يونسي: حق طبيعي مردم کردستان بود که يک کرد سني در آنجا استاندار شود
يونسي: حق طبيعي مردم کردستان بود که يک کرد سني در آنجا استاندار شود

يونسي: حق طبيعي مردم کردستان بود که يک کرد سني در آنجا استاندار شود  گزيده اي از مصاحبه علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام با ويژه نامه نوروزي روزنامه شرق: بخش ديگري [از انتظارات] به خصوص براي اهل سنت انتصابات است، يعني استخدام در بخش هاي دولتي و مشاغل مهم دولتي. آقاي […]

يونسي: حق طبيعي مردم کردستان بود که يک کرد سني در آنجا استاندار شود

 گزيده اي از مصاحبه علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام با ويژه نامه نوروزي روزنامه شرق:

بخش ديگري [از انتظارات] به خصوص براي اهل سنت انتصابات است، يعني استخدام در بخش هاي دولتي و مشاغل مهم دولتي. آقاي رييس جمهوري هم وعده هايي دادند براساس يک منشور و به صورت کتبي هم در 10 بند بيانيه دادند و امضا کردند که الان در اختيار همه هست که شامل پست هايي مثل معاونت و استانداري مي شود.

الان يکي از درخواست هاي آنها [اهل سنت] اين است که چرا آنها نبايد در دولت حضور داشته باشند، چرا نبايد در مناصب ديگر باشند، چرا به عنوان سفير نباشند، وزير نباشند، استاندار نباشند، چرا نبايد در سازمان هاي نظامي، انتظامي و امنيتي حضور داشته باشند. اين توقعات به نظر من کاملا بجاست و حق آنهاست. دولت مي خواهد که اين عملي شود، بسياري از وزارتخانه ها مي خواهند، خود رييس جمهوري هم مي خواهد.حق طبيعي مردم کردستان بود که يک کرد سني در آنجا استاندار شود و اينکه نشد، به نظرم يک اشتباه بود و بايد هرچه زودتر دولت در يک فرصت مناسب اين انتصاب را به عمل برساند.