رکورددار برخورد با مطبوعات در مهديه نيشابور:
رکورددار برخورد با مطبوعات در مهديه نيشابور:

اگر «اوباما» گفت مي‌خواهم پياده بروم کربلا و او را ترور کردند تعجب نکنيد معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت پيشين در نيشابور حاضر شد و در جمع گروهي از مردم نيشابور در محل «مهديه» به ايراد سخن پرداخت. محمدعلي رامين که مانند اغلب نزديکان رييس دولت سابق، پيشينه اظهارات عجيب را در […]

اگر «اوباما» گفت ميخواهم پياده بروم کربلا و او را ترور کردند تعجب نکنيد

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت پيشين در نيشابور حاضر شد و در جمع گروهي از مردم نيشابور در محل «مهديه» به ايراد سخن پرداخت.

محمدعلي رامين که مانند اغلب نزديکان رييس دولت سابق، پيشينه اظهارات عجيب را در کارنامه اش دارد، و بيشتر به سبب اين اظهارنظرها و البته رکورد تذکر و توقيف مطبوعات در دوران کوتاه 13ماهه مسئوليت ش شناخته شده است، روز نهم دي ماه در سخناني در محل مهديه نيشابور گفت: اگر سال ديگر «حسين اوباما» گفت مي‌خواهم بروم راهپيمايي کربلا تعجب نکنيد، اگر شنيديد که آن آقا را ترور کردند و نگذاشتند به آنجا برسد، تعجب نکنيد.

وي در اين مراسم با اشاره به اين که 9 دي روزي گمنام و ناشناخته است که به هيچ عنوان نمي‌توان اين روز را شناخت مگر اين که فتنه‌اي که در اين روز خاموش شده است را بشناسيم، ادامه داد: فتنه را هم نمي‌توان شناخت مگر سران آن را بشناسيم و سران آن هم شناخته نمي‌شوند مگر آنها را محاکمه کنيم.

مشاور رييس دولت با بيان اين که حق سران فتنه نيست که با اين همه امکانات و هزينه از آنها نگهداري شوند، بدون اشاره به نام فرد مورد نظرش ادعا کرد: آن دو نفر را فعلا نمي‌توان محاکمه کرد، چون مدير اصلي فتنه را فعلا نمي‌شود محاکمه کرد.

وي درادامه به قدرت مقام معظم رهبري درمنطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با يک اشاره رهبري مي‌بينيد 20 ميليون شيعه از نجف تا کربلا راهپيمايي مي‌کنند، در حالي که گروهک‌هاي تروريستي با حمايت استکبار جهاني بخشي از منطقه را تصرف کرده‌اند اما جرات نمي‌کنند حمله کنند.

وي تصريح کرد: اگر سال ديگر حسين اوباما گفت مي‌خواهم بروم راهپيمايي کربلا تعجب نکنيد، اگر شنيديد که آن آقا را ترور کردند و نگذاشتند به آنجا برسد تعجب نکنيد.

رامين افزود: به نظر من اگر بخواهند براي نهم دي نامي انتخاب کنند بايد بگويند روز تجلي امامت امام خامنه‌اي.

محمدعلي رامين کيست؟

محمدعلي رامين (زاده ي بهمن 1332، دزفول) معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دهم و در دولت نهم مشاور مطبوعاتي محمود احمدي‌نژاد بود. شهرت وي به دليل 9 لغو امتياز، 15 توقيف و 61 تذکر کتبي بود که در حدود 13 ماه حضور به عنوان معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني به نشريات ايران داد که رکوردي در نوع خود محسوب مي‌شود. با اين وجود، وي در مصاحبه‌اي با روزنامه شرق، بستن روزنامه‌ها را يک «دروغ بزرگ» خواند و مدعي شد که برخوردي دوستانه با روزنامه‌نگاران داشته است. توقيف «خيام نامه» در ارديبهشت 1389 در نامه اي که از سوي او و با مُهر «فوري» ارسال شده بود، اتفاق افتاد.

او که در طول 8سال دفاع مقدس در آلمان به سر مي برده است، در زمان اقامت ش در آلمان با سوسن صفاوردي، که پس از پيروزي انقلاب در سال1357 وارد فعاليت هاي سياسي شده بود، ازدواج کرده و داراي دو فرزند پسر است.

رامين در تاريخ 10 آبان 1388، معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد. از او به عنوان تحليلگر سياسي احمدي‌نژاد و مبدع بحث‌هاي مربوط به انکار هولوکاست نام برده مي‌شود.

وي در يک مصاحبه تلفني با راديو گفتگو خطاب به مجري، که در مورد اظهارات پيشين ش درباره روحانيت و مسجد سؤال پرسيد، با عصبانيت گفت: «شما غلط مي‌کنيد از قول من اين اراجيف را مي‌گوييد.» او در حاشيه نمايشگاه مطبوعات با تکرار و تاييد سخنان ش در آن برنامه گفت: «منظورم از عبارت غلط کردي، مجري و تهيه کننده آن برنامه بوده‌است نه مسئولان صداو سيما.» او همچنين گفته مي‌خواستم با اين جواب جلوي فتنه را بگيرم!