهاي نمونه گردشگري که توانمند نيستند صرف کند، با اين حساب اين اعتبار به 11 شهر نمونه گردشگري اختصاص مي‌يابد.

مشهد، شيراز، ري، نيشابور، بسطام، رامسر، لاهيجان، تفت، ابرکوه، ميبد، سرعين، ماهان و دماوند، 13 شهري هستند که از دولت قبل مصوبه‌ «شهر نمونه گردشگري» را گرفتند و کاشان نيز به عنوان شهر نمونه‌ چهاردهم در فهرست انتظار گرفتن مصوبه از دولت است تا به اين فهرست اضافه شود، اين شهرها با وجود آن‌که مصوبه هيات دولت را گرفته‌اند؛ اما تا کنون هيچ اعتبار خاصي براي‌شان تعريف نشده است.

سعيد شيرکوند معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز 19 آذرماه در جمع فرمانداران و شهرداران شهرهاي نمونه گردشگري به آن‌ها اولتيماتوم داد که تا آخر سال فرصت دارند تا با مرور برنامه‌هاي گذشته، نقشه سه سال آينده را ارائه دهند.